۱
plusresetminus
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸

چگونه از کیف پول‌های دیجیتال محافظت کنیم؟

تبلیغات اغواکننده‌ای مانند فروش کیف پول‌های دیجیتال در بستر فضای مجازی قابلیت آن را دارند تا سرمایه کاربران را از دست آنها برباید، از این رو باید هشدارهای پلیس را در این مورد جدی گرفت.
چگونه از کیف پول‌های دیجیتال محافظت کنیم؟
تبلیغات اغواکننده‌ای مانند فروش کیف پول‌های دیجیتال در بستر فضای مجازی قابلیت آن را دارند تا سرمایه کاربران را از دست آنها برباید، از این رو باید هشدارهای پلیس را در این مورد جدی گرفت.

کیف پول‌های دیجیتالی یکی از کلیدی‌ترین ابزارها در معاملات و سرمایه گذاری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است که امروزه رو به فراگیر شدن گام برمی‌دارند. کیف پول دیجیتال در واقع یک کیف پول نرم‌افزاری است که کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با بلاک چین را در خود نگه می‌دارد. از این کلیدها برای ارسال و دریافت داده‌های دیجیتالی در بلاک چین و ردیابی مانده‌حساب ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود. اگر فردی بخواهد بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری را استفاده کند حتما به یک کیف پول دیجیتالی نیاز خواهد داشت.

بسیاری از مردم در دنیا از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند،  برخلاف کیف پول‌های معمولی، کیف پول‌های دیجیتالی هیچ مقدار ارز فیزیکی را در خود جای نمی‌دهند در واقع ارزهای دیجیتالی در هیچ کجا و به هیچ صورت فیزیکی‌ نگهداری نمی‌شوند و تمام اطلاعات و تراکنش‌ها بر روی بلاک چین ذخیره می شود.

چندین نوع از این کیف پول‌ها با روش‌های مختلف در ذخیره‌سازی و دسترسی به ارزهای دیجیتال وجود دارند. کیف پول‌ها را می‌توان در سه دسته‌ نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی دسته‌بندی کرد.
امنیت این کیف پول‌ها دارای درجه‌بندی‌های مختلفی است. میزان امنیت آنها به نوع کیف پول مورد استفاده و ارائه‌دهنده سرویس شما بستگی دارد. یک سرور تحت وب به نسبت نمونه‌های آفلاین از امنیت کمتری برخوردار است. کیف پول‌ها آنلاین در معرض خطرات گسترده‌تری قرار دارند که به ‌واسطه آنلاین بودنشان می‌توانند طعمه مناسبی برای هکرها تبدیل شوند. کیف پول‌های آفلاین، اما، توسط هکرها هک نمی‌شوند چراکه دسترسی به اینترنت برای آنها محدود است و به هیچ سازنده‌ی شخص ثالثی نیز مرتبط نیستند.

با اینکه تجربه نشان داده کیف پول‌های آنلاین نسبت به حملات هکرها آسیب‌پذیری بیشتری دارند، اما لازم است تا اقدامات امنیت مناسب در ارتباط با تمام کیف پول‌ها در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید صرف‌نظر از نوع کیف پول مورد استفاده، از دست دادن کلیدهای خصوصی شما یعنی از دست دادن پولتان. در عین‌ حال اگر پول خود را به فردی اشتباه بفرستید یا هک شوید، هیچ راهی برای ادعای از دست دادن پول و برگشت تراکنش وجود ندارد. از همین رو باید بسیار محتاطانه عمل کنید با انتخاب کیف پول‌های آنلاین، ریسک همیشگی هک شدن، وجود دارد.
براین اساس پلیس فتا توصیه می کند در این شرایط نرم‌افزارهای خود را به‌روز کرده و با به‌روز کردن نرم‌افزارهای خود، همیشه امن‌ترین محیط موجود را برای خود فراهم کنید. نه تنها کیف پول خود را بلکه سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه خود را نیز به‌روز نگه ‌دارید.

هشدار پلیس برای تبلیغ فروش ارزهای دیجیتال
 پلیس فتا نسبت به تبلیغ فروش ارزهای دیجیتال در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داده است چرا که مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده و اینکه انتقال ارزهای دیجیتال به خارج از مرزهای هر کشوری به‌ راحتی صورت گرفته و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر است شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.
نوسان بسیار زیاد و مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دستکاری در خرید و فروش و همچنین افزایش کلاهبرداری اینترنتی و به خصوص احتمال لو رفتن رمز کیف پول ازجمله خطرات ارزهای دیجیتال است. هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای خرید ارز دیجیتال یکی از شگردهای مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.
مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب ارزهای دیجیتال را می‌دهند؛ درحالی‌که ارزهای دیجیتال بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.  خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال از شگردهای مجرمان سایبری است که با این شگرد و تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حجم گسترده‌ای پول را به صورت مستقیم یا با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان به سرقت برده‌اند.

ارز دیجیتال نیاز به افتتاح حساب ندارد
پلیس فتا با تجربه تشکیل پرونده های در حوزه سرقت کیف پول‌های دیجیتالی به لزوم افزایش آگاهی متقاضیان اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرده است چرا که برخی دیگر از مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد سوءاستفاده کرده و با اخذ وجه از آنها وعده ایجاد حساب ارزهای دیجیتال را می‌دهند درحالی‌که ارزهای دیجیتال مانند حساب بانکی نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.
گردانندگان این سایت‌ها با سودهای بالا و کارمزد اندک به دنبال جذب کاربران و سرمایه‌گذاری بیشتر آنها بوده و زمانی که به هدف خود رسیدند اقدام به مسدود کردن حساب کاربری طعمه‌های خود می‌کنند.
پلیس فتا به کاربران خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال توصیه می کند با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کرده و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

وظائف پلیس فتا و سایر نهادها برای پیشگیری از سرقت کیف های دیجیتالی 
پلیس فتا در مقابل پول‌های دیجیتالی رمزینه از جمله بیت کوین دو نقش اساسی و مهم دارد؛ اولین مسئله این است که پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی باید از وقوع جرم در مساله پول‌های رمزی جلوگیری کند. مساله دیگر این است که پلیس فتا باید چالش‌هایی که این دسته از پول‌ها در حوزه امنیت عمومی ایجاد می‌کند را مورد بررسی قرار دهد چرا که از نظر امنیت عمومی، پول‌های مجازی رمزینه می‌توانند ابزاری برای جرم و انگیزه‌ای برای جرم‌های جدید باشند.
حفاظت از مردم از جمله ارکان ساختار حاکمیتی کشور است و پول‌های دیجیتالی رمزینه در فضایی متقلبانه استخراج می‌شوند و می‌توانند زمینه وقوع جرایم، کلاهبرداری‌ها و پولشویی باشند بنابراین ضروری است تا مردم در مقابل این تهدیدات حفاظت شوند.
مردم باید بدانند که زمینه جرم حتی در بستر رمزنگاری شده نیز وجود دارد، چندی پیش بود که کیف پول بیت کوین برخی ایرانی‌ها سرقت شد که اقدامی غیر اخلاقی بود؛ البته در گذشته شاهد چنین جرایمی در فضای سایبری از جمله سرقت حساب اپل آیدی ایرانی‌ها بوده‌ایم که نشان می‌دهد باید در مقابل تهدیدات آگاه بود.
بیت کوین یک پول سالم نیست و با استفاده از آن خرید و فروش مواد مخدر،  قاچاق انسان و اسلحه می‌شود و کسی نمی‌تواند این اتفاقات را در این فضا متوقف کند. پول‌های مجازی در خدمت بازارهای زیرزمینی جرایم و پولشویی هستند.  پلیس فتا به دنبال تعیین و تکلیف پول‌های دیجیتالی است و بدین منظور ضروری است تا برای بازار خرید و فروش ارزهای آنلاین در صرافی‌های آنلاین و فیزیکی چهارچوب ایجاد شود.
باید زیرساخت‌های احراز هویت، نظارت و مجازات در این زمینه علاوه بر ایجاد آگاهی عمومی و شناخت کامل مردم نسبت به ارزهای مجازی انجام شوند. شکل جرایم در آینده تغییر می یابد این مساله باعث می‌شود تا پول‌های رمزی زمینه‌ای برای وقوع جرایم در آینده باشد بر این اساس قانون گذاری در این حوزه یک ضرورت است.

در ادامه این گزارش به نمونه ای از کلاهبرداری های انجام شده در این زمینه اشاره می شود:

کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال از شهروندان
سرهنگ محمد علی آدینه لو رئیس پلیس استان زنجان از شناسایی و دستگیری ۲ نفر متهم که با شگرد کار در منزل اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمودند، خبر داد و گفت: با پایش و رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان مشخص شد شخص یا اشخاصی به هویت‌های نامعلوم با تبلیغ و انتشار آگهی‌های دروغین و معرفی شرکت‌های سوری با ترفند کار در منزل و کسب درآمد بالا در فضای مجازی، اقدام کلاهبرداری از افراد می‌کردند.
وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و پلیسی، دو نفر متهم به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات دیجیتالی به پلیس فتا استان دلالت شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شدند ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند که با تبلیغات گسترده از فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی دروغین کار در منزل و کسب درآمد در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد قربانیان ضمن دریافت بیعانه برای استخدام، اقدام به کلاهبرداری و پولشوئی با سوء استفاده از کارت‌های بانکی قربانیان می کردند. آدینه لو گفت: این مجرمان سایبری در اظهارات خود به کلاهبرداری بیش از ۱۰ هزار نفر به میزان ۵۰ میلیارد ریال در سراسر کشور اعتراف کرده اند.

سرقت از کیف پول دیجیتالی شاکی
سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که کیف پول ارز رمز مشتریان خود را هدف قرار داده بود.
وی گفت: آقایی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر سرقت ولت یا کیف پول دیجیتالی خود به ارزش ۰.۳۴ بیت کوین، به پلیس فتا استان مراجعه کرد.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت مدتی قبل توسط یکی از دوستانش مقداری از سرمایه خود را به خرید ارز رمز اختصاص داده و با ایجاد کیف پول و در اختیار گرفتن رمز و نام کاربری در انتظار افزایش سرمایه و سود بوده که متاسفانه متوجه شده از کیف پول وی سرقت و دارایی وی توسط فرد ناشناسی به کیف پول دیگری منتقل شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به تلاش های فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا از شناسایی عامل انتقال ارز رمز خبر داد و گفت: در پی جستجو و واکاوی مسئله سرنخهایی از سرقت دیجیتالی بدست آمد و در پی بررسی ادله موجود، هویت متهم مشخص و طی فرآیند های بعدی مکان متهم شناسایی شد.  
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: متهم که مباشر در مغازه تعمیرات گوشی تلفن همراه هوشمند بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد با سوء استفاده از اطلاعات مشتریان به داخل گوشی هوشمندی که برای تعمیر به وی سپرده شده بود رفته و با سرقت اطلاعات ذخیره شده در آن نسبت به انتقال ارز رمز شاکی به ولت دیگر موجودی حساب وی را خالی کرده است. وی خاطر نشان کرد: در بررسی های بعمل آمده از مستندات موجود دو فقره کیف پول دیجیتالی مرتبط با دو پرونده دیگر نیز از متهم به ارزش ۴۵ میلیارد ریال با روش مشابه کشف که متهم به همراه پرونده و مستندات موجود جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا جرایم رایانه ای اعزام شد.

کلاه‌برداری ۷۰ میلیارد ریالی با وعده سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش با شکایت چند نفر از شهروندان اراکی مبنی بر کلاه‌برداری فردی از آنان با وعده فعالیت پرسود در فضای مجازی، بررسی موضوع توسط تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی آغاز شد.
وی افزود: با دستگیری متهم پرونده و آغاز بازجویی‌های تخصصی پلیس و در بررسی تجهیزات توقیف‌شده از این فرد، مشخص شد که وی سایتی را به منظور جلب اعتماد مشتریان خود با عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال طراحی کرده، ولی مبالغ دریافتی را در سایت‌های قمار و شرط‌بندی استفاده می‌ کرده است.

کلاهبرداری به سبک ارز دیجیتال در کانال تلگرام
سرهنگ محمد اقبالی رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که از طریق کانال تلگرامی به ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال اقدام می کرد.
وی گفت: با ارجاع پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری یک کانال تلگرامی با شیوه معرفی شیوه های سرمایه گذاری ارز مجازی "بیت کوین" با رقم ۲۰۰ میلیون ریال، پلیس فتا بررسی موضوع را به صورت ویژه آغاز کرد. در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد مبلغ سرمایه گذاری شده مالباخته از طریق کیف پول مجازی بیت کوین در یک سایت خارجی به صورت ارز مجازی دیجیتال استخراج شده و با توجه به این که مالکیت سایت مذکور در یک کشور دیگر قرار دارد، هیچ گونه دسترسی به آن وجود ندارد.
سرهنگ اقبالی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پیچیده فنی و پلیسی، گرداننده کانال تلگرامی را در منطقه محمد شهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی افزود: متهم که انتظار اطلاع پلیس و دستگیر شدنش را نداشت در ابتدا منکر انجام هرگونه اعمال مجرمانه بود اما با مشاهده مستندات الکترونیکی به ناچار لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که با ایجاد کانال‌های تلگرامی در حوزه سرمایه گذاری بیت کوین و فریب افراد مختلف با روشهای مختلفهای سرمایه گذاری، موجودی کیف پول دیجیتال  آن‌ها را برداشت می کرد. کاربران به پیشنهادهای نامعقول کلاهبرداران در حوزه ارز دیجیتال اعتماد نکنند و سرمایه خود را در اختیار آنها نگذارند.

روش های ایمن نگه داشتن کیف پول دیجیتال
همانند زندگی واقعی، کیف پول دیجیتال باید ایمن باشد. ارزهای دیجیتال امکان انتقال سرمایه ارزی خود را به هر جایی را به آسانی ممکن می‌سازد. چنین ویژگی های بزرگی نیز با خطرات امنیتی همراه هستند. در عین حال، همیشه به یاد داشته باشید که این به عهده شما است که روش‌های خوب را برای حفاظت از پولتان به کار بگیرید، چون همیشه ارز دیجیتال مورد علاقه scammers، کلاهبردارها و سارقان اینترنتی بوده است.

با توجه به اهمیت امنیت کیف های دیجیتالی، پلیس فتا در این زمینه توصیه هایی دارد که در ذیل به آن اشاره می شود:

همیشه از یک اتصال امن اینترنت استفاده کنید
اکثر شبکه‌های عمومی آسیب‌پذیر هستند و نقص‌های امنیتی دارند. اگر یک کیف پول دیجیتال روی لپ‌تاپ تان دارید، سعی کنید به جای آن از شبکه شخصی خود استفاده کنید و از اتصال به شبکه‌های عمومی به هر قیمتی در هنگام دسترسی به کیف پول دیجیتال خود اجتناب کنید. بهترین کار این است که تنها از خانه یا شبکه‌های شناخته‌شده استفاده کنید، که به راحتی در معرض نقص‌های امنیتی قرار ندارند.

مراقب سرویس‌های آنلاین باشید
شما باید نسبت به هر سرویسی که برای ذخیره آنلاین پول تان طراحی شده‌ است محتاط باشید. بسیاری از مبادلات و کیف‌های آنلاین از نقض امنیتی در گذشته رنج می‌برند و این خدمات به طور کلی هنوز به اندازه کافی بیمه و امنیت کافی برای ذخیره پولی مانند یک بانک وجود ندارد. بر این اساس، ممکن است بخواهید از انواع دیگر کیف پول دیجیتال استفاده کنید. در غیر این صورت باید این سرویس‌ها را با دقت انتخاب کنید. علاوه بر این، استفاده از تایید اعتبار دو عاملی توصیه می‌شود.

از نرم‌افزار آنتی ویروس و به روز استفاده کنید
در حالی که کاربران ویندوز معمولا در معرض انواع مختلفی از نرم‌افزارهای مخرب قرار دارند، تمام سیستم‌های عامل ها، سهم خود از برنامه‌های مخرب را دارند. بنابراین باید بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما یک نرم‌افزار آنتی ویروس به روز نصب شده است یا نه. از آنجا که اغلب حملات سایبری از ویروس‌ها و بدافزار برای دسترسی و دستکاری در دستگاه شما استفاده می‌کنند، اسکن دستگاه قبل از نصب کیف پول شما مهم است.

وارد لینک‌های ناشناخته یا مشکوک نشوید
با فعالیت‌های آنلاین خود مراقب باشید و همیشه لینک وب سایت را بررسی کنید، اگر چیزی عجیب و غریب به نظر برسد. scammers اینترنتی می‌تواند کل وب سایت‌ها را شبیه‌سازی کند و از آدرس اینترنتی تقریبا مشابه آدرس‌های اینترنتی معتبر استفاده کند. اگر از یک کیف پول آنلاین یا سرویس مشابه دیگری استفاده می‌کنید که در آن باید کلید خصوصی را وارد کنید، اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت معتبر است.

مقادیر کمی برای مصارف روزمره در کیف پول نگه دارید
کیف پول دیجیتال شبیه کیف پول نقد است. اگر هزار دلار در جیب خود نگاه نمی دارید، ممکن است بخواهید همین نظر را برای کیف پول دیجیتال هم داشته باشید. به طور کلی، این کار خوب است که تنها مقدار کمی از ارزدیجیتال خود را روی کامپیوتر، موبایل، یا سرور خود برای مصارف روزانه نگه دارید و بخش باقی مانده از بودجه خود را در یک محیط امن‌تر حفظ کنید.

همواره از کیف دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
در یک مکان امن، یک پشتیبان کیف پول شما می‌تواند شما را در برابر شکست‌های کامپیوتری و بسیاری از اشتباهات انسانی محافظت کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که کیف پول خود را پس از دزدیده شدن موبایل یا کامپیوتر خود بازیابی کنید.

رمز نگاری کیف پول دیجیتال خود
کیف پولتان را رمزنگاری کنید یا گوشی هوشمندتان به شما این امکان را می دهد که برای هر کسی که تلاش می‌کند هر گونه پول را پس بگیرد، گذرواژه تنظیم کنید. این کار به محافظت در برابر دزدها کمک می‌کند، هر چند که نمی‌تواند در برابر keylogging نرم افزاری یا سخت افزاری محافظت کند.

هرگز گذرواژه خود را فراموش نکنید
باید مطمئن شوید که گذرواژه را فراموش نمی کنید و یا پول شما برای همیشه از دست خواهد رفت. بر خلاف بانک شما، گزینه‌های بازیابی رمز عبور بسیار محدودی با ارزهای دیجیتال وجود دارد. در واقع شما باید بتوانید گذرواژه خود را حتی پس از گذشت سال‌ها بدون استفاده از آن به ید بیاورید. در شک، ممکن است بخواهید یک نسخه کاغذی از گذرواژه خود را در مکان امنی مانند یک گاوصندوق نگه دارید.

استفاده از گذرواژه قوی
هر رمز عبور که تنها حاوی حروف یا کلمات قابل‌تشخیص باشد می‌تواند بسیار ضعیف و آسان برای شکست درنظر گرفته شود. گذرواژه قوی باید حاوی حروف، شماره و علائم نقطه‌گذاری باشد و باید حداقل ۱۶ نویسه باشد. بیشتر پسوردهای امن توسط برنامه‌هایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند، ایجاد می‌شوند. گذرواژه قوی معمولا به خاطر سپردن  آن دشوار است، پس باید مراقب حفظ کردن آن باشید.

کیف پول آفلاین برای پس‌انداز استفاده کنید
یک کیف پول آفلاین، که به عنوان cold storage نیز شناخته می‌شود، بالاترین سطح امنیتی را برای پس‌انداز فراهم می‌کند. آن شامل ذخیره‌سازی یک کیف پول در مکانی امن است که به شبکه متصل نیست. زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند حفاظت خوبی در برابر آسیب پذیری ‌های کامپیوتری ارائه دهد. استفاده از یک کیف پول آفلاین همراه با گرفتن پشتیبان و رمزگذاری نیز یک عمل خوب است.

از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید
کیف پول سخت‌افزاری بهترین تعادل بین امنیت بسیار بالا و سهولت استفاده است. اینها وسایلی هستند که از ریشه برای کیف پول دیجیتال طراحی شده‌اند. هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند روی آن‌ها نصب شود و آن‌ها را در برابر آسیب‌پذیری کامپیوتر و سارقان آنلاین بسیار ایمن سازد. چون آن‌ها می‌توانند به نسخه پشتیبان اجازه دهند، اگر دستگاه را از دست بدهید، می‌توانید پولتان را بازیابی کنید.

نرم‌افزار خود را به روز نگه دارید
استفاده از آخرین نسخه از نرم‌افزارهای ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که ثبات و امنیت مهم را دریافت کنید. به‌هنگام‌سازی‌ها می‌توانند از مشکلات شدید مختلف، شامل ویژگی‌های مفید جدید و به حفظ امن کیف پول دیجیتال شما کمک کند.
مردم بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید ارز رمز و نگهداری آن ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز های عبور و نام کاربری روی گوشی اکیدا خودداری کنند.(ایرنا)
 
کد مطلب: 63358
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام