۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

همراه اول، اپراتور برتر کشور پیشتاز در عرصه مسئولیت اجتماعی

ایتنا- تا کنون طی گزارش های مختلف به موضوع توجه همراه اول به حوزه های مرتبط با مسئولیت اجتماعی پرداخته ایم، اما این موضوع آنقدر حائز اهمیت است که باز هم می توانیم درباره اش بنویسیم و بشنوییم.
همراه اول، اپراتور برتر کشور پیشتاز در عرصه مسئولیت اجتماعی

استراتژی کلان همراه اول چه سمت و سویی دارد؟


مرسوم است که برای پی بردن به استراتژی ها و سیاست های هر شرکت، نهاد یا مرکزی به بررسی عملکردش بپردازیم. در آخر سال 98 هستیم و شایسته است که بررسی ای اجمالی در مورد فعالیت های همراه اول داشته باشیم.
همانطور که می دانید همراه اول اپراتور برتر ایران است که در زمینه توسعه ارتباطات و زیرساخت های ارتباطی در کشور فعالیت دارد. آمارهای موجود نشان می دهد که این اپراتور در این زمینه همچنان پیشتاز است و با قدرت به راهش ادامه می داد.

همراه اول و مسئولیت اجتماعی

به عنوان مثال، بر اساس آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد مشترکان تلفن همراه این اپراتور در پایان سه ماهه دوم سال جاری از 116 میلیون فراتر رفته که بر مبنای آن ضریب نفوذ آن در کشور به مرز 140 درصد رسیده است.
در این آمار همراه اول با در اختیار داشتن بیش از نیمی از بازار ارتباطات سیار ایران جایگاه نخست را دارد و به دنبال آن ایرانسل و رایتل به ترتیب در جایگاه های بعدی هستند.
این آمار نشان می دهد که همراه اول به ضریب نفوذ 74.31 درصدی رسیده و بیشترین سهم را از بازار اپراتور اول از آن خود کرده است. در واقع این اپراتور توانسته ظرف سه ماهه تابستان سال جاری 943 هزار و 142 مشترک جدید جذب شبکه کند.

جالب اینکه، همراه اول در کنار رسالت اصلی خودش که توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور است، از امور مربوط به مسئولیت اجتماعی نیز غفلت نکرده است.
نگاهی به اقدامات این اپراتور در عرصه های مختلف این حرف را تأیید می کند. به طور مثال، اواسط ماه جاری (بهمن ماه) همراه اول در سومین نمایشگاه کار ایران حضور یافت و یک اتاق یادگیری نیز در آن داشت. تیم والیبال بانوان این اپراتور نیز در مسابقات جام فجر موفق به کسب عنوان اول شدند که نشان دهنده توجه این اپراتور به ورزش بانوان است. خبرهای متعددی نیز درباره حمایت همراه اول از سیل زدگان و کمک به آنان شنیده ایم.

این اپراتور برنامه هایی نیز در راستای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی داشته که در جای خودش قابل تقدیر است. کمی قبل تر که برویم در آبان ماه همراه اول حامی سومین کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی بود.
شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که حضور همراه اول در برخی زمینه ها همچون نمایشگاه کار، کنگره امام علی پژوهی و... بی ربط است و ضرورتی ندارد. اما واقعیت این است که حضور فعال تمامی شرکت ها و از جمله همراه اول به عنوان اولین اپراتور کشور در چنین رویدادهایی می تواند موجب دلگرمی بیشتر برگزار کنندگان و مردم باشد و به اثرگذاری بیشتر آنها کمک کند.
 

همراه اول، الگویی در زمینه مسئولیت اجتماعی


شاید یکی از دلایلی که اپراتور همراه اول موفق به کسب جوایز مختلف از جمله جایزه ملی شرکت تحول آفرین برتر در کشور شده، همین است که این اپراتور بر اساس یک برنامه مدون و همه جانبه عمل می کند.
اینکه همراه اول در کنار  توسعه ارتباطات کشور به مسائل مرتبط با مسئولیت اجتماعی نیز توجه دارد، موضوع مهمی است که باید سرلوحه دیگر شرکت ها قرار بگیرد.

اگر شرکت های مختلفی که در حوزه های گوناگون فعالیت دارند، برای مباحث مربوط به مسئولیت اجتماعی اهمیت قائل شوند، در نهایت کشور توسعه یافته تری خواهیم داشت. همانطور که می دانید فعالیت تک بعدی شرکت ها می تواند به صنعتی شدن صرف کشور منجر شود. حال آنکه، برای داشتن یک جامعه‌ی پویا نیاز به همدلی، مشارکت و فهم متقابل داریم.
 

مزایای استراتژی همراه اول


همانطور که متوجه شدید استراتژی همراه اول در این راستا پیش می رود که در کنار توسعه زیرساخت های ارتباطی به مسئولیت اجتماعی خودش نیز عمل کند. در این ارتباط به برخی از اقدامات همراه اول که طی سال گذشته انجام شده بود، اشاره کردیم.
حال این سوال مطرح می شود که حضور جدی و موثر همراه اول در زمینه هایی همچون ورزش، حمایت از قربانیان بلایای طبیعی، نمایشگاه های مختلف و... چه مزایایی دارد. در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره می کنیم:

همراه اول

1-    اولین حُسن فعالیت های اجتماعی همراه اول این است که اقدامات این اپراتور از حالت صرف تجاری خارج می شود و بنابراین، مشترکان راحت تر می توانند این شرکت را بپذیرند و آن را به عنوان اپراتور اول کشور در کنار خودشان احساس کنند.

2-    حضور همراه اول به عنوان اپراتور برتر کشور در عرصه های اجتماعی موجب می شود که کارها با کیفیت بالاتری انجام شوند. به طور مثال، کمک به سیل یا زلزله زدگان امری است که مشارکت اجتماعی بالایی را می طلبد و همراه اول می تواند در این زمینه موثر باشد.

3-    الگوسازی درست برای جامعه نیز از دیگر مزایای حضور فعال همراه اول در عرصه مسائل اجتماعی است. وقتی شرکت بزرگی مانند همراه اول در امور اجتماعی مشارکت می کند، توقع مردم از شرکت های مختلف بالا می رود و بنابراین، در راستای الگوسازی های درست در جامعه گام برمی داریم. در واقع، مردم از شرکت های مختلف توقع دارند که در زمینه های اجتماعی فعال شوند و فعالیت صرف تجاری نداشته باشند.
 
 
کد مطلب: 59841
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام