کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«شاد»، بزرگ‌ترین دستاورد همراه اول در سال 1399

31 ارديبهشت 1400 ساعت 22:19

مدیر عامل توسعه پلتفرم آموزشی «شاد» با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته فعالیت‌های آموزشی را برای 147 هزار مدرسه فراهم کند را از بزرگ‌ترین اقدامات سال گذشته همراه اول عنوان کرد که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد.



مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول روز پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 با حضور 90.9 درصدی سهامداران در برج ستاره ونک تهران برگزار شد، و مطابق دستور و وظیفه این نشست، مراحل مختلف قانونی مانند استماع گزارش‌های هیئت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی درخصوص عملکرد سال مالی گذشته و همچنین اتخاذ تصمیم درباره سود تقسیمی این شرکت انجام گردید.
 
نگاهی به دستاوردهای سال گذشته همراه اول
در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران، برخی از فعالیت‌های مهم و افتخارات آن را مورد تاکید قرار داد.
از جمله این موارد می‌توان عناوین زیر را برشمرد:
-         کسب رتبه یک در بهره‌وری کل عوامل و بازده فروش در گروه ارتباطات مخابرات در بیست و سومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران،‌ و دریافت تندیس‌های جایزه ملی تعالی سازمانی و جایزه ملی مدیریت مالی
-         کسب بالاترین رکورد سرعت روی شبکه 5G در حضور اصحاب رسانه با سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه،‌و نیز راه‌اندازی تکنولوژی نسل‌های 3، 4 و 4.5 و برقراری پوشش صد درصدی شهرهای کشور در نسل‌های سوم و چهارم
-         ثبت 3841 پتابایت مصرف دیتای مشتریان در سال 1399 که رشد 80 درصدی را به نسبت به سال 1398 نشان می‌دهد
-         افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومانی و اتکا به دانش فنی بومی و استعدادهای داخلی و پیمانکاران بومی، ‌و همچنین راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در راستای بومی‌سازی کارکردهای اصلی فناوری.
-         مدیریت بالانس ترافیک برای ارائه بهترین تجربه به مشتری در ایام کرونا و برقراری قرنطینه و ارائه خدمت به ستاد ملی کرونا با سرشماره 4030
-         جذب بیش از 10.5 میلیون مشترک اعتباری، و تجربه حضور 100 میلیون مشترک در شبکه همراه اول داشته باشیم که نسبت سیم‌کارت های اعتباری به سیم‌کارت های دائمی حدود 80 به 20 درصد است. این در حالی‌ست که سال گذشته جذب هم داشتیم.
-         اپلیکیشن همراه من 26.7 میلیون مشترک منحصر به فرد دارد که رشد 36 درصدی را نشان می‌دهد و 123 میلیون تراکنش در ماه را به ثبت رسانده است. ضمن اینکه سرویس همراه‌یار و همچنین مراکز تماس و سامانه 195 نیز در خدمات‌رسانی خود، رکوردهای خوبی ثبت کرده‌اند.
 
 
بزرگ‌ترین دستاورد همراه اول در سال 1399
سال 1399 سال متعارفی نبود، بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کووید19 باعث اختلال در بسیاری فعالیت‌ها در سراسر جهان گردید، به صورتی که اکثر کسب و کارها و مشاغل تحت تاثیر قرار گرفتند، و از آن مهم‌تر، امور آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها مختل شد، و به دلیل نقش زیربنایی آن در رشد فردی و اجتماعی، دوره‌ای بحرانی را فراهم آورد. اما خوشبختانه به مدد پیشرفت فناوری‌های فراوان در عرصه ارتباطات، راهکارهای بسیاری برای رفع این معضل وجود داشته و دارد. البته بعلت عدم پیش‌بینی چنین بحرانی و نبود آمادگی برای آن، همه کشورها در حل و فصل مسئله آموزش دچار مشکل بودند، که کشور ما نیز مشمول همین قاعده بود.
اما بی‌تردید، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور با بیشترین سطح پوشش در کشور، می‌توانست نقشی اساسی در بهره‌گیری از فناوری جهت استقرار آموزش مجازی بگیرد، و در همین راستا، پروژه اپلیکیشن شاد و راه‌اندازی و تکمیل و توسعه همزمان آن در دستور کار قرار گرفت و به گونه‌ای که آمار نشان می‌دهد، نقش اساسی در حل این بحران را بر عهده گرفت.
اخوان بهابادی در مجمع عمومی این اپراتور، همین واقعیت را به عنوان برگ زرین فعالیت سال گذشته سازمان متبوع خود عنوان کرد. وی توسعه پلتفرم آموزشی «شاد» با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته فعالیت‌های آموزشی را برای 147 هزار مدرسه فراهم کند را از بزرگ‌ترین اقدامات سال گذشته همراه اول عنوان کرد که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد. به گفته وی، حضور بیش از 750 هزار معلم و 13 میلیون دانش آموز احراز هویت شده در این پلتفرم ثبت شده، و همچنین امکان فعالیت همزمان 2.7 میلیون نفر روی این پلتفرم فراهم است و بیش از 13 میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از 10 میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند.
 
 
آخرین آمارها از اپلیکیشن شاد
بطوریکه اعداد و ارقام رسمی نشان می‌دهد، بیش از 38 میلیارد پیام در این شبکه جابجا شده است، که ضمنا گویای انتقال بیش از 14 میلیارد فایل بین اعضای مختلف شبکه است.
گفتنی است این آمار اخیرا از سوی محمدامین ابطحی، مدیر عامل شاد طی یکی از میزگردهای تخصصی کنفرانس مهندسی برق که در دانشگاه امیرکبیر در هفته گذشته برگزار می‌شد، به صورت رسمی اعلام شده است.
 


 


کد مطلب: 65023

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/65023/شاد-بزرگ-ترین-دستاورد-همراه-اول-سال-1399

ايتنا
  https://www.itna.ir