کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده بهینه از دیتای گوشی با بسته‌های مناسب اینترنت

سايت خبری ايتنا , 26 خرداد 1398 ساعت 9:23

ایتنا- امروزه استفاده از دیتای اینترنت بر روی گوشی کاربران، به میزان چشگیری رو به افزایش است به گونه‌ای که به نیاز اولیه و دائمی کاربران بدل گشته است. در این میان، سرویس‌دهندگان اینترنت بر روی گوشی‌های همراه (اپراتورها) با ارائه طرح‌ها و پکیج‌های گوناگون سعی در جلب توجه و رضایت مشتریان خود دارند.


امروزه استفاده از دیتای اینترنت بر روی گوشی کاربران، به میزان چشگیری رو به افزایش است به گونه‌ای که به نیاز اولیه و دائمی کاربران بدل گشته است. در این میان، سرویس‌دهندگان اینترنت بر روی گوشی‌های همراه (اپراتورها) با ارائه طرح‌ها و پکیج‌های گوناگون سعی در جلب توجه و رضایت مشتریان خود دارند.

در این فرصت سعی داریم با بررسی بسته‌های متفاوت و متنوع اینترنت، شما را با بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها جهت بهره‌گیری از اینترنت در شرایط مختلف آشنا سازیم. با ما همراه باشید.
 

مختصری درباره بسته های اینترنت


ارتقاء شبکه تلفن های همراه به نسل سوم و چهارم و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت و در نهایت نفوذ اپلیکیشن های موبایل در جامعه سبب شده که شاهد رشد روزافزون استفاده از اینترنت در گوشی های تلفن همراه باشیم. به این ترتیب، رقابتی شدید میان اپراتورهای مختلف برای ارائه بسته های اینترنت به وجود آمده است.
بررسی بسته های اینترنت ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف نشان می دهد که بسته های متنوعی به کاربران ارائه شده است. بسته های اینترنت همراه اول نیز با زمان‌ها و حجم‌های متنوع و قیمت های متفاوت برای کاربران در دسترس است.
امروزه بیشتر کاربران از اینترنت همراه برای استفاده از شبکه های اجتماعی و رفع دیگر نیازهای خود بهره می‌برند. در این میان، اپراتورهای تلفن همراه سعی می‌کنند با ارائه بسته‌های متنوع با قیمت مناسب، در رقابت با یکدیگر پیروز شوند.


همراه اول

با توجه به افزایش نیاز مردم به اینترنت، مسائلی نیز به وجود آمده که لزوم دخالت مقامات مسئول را نیز مطرح کرده است.
در این ارتباط، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته توییتی را منتشر و اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه برای جبران افزایش قیمت، حجم بسته های اینترنت را بدون بالا بردن هزینه، 10 درصد افزایش داده‌اند. وی در توییت خود نوشت:مردم از افزایش قیمت بسته های اینترنتی شکایت دارند.
وی ادامه داد: با آغاز مدیریت هزینه‌ها در اپراتورها، اصلاح قیمت‌ها آغاز شده و فعلا با همان قیمت‌ها، ده درصد حجم بیشتر اضافه شده است. وی همچنین تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها در اپراتورها با جدیت پیگیری می‌شود، فضای مجازی فرصت است. به هر حال، در ادامه توضیحی مختصر درباره بسته های اینترنت نوترینو همراه اول ارائه میشود.
 

بسته های آلفا+


این بسته‌ها با زمان‌ها و حجم‌های متنوع برای پاسخگویی به طیف گسترده مشترکان طراحی شده است و کاربران می‌توانند با فعال‌سازی بسته مناسب خود، علاوه بر مدیریت هزینه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.
هزینه خرید بسته‌ها برای مشترکان دائمی روی قبض محاسبه می‌شود و برای مشترکان اعتباری نیز از شارژ کم خواهد شد.در زمان فعال‌سازی سرویس، مبلغ 9 درصد مالیات ارزش افزوده برای مشترکان اعتباری کسر می‌شود.ترافیک مصرفی در سایت‌ها و پیام رسان‌های منتخب داخلی با 50 درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

بسته های کوتاه مدت آلفا پلاس شامل بسته‌های یک روزه و هفت روزه فاقد تمدید خودکار هستند. در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو، مصرف با تعرفه عادی محاسبه می‌شود.بسته های ماهانه دارای ترافیک هدیه صبحانت (قابل استفاده در ساعت 6 صبح تا 12 ظهر) هستند. ترافیک هدیه صبحانت معادل ده درصد حجم بسته خریداری شده است. برای مثال بسته ماهانه 5 گیگابایتی، علاوه بر 5 گیگابایت خریداری شده، دارای 500 مگابایت ترافیک هدیه صبحانت است.
بسته های ماهانه و بلندمدت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله دارای رزرو خودکار هستند و با پایان یافتن بسته از نظر زمانی یا حجمی به صورت خودکار تمدید می‌شوند. مشترکان می‌توانند با ارسال کد دستوری ستاره 100 ستاره 8 مربع (#8*100*) تمدید خودکار را لغو کنند.
 

بسته های ساعات مشخص


این بسته ها، مواردی هستند که در بازه‌های زمانی مشخصی از شبانه‌روز قابل مصرف خواهند بود. این بسته‌ها به‌طور همزمان با سایر بسته هاقابل فعال‌سازی هستند و مشترکان با شماره‌گیری کد دستوری ستاره 100 ستاره 27 مربع (#27*100*) می‌توانند آن‌ها را مشاهده و فعال کنند.
بسته‌های ساعات مشخص برای تمام مشترکان دائمی و اعتباری قابل استفاده هستند و فاقد تمدید خودکار زمانی یا حجمی خواهند بود. در صورت فعال‌سازی این بسته‌ها با سایر بسته ها، اولویت مصرف با بسته‌های ساعات مشخص است.

بسته های نامحدود شبانه برای تمام مشترکان دائمی و اعتباری قابل استفاده است. این بسته‌ها فاقد رزرو خودکار خواهند بود. در صورتی که مشترک بسته‌های فعال آلفا+ داشته باشد، اگر اقدام به فعال‌سازی بسته دیگری کند، بسته جدید برای وی رزرو می‌شود.

پس از اتمام بسته و در صورتی که تمدید خودکار اتفاق نیفتد یا مشترک بسته رزرو نداشته باشد، مصارف آتی اینترنت مشترک با تعرفه آزاد محاسبه می شود.
مشترکان از طریق سامانه جامع #10*، سامانه #100*، سامانه پیامکی 009810، سامانه پیامکی 8080 و حساب کاربری اپلیکیشن همراه اول می‌توانند بسته های اینترنت را خریداری کنند یا از وضعیت بسته مطلع شوند.
 

بسته های اینترنت ویژه مشترکان جدید


این بسته‌ها صرفا مخصوص مشترکان جدید دائمی و اعتباری است. منظور از مشترکان جدید، مشترکانی است که حداکثر 30 روز از تاریخ فعال‌سازی سیم کارتشان گذشته باشد.این بسته‌ها قابل رزرو کردن هستند و دارای رزرو خودکار خواهند بود.

برای مشترکان اعتباری، مبلغ 9 درصد مالیات ارزش افزوده در زمان فعال‌سازی سرویس کسر می‌شود.مشترکان از طریق درگاه #1*100*، درگاه #321*10*، درگاه پیامکی 10 و 8080 و پرتال و اپلیکیشن همراه اول می‌توانند این بسته‌ها را فعال کنند.برای استعلام این بسته‌ها می توانید از درگاه #0*100* اقدام کنید. 


اینترنت همراه اول
 

اینترنت همراهی


در طرح اینترنت همراهی، به هر یک از مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول بسته اینترنت مختص وی و متناسب با الگوی مصرف او با قیمتی مقرون‌به‌صرفه پیشنهاد می‌شود. برای آگاهی از بسته‌های پیشنهادی خود کافی است کد #21*1000* را شماره‌گیری کنید.
 

اینترنت نامحدود

 
در طرح اینترنت نامحدود، بسته های نامحدود شبانه به مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول ارائه می‌شود. این بسته‌ها، بسته‌های اینترنت آلفا پلاس با سرعت بدون مرز و حجم نامحدود هستند که با قیمت مناسب برای استفاده در ساعات مشخصی از شبانه‌روز ارائه می‌شوند.

بسته های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند. از سوی دیگر، امکان خرید این بسته‌ها به طور همزمان با بسته های آلفا پلاس وجود دارد.مشترکان در یک زمان فقط می‌توانند یک بسته نامحدود شبانه را فعال کنند.
در صورتی که مشترک یکی از بسته‌های آلفا پلاس را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات شبانه، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود شبانه خواهد بود.
گفتنی است، برای مشترکان اعتباری، مبلغ 9 درصد مالیات ارزش افزوده در زمان فعال‌سازی سرویس کسر می‌شود.
 

بسته های مدار فیروزه ای


بسته‌های مدار فیروزه ای، بسته های اینترنت و بسته های مکالمه کوتاه مدت ساعتی و به‌صرفه‌ای هستند که قیمت آن‌ها در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود.
برای آگاهی از بسته‌های پیشنهادی خود کافی است کد #21* را شماره‌گیری کنید. همچنین اپلیکیشن مدار فیروزه ای برای آگاهی از بسته‌های پیشنهادی در هر ساعت در دسترس قرار گرفته است.این بسته‌ها برای همه مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول قابل فعال‌سازی است. بسته های مورد بحث، قابلیت رزرو ندارند و برای فعال‌سازی بسته مدار فیروزه ای بعدی باید تا اتمام بسته قبلی صبر کنید.

محدودیتی از نظر تعداد بسته‌های قابل فعال‌سازی در یک روز وجود ندارد. اما اولویت مصرف بسته های مدار فیروزه ای از همه بسته‌های فعلی بالاتر است.منظور از مکالمه در بسته های مکالمه فیروزه ای مکالمه درون شبکه است و مکالمه خارج شبکه با تعرفه عادی محاسبه می‌شود.
 


کد مطلب: 56979

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/56979/استفاده-بهینه-دیتای-گوشی-بسته-های-مناسب-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir