۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۵

اهتمام همراه اول برای بهبود آب شرب در جنوب کشور

ایتنا - همراه اول در تازه‌ترین اقدام خود در جهت حل معضلات کشور، با توجه به نیاز فوری به آب شرب در شهر چوئبده از توابع آبادان کرده است.
اهتمام همراه اول برای بهبود آب شرب در جنوب کشور
در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه و در ابعاد گوناگون، همیشه مشکلات ریز و درشتی وجود دارد که حل آن عمدتا بر عهده دولت و حکومت است، و دولت موظف است با برنامه‌ریزی برای مرتفع کردن آنها، زمینه رشد و توسعه محلی و منطقه‌ای و ملی را فراهم آورد.

در این میان البته سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز وظیفه‌ای تحت عنوان "مسئولیت اجتماعی" برای خود قائلند که علاوه بر پیشبرد کسب و کار خود و حرکت در مسیر درآمدزایی و انتفاع، در حد امکان خود به مشکلات و مسائل جامعه نیز بپردازند و توجه مدیریت خود به مسائل اجتماعی را نشان دهند.

یکی از مشکلات امروز در برخی نقاط کشور ما، مشکل کمبود آب است که غالبا به شکل فصلی بروز می‌کند؛ البته معضل آب امروزه به عنوان یک مسئله جهانی درنظر گرفته می‌شود و حتی برخی آن را به شکل بحران اساسی آینده جوامع می‌بینند.
به هر صورت، این مشکل در برخی نقاط جنوبی کشورمان بارز است و هموطنان ما را تحت فشار قرار داده است.

در همین خصوص، خبر جالب اینکه سازمان آبفای آبادان به منظور افزایش میزان آبرسانی به منطقه جنوب کشورمان، اقدام به ارسال یک دستگاه آب‌شیرین‌کن سیار به شهر «چوئبده» کرده است، نکته جالب این خبر اینست که یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشورمان در این خصوص، در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، مشارکت کرده است.

گفتنی است معضل آب شرب در منطقه چوئبده مشکلی چندین ساله است، و با توجه به نیاز فوری مردم شریف این منطقه به آب شرب و لزوم اقدام عاجل برای رفع این معضل و رهانیدن هموطنان از این تنگنا، قرارداد ساخت آب شیرین‌کن برای این منطقه در بهمن ماه ۹۷ طی تفاهمنامه ای برای اولین بار در تاریخ آبفای کشور، مابین شرکت همراه اول و امور آبفا منطقه آبادان به امضاء رسید.

اپراتور اول کشور- همراه اول- که یکی از شرکت‌های پیشرو در حل برخی مسائل اجتماعی کشور است و در چندین سال گذشته نیز بارها تعهد خود را نسبت به مشکلات اجتماعی از قبیل کمک به زلزله زدگان حضور در تمایشگاه‌ها و حمایت از تیم‌های ورزشی کشور انجام داده است، در این زمینه نیز وارد عمل شده است.

همراه اول در تازه‌ترین اقدام خود در جهت حل هر چه سریع‌تر این معضل، و با توجه به نیاز فوری به آب شرب در شهر مزبور، نقشی موثر برای خود تعریف کرده و دست به کار شده است. بدین ترتیب امید به رفع نیاز مردم و خلاصی از این کمبود، افزایش یافته است.

 
 
مطابق اخبار منتشره از سوی سازمان آبفای استان مزبور، قرارداد ساخت این دستگاه آب شیرین کن با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال، پس از ساخت توسط یک شرکت دانش بنیان و توسط متخصصان ایرانی، با ظرفیت 350 مترمکعب در روز آب خروجی (معادل 230 هزار بطری آب معدنی) و با کیفیت مطلوب(EC 500)، و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباطات سیار ایران برای اولین بار در تاریخ آبفای کشور، مابین شرکت همراه اول و امور آبفای منطقه‌ای آبادان به امضاء رسیده است.

از مزایای این دستگاه قابل حمل بودن آن است که در مواقع ضروری امکان خدمت رسانی به مناطق دیگر را به آسانی مهیا می سازد.

امید می‌رود که به زودی و با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل دیرین این منطقه تا حدود قابل توجهی مرتفع گردد.
 
کد مطلب: 61185
برچسب ها: همراه اول
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام