۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۴

اپلیکیشن همراهی چیست و چه کاربردی دارد؟

ایتنا- پیاده روی زائرین اربعین حسینی نزدیک است و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن در حال انجام است. اپلیکیشن همراهی یکی از ابزارهایی است که در عرصه ارتباطات به کمک زائران آمده است تا طعم این راهپیمایی را به مذاق عاشقان حسینی خوش تر کند. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره آن بدانید.
اپلیکیشن همراهی چیست و چه کاربردی دارد؟
 

اپلیکیشن همراهی چیست؟


همانطور که می دانید مراسم عزادارای امام حسین (ع) برای مردم ایران از اهمیت خاصی برخوردار است. به طوریکه همه ساله راهپیمایی اربعین حسینی انجام می شود و زائران زیادی مشرف به کربلای معلا می شوند. اپراتورهای ارتباطی کشورمان سعی کرده اند که آپشن های حمایتی مختلف از جمله تخفیف های تعرفه ای را برای زائران در نظر بگیرند تا سهمی در این شور حسینی داشته باشند و به کاربرانشان خدمات دهند. اپلیکیشن همراهی نیز یکی از راه های ارائه خدمات به مشترکان است.

اپلیکیشن همراهی

اپلیکیشن همراهی یک اپلیکیشن مناسبتی به منظور خدمات رسانی بهتر و تسهیل ارتباطات زائران است. این اپلیکیشن طوری طراحی شده که نیازهای زائران را در زمینه های مختلف برآورده سازد. خوب است بدانید که قبلاً نیز اپلیکیشن های اینچنینی برای ارائه خدمات به زائران حسینی وجود داشتند اما اپلیکیشن همراهی به ارائه برخی از خدمات نوین پرداخته است. از جمله این امکانات نو می توان به امکان نیابت قدم و زیارت نیابتی از سوی دیگران و یا مسیریابی های دقیق اشاره کرد.
 

چگونه اپلیکیشن همراهی را دریافت کنیم؟


مشترکان می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره 141 مربع، ارسال عدیدی به سرشماره پیامکی 41104 و QR کد نسبت به دریافت این اپلیکیشن اقدام نمایند.
 

کاربردهای اپلیکیشن همراهی


شاید تصور کنید که اپلیکیشن مورد بحث فقط برای زائران کاربرد دارد. اما جالب است بدانید که اپلیکیشن همراهی یک ارتباط دو جانبه را میان زائران و عزیزانشان تدارک دیده است. به طوریکه کاربرانی که در ایران هستند می توانند با نصب این اپلیکیشن، به صورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت با دوستان و خانواده خود که در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین هستند در ارتباط باشند و از امکانات و محتواهای موجود در این سرویس با اینترنت رایگان بهره مند شوند.
 

امکانات اپلیکیشن همراهی


همانطور که گفتیم اپلیکیشن همراهی به منظور پاسخگویی به نیازهای مشترکان طراحی شده است. از آنجائیکه نیازهای زائران متنوع است، در اپلیکیشن همراهی امکانات متعددی برای پاسخگویی به آن ها تعبیه شده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.
 

امکانات ارتباطی


اعلام و استعلام وضعیت سایر زائران

با استفاده از این امکان، زائران می توانند وضعیت سایرین را جویا شوند و شرایط خود را به دیگران اعلام کنند. همانطور که می دانید اطلاع داشتن از یکدیگر به زائران کمک می کند تا با اطمینان خاطر بیشتری در راهپیمایی شرکت کنند و به زیارت بپردازند. جالب اینکه برای استفاده از این امکان نیازی به اینترنت نیست.

مترجم همراه

یکی از نیازهای ارتباطی زائران به موضوع ارتباط برقرار کردن با عرب زبان ها باز می گردد. در این ارتباط در اپلیکیشن همراهی امکان ترجمه فارسی به عربی و عربی به فارسی فراهم شده است.

اربعین حسینی
 

نقشه آفلاین

یکی دیگر از نیازهای ارتباطی زائران، بحث مسیریابی است. در اپلیکیشن همراهی امکان مسیریابی بر روی نقشه بدون نیاز به اینترنت برای زائران فراهم شده است.

اشتراک گذاری عکس ها و ویدئوها

این یک نیاز طبیعی است که هر انسانی می خواهد لحظات نابش را با عزیزانش قسمت کند. عکس ها و ویدیوها یکی از راه هایی هستند که ما می توانیم از طریق آنها شادی ها و لذت هایمان را با دیگران تقسیم کنیم. به این ترتیب، در اپلیکیشن همراهی این امکان برای زائران فراهم شده است تا به آسانی برای عزیزانشان عکس و ویدیو ارسال کنند.
 

امکانات مذهبی


نیابت قدم

با استفاده از این امکان می توانید به جای عزیزانتان به زیارت بپردارید. همزمان وی از طریق پیامکی رایگان از این موضوع مطلع می شود.

سامانه نذر قدم

یکی از امکانات جالب اپلیکیشن مورد بحث این است که شما می توانید با ارسال پیامک رایگان از سامانه نذر استفاده و نذورات خود را ادا کنید.
 

امکانات فرهنگی


محتوای آموزشی و فرهنگی

در اپلیکیشن همراهی تلاش شده است تا به تمامی نیازهای زائران از جمله نیازهای فرهنگی آن ها پاسخ داده شود. در همین راستا انواع مختلفی از محتواهای آموزشی، فرهنگی و... در قالب ویدئو، نوا، کتاب الکترونیک، اپلیکیشن و... در اختیار زائران قرار داده شده است. گفتنی است، کاربران می توانند با اینترنت رایگان از این امکان بهره مند شوند.

مسابقات ویژه این ایام الله اربعین حسینی (ع)

یک سری مسابقات ویژه ایام اربعین حسینی در اپلیکیشن همراهی تدارک دیده شده است تا کاربران بتوانند از آن ها بهره مند شوند.
 

امکانات اطلاع رسانی


مشخصات کامل موکب ها

در این بخش تلاش شده است که اطلاعات لازم به زائران داده شود. مشخصات کامل موکب ها از جمله مواردی است که به مشترکان اطلاع رسانی می شود.
 
جمع بندی
بررسی اپلیکیشن همراهی نشان می دهد که تدوین کنندگان این نرم افزار تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به تمامی نیازهای زائران پاسخ دهند. البته عجیب نیست که طی سال های آتی امکانات بیشتری به این اپلیکیشن و یا نرم افزارهای مشابه اضافه شود اما به نظر می رسد با توجه به امکانات موجود اپلیکیشن خوبی ارائه شده است. بنابراین، اگر شما هم جزو کسانی هستید که امسال توفیق حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را دارید بهتر است این اپلیکیشن را نصب و از امکاناتش استفاده کنید.

 
کد مطلب: 58459
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام