کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به اقدامات همراه اول در ارائه خدمات به سیل زدگان

سايت خبری ايتنا , 18 فروردين 1398 ساعت 18:01

ایتنا- شواهد نشان می دهد که اپراتور همراه اول خدماتی را به سیل زدگان کشور ارائه کرده است که در مطلب پیش رو بیشتر درباره آن توضیح می دهیم.



همزمان با روزهای پایانی سال 97 و بروز سیل در مناطق مختلف کشورمان، دستگاه‌ها و مجموعه‌های گوناگونی به امدادرسانی به مردم و ارائه خدمات پرداختند که در این گزارش، اقدامات اپراتور همراه اول را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
گفتنی است، همراه اول در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان اقدامات متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 

مکالمه و پیامک رایگان


به محض وقوع سیل در مناطق مختلف کشور همراه اول اعلام کرد که مكالمه و پيامك در این مناطق برای مشتركين رایگان است.
گفتنی است، این خدمات در مناطق سیل زده آق قلا، بندر تركمن، گميشان و روستاهای اطراف به اجرا گذاشته شد.  
همچنین شایان ذکر است که در ابتدا اعلام شد که این خدمات تا 4 فروردین ادامه دارد، اما  با ادامه وضعیت بحرانی در این نقاط، مکالمه و پیامک رایگان در این مناطق تا 9 فروردین تمدید شد.
 
همراه اول



راه‌اندازی «سامانه هشدار شرایط بحرانی»


زمان زیادی از وقوع سیل در مناطق مختلف کشور نگذشته بود که مدیرکل ارتباطات همراه اول از راه‌اندازی "سامانه هشدار شرایط بحرانی در کشور" خبر داد.
در این ارتباط به گفته مسئولان همراه اول، پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور، با هماهنگی ستادهای بحران استانی، بیش از ۵۰۰ میلیون پیامک به مناطق تحت خطر و مناطقی که در آنها خطر سیل وجود داشت، ارسال شد. البته روند ارائه سرویس این سامانه همچنان ادامه دارد.

 



ارائه کمک های بشردوستانه


یکی دیگر از اقدامات همراه اول ارائه کمک های بشردوستانه به سیل زدگان است. به طور مثال، در روزهای اول وقوع سیل به خاطر شرایط خاص به وجود آمده، برخی از اقلام بهداشتی در این مناطق کمیاب شد. اپراتور اول در زمینه تأمین این اقلام هم گام برداشت. از سوی دیگر، به خاطر سرمای هوا و شرایط جوی نیاز به پتو بود که بلافاصله هزار تخته پتو تهیه و به منطقه ارسال شد. علاوه بر این، همراه اول در تهیه غذای گرم و تأمین مواد خوراکی برای سیل زدگان نیز مشارکت کرد.
 
سیل

 

ارائه دستگاه های شارژ


بخشی دیگر از خدمات همراه اول در زمینه ارائه دستگاه های شارژ به سیل زدگان بود.
مدیرکل ارتباطات همراه اول در این زمینه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم با مشکل شارژ گوشی‌هایشان مواجه بودند، به محض اطلاع از این موضوع اقدام به ارسال ۳۰۰ دستگاه شارژر به مناطق سیل زده کردیم.
 

برقراری روابط ماهواره ای


امروزه تکنولوژی به کمک بشر آمده است تا هر چه بیشتر آسایش و آرامش را برایش به ارمغان بیاورد. ماهواره و ارتباطات ماهواره ای نیز از جمله مصادیق این تکنولوژی های مفید هستند. خوب است بدانید که با کمک همراه اول ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل زده فعال شده است.
در این ارتباط مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرده است: بسیار خوشحالم که با تلاش شرکت های ارائه دهنده خدمات ماهواره، توانستیم ارتباطات ماهواره ای را در استان های سیل زده برقرار کنیم. گفتنی است، به تازگی اولین ارتباط ماهواره ای در پلدختر فعال شد. همچنین ارتباط موبایل همراه اول از طریق لینک ماهواره ای نیز برقرار شد.
 


سیاست های همراه اول در زمان بروز سیل

 
اقدامات همراه اول در مناطق سیل زده
 
شواهد نشان می دهد که همراه اول از ابتدای بروز سیل در مناطق مختلف کشور در کنار سیل زدگان بوده و خدمات ارزنده ای را ارائه کرده است.
در این ارتباط، شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات این اپراتور تصریح کرد: از ساعات اولیه بروز این حادثه تلخ، مدیران ارشد، معاونان و حتی اعضای هیئت مدیره همراه اول در مناطق حادثه دیده حاضر شدند. به گفته آرپناهی اقدامات همراه اول در زمینه خدمات رسانی به سیل زدگان در حوزه فعالیت‌های ذاتی اپراتوری برای بهبود و ایجاد ثبات در شرایط بوده است. اما نکته دیگر توجه توأمان همراه اول به مقوله مسئولیت اجتماعی بوده، زیرا مسئولان این اپراتور کمک و یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده را وظیفه خود می دانند. اقدامات همراه اول در دو مقوله قابل دسته بندی هستند که عبارت است از:
 

- حفظ ارتباطات


در وهله اول همراه اول تلاش کرده است که به عنوان یک اپراتور برتر در کشور، ارتباطات مردم سیل زده را حفظ کند. در واقع اپراتور همراه اول وظیفه خود دانسته است که در شرایط بحرانی به کمک سیل زدگان بشتابد و با تسهیل برقراری ارتباطات آنان با دیگران از آلامشان بکاهد.
 

- ارائه خدمات فوق العاده


اما موضوع دوم این است که همراه اول علاوه بر اینکه به وظیفه معمول خود در زمینه تسهیل ارتباطات عمل کرده، تسهیلات فوق العاده ای نیز برای سیل زدگان در نظر گرفته است. مکالمه و پیامک رایگان در مناطق سیل زده از جلمه این اقدامات فوق العاده بوده است. در این زمینه همچنین می توان به راه اندازی «سامانه هشدار شرایط بحرانی» نیز اشاره کرد.

 

چرا همراه اول به کمک مردم سیل زده شتافت؟


شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا اپراتور همراه اول در زمینه خدمات رسانی به سیل زدگان فعال شد و با جدیت در این امر اجتماعی مشارکت کرد.
در پاسخ به این سوال باید گفت که همراه اول خودش را تنها یک اپراتور نمی داند بلکه یک "وظیفه اجتماعی" برای خودش قائل است و به همین دلیل در کارهای اجتماعی مانند کمک به قربانیان بلایای طبیعی پیش قدم می شود.
البته خوب است بدانید که همراه اول قبلاً نیز در کارهای اجتماعی مختلف حضور به هم رسانده است که از آن جمله می توان به اقدامات این اپراتور در حمایت از جشنواره فیلم فجر سال 97 اشاره کرد، که نشان‌دهنده توجه به موقعیت و نیز مسئولیت اجتماعی در مقاطع و زمینه‌های گوناگون است.
 
 


کد مطلب: 56131

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/56131/نگاهی-اقدامات-همراه-اول-ارائه-خدمات-سیل-زدگان

ايتنا
  https://www.itna.ir