۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶

اهمیت حمایت همراه اول از چهلمین جشنواره فیلم فجر در چیست؟

حمایت از جشنواره فیلم فجر، شاید صریح‌ترین جلوه توجه به فرهنگ و هنر در عمل برای یک اپراتور مخابراتیست که دغدغه مسئولیت اجتماعی خود به نمایش می‌کذارد و بر اهل فن پوشیده نخواهد ماند.
اهمیت حمایت همراه اول از چهلمین جشنواره فیلم فجر در چیست؟
رشد و توسعه جوامع در دنیای امروز، محصول شکل‌گیری و فعالیت ساختارها و شرکت‌هایی است دانش‌محور که فناوری را در مقیاس بزرگ و بر بستر صنعت به کار می‌گیرند؛ این سازمان‌ها محصولات و خدمات خود را صرفا به چشم کالایی برای عرضه به مشتریان و کسب سود نمی‌پندارند، و به عبارت دقیق‌تر، جامعه مخاطب خود را فقط «بازار مصرف» نمی‌بینند، بلکه در لایه‌ای بالاتر، خود را در حال ایفای نقش برای تاثیرگذاری در صحنه پیشرفت می‌دانند که خدمات و مصولاتشان نیز در همین چارچوب تعریف می‌گردد. با این دیدگاه، پیشرفت و سود و فربه شدن این ساختارها عمدتا شاخصی برای توسعه جامعه نیز به شمار می‌رود. از همین روست که در جوامع پیشرفته و مدرن، وجود و تنوع شرکت‌ها و ساختارهای توانمند و موثر را به عیان می‌بینیم.

ویژگی مهم دیگر در مدیریت این ساختارها که لاجرم به هدف کلان توسعه جامعه نیز منجر خواهد شد، توجه به عنصر «مسئولیت اجتماعی» است؛ یعنی اقداماتی که هر چند ممکن است گاه مستقیما در قلمرو اقتصادی فعالیت‌های از پیش‌تعریف شده آن ذکر نشده باشد، اما عملا به پیشرفت در ابعاد دیگر از جمله فرهنگ و یا رفع برخی کمبودها و محرومیت‌ها کمک نماید که به نوبه خود به گسترش بازار شرکت و افزایش مطالبات و تقاضاها و خدمات شرکت منجر خواهد شد،‌ ضمن اینکه در عرصه اجتماع میز به خوبی دغدغه مدیریت کلان سازمان‌ها برای توجه به این نیازها را به نمایش می‌گذارد.
 
همراه اول و مسئولیت اجتماعی
اپراتور اول موبایل ایران، همیشه و در مقاطع مختلف، تلاش داشته عنایت خود به مسئولیت اجتماعی را با توجه به میزان پوشش و فراگیری‌اش در سطح کشور به نمایش بگذارد، از جمله در مناسبت‌ها و مراسم گوناگون ملی و مذهبی(مانند نوروز و یلدا و نیز اعیاد و مناسبت‌های مذهبی چون محرم و...) از طرقی چون حمایت از فعالیت‌ها و یا راه‌اندازی و توسعه پلتفرم‌ها. نکته قابل توجه اینکه پس از بحران همه‌گیری کرونا، همراه اول اینکونه فعالیت خود را گسترش داد و تلاش کرد متناسب با شرایط، ‌به این مسئولیت اجتماعی خود شکل عملی بدهد.
 
جشنواره فجر و همراه اول
با گذشت بیش از چهل و سه سال از پیروزی انقلاب سال 1357 بی‌تردید جشنواره فجر همچنان ریشه‌دارترین، فراگیرترین و مهم‌ترین فعالیت فرهنگی و هنری است که سالانه در کشورمان برگزار می‌گردد، و توانسته کم و بیش آینه تمام‌نمای سینما و تولیدات رسمی آن باشد، و بدین ترتیب تبدیل به بااهمیت‌ترین اتفاق مداوم و موثر در عرصه فرهنگ و هنر ایران بدل شده است.
با آنچه مطلب در مقدمه ذکر شد، دور از ذهن نبود که همراه اول رسما حمایت از برگزاری جشنواره فیلم فجر را بپذیرد، و اینچنین بود که برای دومین سال، اپراتور اول حامی جشنواره بزرگ فرهنگی-هنری کشورمان گردد و با شعار «همراه اول حامی فرهنگ و هنر ایران زمین» به پشتیبانی چهلمین دوره این حرکت گسترده و فراگیر کشوری، در شرایط دشوار و خطیر فعلی بپردازد.

کارشناسان عرصه فرهنگ و اجتماع بخوبی به این حقیقت واقفند که فیلم و سینما، نقش مهمی در شکل‌دهی به فرهنگ افراد جامعه، و نیز کلیت اجتماع دارد، تا حدی که مطابق یک جمله کم و بیش عامیانه اما مشهور برای سینمادوستان: «سینما انسان تربیت می‌کند.»
بنابراین در مجموع می‌توان گفت که حمایت از جشنواره فیلم فجر، شاید صریح‌ترین جلوه توجه به فرهنگ و هنر در عمل برای یک اپراتور مخابراتیست که دغدغه مسئولیت اجتماعی خود به نمایش می‌کذارد و بر اهل فن پوشیده نخواهد ماند.
 
 
کد مطلب: 67615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام