۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
حمایت دیجیتالی همراه اول از بزرگترین رویداد مذهبی کشور

پخش رایگان برنامه هیئت‌های محرمی در تلفن همراه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس، امکان پخش زنده برای عزادارانی است که بمنظور حفظ سلامتی و مراعات دستورهای بهداشتی، آیین را در خانه خود به جا می‌آورند و می‌توانند از طریق صفحه اختصاصی به صورت دیجیتال هیئت مورد نظر، مراسم مورد نظر خود را دنبال نمایند.
پخش رایگان برنامه هیئت‌های محرمی در تلفن همراه

همراه اول به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور، در طی چندماه اخیر، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، همزمان با ارائه خدمات متنوع به مشتریان، از مسئولیت اجتماعی خود غافل نشده و اقدامات حمایتی خود را نیز گسترش داده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات این اپراتور، راه‌اندازی و توسعه شبکه شاد برای دستیابی یکسان دانش‌آموزان کشور به شبکه آموزش کشور، علیرغم تعطیلی اجباری مدارس به‌خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بود. به همت اپراتور اول، شبکه شاد توانست ظرفیت را برای تمامی مدارس در کشور بر بستر دیجیتال فعال کند. گفتنی است که بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز با استفاده از زیرساخت‌های همراه اول توانستند پلتفرم آنلاین خود را برای استفاده کارمندانی که در روزهای گسترش کرونا، دورکار بودند فعال کنند.
این اقدام، در میانه بحران جهانی کرونا، و نگرانی از آسیب‌پذیری دانش‌آموزان و احتمال صدمه به تحصیل و آموزش، توانست به عنوان گامی قابل توجه در رفع این نگرانی قلمداد شده، و بلکه دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها را به اهمیت این موضوع واقف نماید.

و حالا در آستانه ماه محرم، و با توجه به گسترش ویروس کرونا و با توجه به ضرورت‌ها و هشدارهای جامعه پزشکی و ستاد مقابله با کرونا در کشور، همراه اول باز هم به عنوان اپراتوری که بزرگ‌ترین و مجهزترین زیرساخت‌های کشور را در اختیار دارد، برای تسهیل نمودن شرایط برای عزاداران حسینی وارد عمل شده است.

ابتدائا به این نکته باید توجه داشت که ستاد ملی در امر مدیریت بحران کرونا، تاکید جدی و قاطعی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی(همانند بهداشت فردی و فاصله‌گذاری و...) در همه امور، از جمله در مراسم بزرگ و گسترده محرم داشته و دارد، مسئله‌ای شاید در بدو امر اجرای آیین محرم را ناممکن نشان دهد، اما این مشکلی نیست که در فضای فناوری نتوان برای آن راه حلی متناسب پیشنهاد نمود.
باید به این نکته توجه داشت که مراسم محرم به عنوان آیینی کاملا سنتی و عمیق در کشور ما مطرح است که سالیانی طولانی است به شکلی کاملا سنتی و دیرینه اجرا می‌گردد، مراسمی که بخش بزرگی از مردم در آن شرکت می‌کنند، و از سوی دیگر، تاکنون کمتر شیوه‌های جدید و مدرن در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

اما اکنون اپراتور اول کشور، این مراسم کاملا سنتی را با امکانات فناوری ممزوج کرده و آن را به فضای دیجیتال می‌آورد تا بحران جهانی ویروس کووید 19 بر این مراسم همیشگی اثر منفی نگذارد.
 
طرح حمایتی همراه اول برای عزاداری‌های ماه محرم، با حمایت یکی از پیام‌رسان‌های داخلی تعریف شده است، به صورتی که بر بستر روبیکا، کار را برای این رویداد بزرگ تسهیل کرده است.
 
با قابلیت‌های تعریف شده در بستر پیام‌رسان روبیکا، روسای هیئت های عزاداری می‌توانند برای هیئت خود صفحه‌ای مخصوص تعریف و راه‌انداری کنند، و بصورت رایگان نیز از خدمات پیامک و اینترنت استفاده کنند، و همچنین اخبار و جزئیات این هیئت مجازی را به شکل مستقیم در اختیار دنبال کنندگان خود قرار دهند.
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس، امکان پخش زنده برای عزادارانی است که بمنظور حفظ سلامتی و مراعات دستورهای بهداشتی، آیین را در خانه خود به جا می‌آورند و می‌توانند از طریق صفحه اختصاصی به صورت دیجیتال هیئت مورد نظر، مراسم مورد نظر خود را دنبال نمایند.
 
بر این اساس، هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.
 
شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال کننده و دریافت کننده در تمامی اپراتورها، رایگان است و چنانچه هیئت‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن همراه از این امکان بهره‌مند شوند.
 
مدیران هیئت‌های علاقه‌مند به استفاده از این شرایط، لازم است ابتدا کانال اختصاصی هیئت را در روبیکا ایجاد کرده و سپس آدرس آن را به نام کاربری aghighlive ارسال کنند.
 
امکان دیگری که در این طرح گنجانده شده، امکان ارسال پیامک رایگان است که اطلاعات بیشتر آن، پس از ایجاد کانال برای مدیر هیئت ارسال خواهد شد.
استفاده از این طرح نیاز به ابزار خاصی به جز گوشی شما ندارد.
 
همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور کشور، همواره نسبت به مسائل جامعه احساس مسئولیت داشته و اکنون نیز با شیوع ویروس کرونا، و با توجه به اینکه در آستانه ایام محرم، عزاداران حسینی بتوانند با خیالی آسوده و در محیطی امن این سنت دیرینه و مذهبی را به جا آورند، با توجه به تجربه‌های موفق قبلی خود، این طرح را پیاده می‌کند و درواقع سنت و تکنولوژی را به هم پیوند زده و با خلاقیت خود به مردم امکان بهره گیری از ماه محرم را می‌دهد.
بدین ترتیب همراه اول در مسیر توسعه فضای دیجیتال و ارائه خدمات مختلف به مشترکان خود، گام مهم دیگری در تبدیل شدن به یک اپراتور بزرگ دیجیتال را می‌پیماید.
 
کد مطلب: 62058
نام شما
آدرس ايميل شما