۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰

ممنوع شدن استفاده از پسوردهای ضعیف در کالیفرنیا

ایتنا – در حال حاضر بسیاری از روترها با پسوردهای پیش‌فرضی همچون admin یا password عرضه می‌شوند و مشتری‏‌ها نیز معمولاً این رمزها را تغییر نمی‌دهند.
ممنوع شدن استفاده از پسوردهای ضعیف در کالیفرنیا
مقامات ایالت کالیفرنیا در آمریکا اعلام کرده‌اند شرکت‌هایی که در زمینه تولید دستگاه‌های اینترنتی از قبیل روتر یا وب‌کم فعالیت می‌کنند، دیگر مجاز نیستند برای محصولات خود پسوردهای ضعیف انتخاب کنند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت Fast Company، در حال حاضر بسیاری از روترها با پسوردهای پیش‌فرض رایجی همچون admin یا password عرضه می‌شوند.
 
البته تولیدکنندگان انتظار دارند کاربران پس از نصب روتر، خودشان دست به تعویض رمز عبور بزنند و گزینه‌های بهتر و سخت‌تری انتخاب کنند.
اما در عمل این کار به ندرت اتفاق می‌افتد و کاربران به استفاده از همان پسورد ضعیف ادامه می‌دهند.
 
همین موضوع باعث می‌شود هکرها و مزاحمان سایبری، برای دسترسی یافتن به محتواهای موجود در این دیوایس‌ها کار دشواری پیش رو نداشته باشند و بتوانند با چند حدس و گمان، حتی شبکه مورد نظر را نیز به کنترل خود در آورند.
 

 
بر اساس این قانون جدید از دو سال دیگر، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطات اینترنتی باید برای دیوایس‌های خود، رمزهای پیچیده و منحصر به فرد اختصاص دهند.
همچنین آنها باید سازوکاری در پیش بگیرند که کاربر مجبور شود در همان ابتدا برای دستگاه خود، پسورد قوی و خوبی انتخاب کند.
 
بر اساس این گزارش، در اواخر سال 2016 هکرها توانستند با سوءاستفاده از پسوردهای ضعیفی که برای تعداد زیادی دستگاه اینترنتی تنظیم شده بود، سایت‌های بزرگ و مطرحی همچون توییتر، اسپاتیفای و ردیت را به تعطیلی بکشانند.
 
این قانون قرار است از اول ژانویه 2020 (11 دی 1398) در ایالت کالیفرنیا واقع در غرب آمریکا اجرایی شود.
 
کد مطلب: 54359
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام