۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸

سرنوشت انتخابات سازمان نصر از هک تا تخلف

ایتنا - در روز انتخابات، به سرورهای انتخابات حمله شد؛ اما شنیده‌ها حاکی است که اقدام مذکور با آی‌پی‌های یکی از کاندیداها رخ داده که اتفاقا موفق به کسب رای هم شده و به هیئت مدیره نصر تهران راه یافته است.
سرنوشت انتخابات سازمان نصر از هک تا تخلف
در حالی که انتخابات نظام صنفی‌های رایانه‌ای استانی، به جز یک استان(قزوین) با درصد بالای مشارکت اعضا به اتمام رسیده و در تمامی موارد تایید شده است؛ استان تهران به عنوان مهم‌ترین نصر استانی، همچنان درگیر مسائل مختلفی از تخلف و هک گرفته تا اختلافات درون صنفی است که این مسئله می‌تواند به تشکیل نظام صنفی کشوری در شکل و شمایلی جدید بینجامد.
همان‌گونه که می‌دانید، انتخابات نصر تهران، امسال بر بستر بلاکچین و به صورت اینترنتی انجام شد. اما در همان روز انتخابات، برگزار کنندگان از انجام حمله به سرورهای انتخابات خبر دادند و این اتفاق موجب شد که به مدت سه روز انتخابات به تعویق بیفتد.
البته در همان روز، آی‌پی‌های متعلق به مکانی که ترافیک بیش از حد روی سرورها ایجاد شده بود، شناسایی و مسدود شد. اما شنیده‌ها حاکی است که اقدام مذکور با آی‌پی‌های یکی از کاندیداها رخ داده که اتفاقا موفق به کسب رای هم شده و به هیئت مدیره نصر تهران راه یافته است.

فناوران نمی‌تواند به طور مستقل صحت این ماجرا و دلایل پشت آن را تایید کند؛ بنابراین باید منتظر برگزاری مجمع عادی به طور فوق‌العاده نصر تهران، که احتمالا در روز دهم دی‌ماه برگزار می‌شود، ماند و دید که آیا این موضوع در مجمع مطرح خواهد شد یا نه.
 
ماجرای صندوق‌ها و انتخاب بازرس
اما حمله DDoS تنها اتفاق ناخوشایند انتخابات نصر تهران نبود.
پس از برگزاری این انتخابات، گزارش هیئت نظارت بر انتخابات نصر تهران، نشان داد که در صندوق‌های فروشگاه‌ها و مشاوران، تخلف رخ داده است.
گذشته از عضویت اتوبوسی تعداد بسیار زیادی کارمندان برخی شرکت‌ها در نصر، در یکی دو روز منتهی به انتخابات، تخلف یکی از منتخبان شاخه فروشگاهی(برتینا) محرز شده و در مورد ابطال یا تایید صندوق رای این شاخه، مجمع تصمیم خواهد گرفت.
در شاخه مشاوران نیز، آن گونه که از گزارش هیات نظارت برمی‌آید، تعداد افرادی که احراز شرایط رای داده‌اند، حداقل 32 نفر بوده‌اند. این تعداد اگرچه شاید بر نتیجه نهایی منتخبان اثرگذار نباشد، اما به هر حال نشان‌دهنده بروز یک تخلف است و به نظر می‌رسد که با گزارش رییس هیئت نظارت، مجمع عادی به طور فوق‌العاده سازمان نصر تهران در این باره نیز تصمیم‌گیری خواهد کرد. موضوع دیگری که تاکنون مغفول مانده، موضوع بازرس سازمان نصر تهران است. یکی از مواردی که در مورد انتخاب بازرس وجود دارد، رای مشاوران به بازرس است که در این زمینه اختلاف تفسیر وجود دارد.
اما موضوع مهم‌تر، این است که مشاوران و فروشگاه‌ها، رای خود را در صندوق انتخاب بازرس هم انداخته‌اند و اگر مجمع سازمان، به ابطال هر دو، یا هر کدام از این دو صندوق رای بدهد، به نظر می‌رسد که در مورد صندوق بازرس نیز باید بررسی صورت بگیرد.
ناصرعلی سعادت، رییس هیئت نظارت بر انتخابات نصر تهران، با تایید این موضوع و بیان اینکه به دلیل نبود شکایت، هیئت نظارت به این مساله ورود نکرده، تاکید کرد که در جلسه مجمع موضوع بازرس را نیز مطرح خواهد کرد. محمدباقر اثنی عشری، رییس هیئت مدیره دور پنجم نصر تهران نیز در مورد بازرس به فناوران گفت که بازرس می‌تواند هر کدام از اعضا یا حتی خارج از صنف باشد و این مسئله در دوره‌های قبل هم سابقه داشته است.
 
آینده نصر کشور
اختلافات درون سازمانی نصر تهران، پیش از برگزاری انتخابات و با شکل‌گیری دو فهرست انتخاباتی «نصر فراگیر» و «هم آفرینی صنفی» به اوج خود رسید و اگرچه این فهرست‌ها در روز بعد از انتخابات با انتشار بیانیه‌ای از دوستی و همکاری گفتند، شواهد نشان می‌دهد که این دوستی و همکاری، شاید به سادگی اتفاق نیفتد.
دو هفته پس از انتخابات، منتخبان در جلسه‌ای دور هم جمع شدند که نتیجه آن، اعلام هیئت مدیره سازمان بود.
در این جلسه، که گروهی از کارشناسان رسمیت آن را زیر سوال می‌برند (به دلیل عدم تعیین تکلیف منتخبان شاخه فروشگاه‌ها و مشاوران) نتیجه آرای انتخاب سمت‌های کلیدی سازمان، نشان دهنده هماهنگی کامل هم آفرینی صنفی به عنوان اکثریت هیئت مدیره بود؛ به طوری که حتی یک سمت کلیدی هم به نمایندگان فهرست دیگر نرسید.
شنیده‌ها حاکی است که این مساله، موجب دلخوری فهرست نصر فراگیر شده و هم آفرینی‌ها، هم اکنون در تلاش برای نزدیک‌تر کردن اعضا به یکدیگر هستند. حالا با این اختلافات، از آنجا که صدای واحدی از هیئت مدیره نصر تهران به گوش نمی‌رسد، به نظر می‌رسد که موقعیت نماینده این سازمان برای ریاست نصر کشور نیز چندان محکم نخواهد بود.

از سوی دیگر، چند تن از منتخبان نصرهای استانی، از جمله هاشمی از نصر خراسان رضوی، آیت‌اللهی و سراییان از نصر اصفهان، خوارزمی از فارس و پاک سرشت از خوزستان نیز، افراد باسابقه در سازمان نصر هستند که برای ریاست سازمان تلاش خواهند کرد.
در این بین اصفهانی‌ها، با وجود آیت‌اللهی و سراییان، شانس خود را برای ریاست سازمان نصر کشور بیشتر می‌بینند.

 به هر حال به نظر می‌رسد که تکلیف نصر تهران، و در پی آن نصر کشور، بسیار وابسته به مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده‌ای است که برگزاری دور اول آن، برای چهارم دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و این، همت اعضای نصر تهران است که با حضور گسترده در این مجمع به بسیاری از ابهامات و اختلافات پایان دهند.(روزنامه فناوران)
 
کد مطلب: 63527
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
حتما پول خوبی وسط هست که اینطور برای خدمت رسانی تقلب میکنند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام