۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰

نماینده مجلس: کاربران از خدمات ارتباطی همراه اول راضیند

آخرین آماری که رسما از سوی همراه اول اعلام شد، نشانگر رشد شایان توجه درآمدهای این اپراتور بود که راه را برای توسعه هر چه بیشتر آن هموار می‌نماید.
نماینده مجلس: کاربران از خدمات ارتباطی همراه اول راضیند



هنگامی که موضوع نخستین سیم‌کارت، و همچنین تاریخچه ورود تلفن همراه مطرح می‌شود، بی‌تردید زمان اولین عرضه سیم‌کارت در ایران و در پی آن، همگانی شدن این فناوری در کشورمان مطرح می‌گردد.
در این میان، شرکت ارتباطات سیار به عنوان عرضه کننده اولین خدمات تلفن همراه(که بعدها با نام تجاری همراه اول شناخته شد) از این تاریخچه ارتباطی کشورمان قابل تفکیک نیست.

گزارش ذیل، نیم‌نگاهی دارد به این تاریخچه و نیز سیر رشد و ارائه خدمات جدید از سوی این اپراتور.


اپراتور همراه اول که از شرکت‌های تابعه شرکت مخابرات ایران است، هر چند در سال ۱۳۷۲ تنها با هدف ارائه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شد، اما به یقین می‌توان گفت که در حال حاضر، بزرگ‌ترین مجموعه مخابراتی کشور از نظر تعداد مشترکین است.
این شرکت پس از گذشت ۱۰ سال از راه‌اندازی، خدمات پیام کوتاه را نیز عرضه نمود که استقبال فراوانی از آن به عمل آمد، بطوری که فرهنگ ارسال اس‌ام‌اس(یا همان واژه فارسی "پیامک") به عادت رایج و عمومی کاربران ایرانی بدل گشت.

اما تحول در ارائه خدمات اپراتور همراه اول را باید عرضه "سرویس اینترنت" دانست که ۵ سال پس از آن اتفاق افتاد و بواقع، تحولی در استاده از تلفن همراه، و نیز انقلابی شایان توجه در ارتباطات کاربران بدنبال داشت.
اکنون کاربران این اپراتور می‌توانستند با گوشی هوشمند خود، ضمن برقراری همه ارتباطات ضروری، تمامی نیازهای خود را بر بستر شبکه جهانی اینترنت دریافت کنند و از اخبار و اطلاعات روز نیز آگاه باشند و سیم‌کارت و گوشی خود را به عنوان دروازه‌ای به سوی جهان آگاهی و فناوری استفاده نمایند.

تاریخچه تشکیل شرکت ارتباطات سیار
هیئت دولت، وزیران در تاریخ ۸۳/۰۵/۱۴ به استناد قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با تجدید سازمان و تغییر نام و اصلاح اساسنامه "مرکز سنجش از دور ایران" به "شرکت ارتباطات سیار ایران"، اساسنامه شرکت جدید را با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب نمود و بدین ترتیب، کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.
از سوی دیگر و با یافتن هویت مستقل برای این شرکت، و در کنار مطرح شدن موضوع خصوصی‌سازی و رقابت در کشورمان، شرکت ارتباطات سیار از سال ۱۳۸۶، دارای مشخصات تجاری یک شرکت مستقل شد و توانست دارای نام و نماد و نشان ویژه خود شود،‌ ضمن اینکه شرکت ارتباطات سیار در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

نگاهی به خدمات اپراتور اول
اکنون و با گذشت زمان مناسب و بلوغ سازمانی و رشد شایان توجه این اپراتور، کاربران همراه اول از سرویس‌های اینترنت و ارتباطی گوناگونی مانند اینترنت نسل‌های ۳و ۴ و ۵، و نیز وای-فای اول برخوردارند.
به این خدمات باید سرویس‌هایی چون سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه‌ای، سیم‌کارت کودک، سیم‌کارت دانشجو، انتقال و انتظار مکالمه، مکالمه گروهی، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرویس رومینگ بین‌الملل ‌را نیز افزود که هر یک، خدمات و تسهیلات گوناگونی به کاربران ارائه نموده و به تسهیل ارتباطات و کسب و کار آنها می‌انجامد.

رشد ۲۱ درصدی درآمد همراه اول
آخرین آماری که رسما از سوی همراه اول اعلام شد، نشانگر رشد شایان توجه درآمدهای این اپراتور بود که راه را برای توسعه هر چه بیشتر آن هموار می‌نماید.
در این زمینه مدیر عامل همراه اول در تاریخ یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه از رشد ۲۱ درصدی درآمد همراه اول در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته درآمدهای همراه اول به میزان ۲۱ درصد رشد و سهم بازار این شرکت نیز افزایش داشته است.
حمید فرهنگ همچنین افزود: تمرکز برنامه‌های همراه اول بر روی توسعه تحول دیجیتال و ارائه سرویس‌های سازمانی(B2B) خواهد بود.

وضعیت پوشش شبکه
مطابق آمار رسمی منتشره، کلیه شهرها، جزایر مسکونی و نیز 87 درصد شهرستان‌های کشور تحت پوشش نسل دوم همراه اول می‌باشد که این اعداد و آمار در حال بهبود و افزایش است.
گفتنی است همراه اول، نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه ایران با حدود 83 میلیون سیم کارت واگذار شده می‌باشد.

افتخارات همراه اول
شرکت ارتباطات سیار در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست اپراتوری در جشنواره فاوا و در چهار سال متوالی موفق به دریافت گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شده است.
همچنین برند همراه اول در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.


نماینده مجلس: کاربران از خدمات ارتباطی همراه اول راضیند
یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازهای کاربران و نیز سیاست همراه اول در رفع این نیازهای از طریق ارائه خدمات نوین ارتباطی گفت: «تکنولوژی ارتباطی از طریق اپراتور همراه اول بسیار پیشرفته کرده و تا مناطقی چون عشایر و روستا گسترش داشته است.»
اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم افزود: همچنین اپراتور همراه اول در حوزه های زیادی اعم از حوزه اینترنت، اینترنت پر سرعت و فیبر نوری بسیار خوب عمل کرده است.
وی همچنین با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در این خصوص اضافه کرد: این اپراتور منابع هنگفتی را برای بهبودی ارتباطات در شهرستان هزینه می‌کند و با احداث سایت‌های مختلف درصدد پوشش گسترده ارتباطات است. به عنوان مثال همراه اول در ۳ الی ۴ سال اخیر در شهرستان سمیرم ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و این تلاش ستودنی است.

 
کد مطلب: 57171
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام