کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی اپلیکیشن بام بانک ملی ایران

12 آذر 1397 ساعت 12:56

ایتنا- به جرات می توان گفت که امروزه تقریباً تمامی بانک های دولتی و خصوصی برای خودشان یک اپلیکیشن تخصصی دارند و از این طریق خدماتشان را به مشتریان ارائه می دهند. بانک ملی نیز از این قاعده استثنا نیست و با ارائه اپلیکیشن بام به ارائه خدمات متنوع اینترنتی به مشتریانش می پردازد.


 

معرفی اپلیکیشن بام بانک ملی ایران


همراه بام بخش گسترده ای از خدمات سامانه بام بانک ملی به آدرس اینترنتی https://my.bmi.ir را به شکلی فشرده به پلتفرم های iOS و اندروید آورده است. به این ترتیب، شما مستقیما به پروتکل های امن (SSL) بانک ملی متصل می شوید که امکان نفوذ به آن بسیار پایین یا بهتر است بگوییم، تقریبا غیر ممکن است. خوب است بدانید که سامانه بام بر اساس شعار «ویژگی هر مشتری یک سامانه» به نحوی طراحی گردیده است که کاربر علاوه بر دریافت طراحی و پیام‌های ویژه خود، می‌تواند بر اساس کاربردهای مورد نیازش چیدمان صفحه پیشخوان خود را بر اساس سلیقه شخصی اش انجام دهد. با ما همراه باشید تا در جریان ویژگی های این اپلیکیشن قرار بگیرید.
 
اپلیکیشن بام
 

نحوه کار با سامانه بام


برای استفاده از اپلیکیشن بام بانک ملی در ابتدا باید با توجه به روندی که در بالا توضیح داده شد، به عضویت این سامانه در آیید. بانک ملی یک «رمز یکبار مصرف پیامکی» را به عنوان یک سد محافظتی برای ورود به اپلیکیشن در نظر گرفته است. بنابراین هر بار که بخواهید وارد حساب بانکی تان شوید، ضمن وارد کردن مشخصات کاربری حتما باید از اپلیکیشن بخواهید که به شماره تلفنتان رمز یکبار مصرف پیامک کند.
وقتی وارد سامانه شدید، نخستین صفحه، صفحه «حساب ها» است. در این بخش حساب های جاری، کوتاه مدت و قرض الحسنه شما همراه با شماره حساب و مبلغ باقی مانده به نمایش در می آید. برای اینکه به ریز تراکنش ها و جزئیات هر حساب دسترسی داشته باشید، باید به بخش های «صورت حساب» و «صورت حساب روز جاری» مراجعه کنید.
تمام تراکنش هایی که از ابتدای ساخت اینترنت بانک تا حالا داشته اید را می توانید در سامانه مشاهده کنید. تمام آن ها شماره پیگیری دارند، بنابراین می توانید بدانید که طرف حسابتان چه کسی بوده و حتی به لطف جستجوی فیلتردار قادر هستید که  به راحتی تراکنش های مد نظرتان را هم جستجو کنید.
با استفاده از امکانات بخش داشبورد، کاربر می‌تواند برنامک‌های پر استفاده قابل ‌نمایش بر روی صفحه اصلی پرتال بانک را انتخاب کند. خوب است بدانید که  به ‌صورت پیش فرض تعدادی از برنامک‌ها جهت استفاده بر روی پرتال بانک قرار داده‌ شده‌اند. امکان تغییر و ویرایش این موارد نیز برای کاربران وجود دارد.
در صورت دزدیده یا مفقود شدن کارت عابر بانکتان، نگران نباشید. می توانید از طریق اپلیکیشن بام و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، کارتتان را مسدود کنید. البته به یاد داشته باشید که برای مسدودسازی کارت وارد کردن رمز دوم کفایت می کند. اما برای فعالسازی مجدد حتما می بایست با مدرک شناسایی خود به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنید.
 
 

اپلیکیشن بام چطور کار می کند؟
 

ویژگی های اپلیکیشن بام

 

امنیت بالا


برای ورود به سامانه بانک ملی نیاز به یک رمز یک بار مصرف دارید. هر بار که می خواهید وارد حساب بانکی تان شوید، حتما باید از اپلیکیشن بخواهید که به شماره تلفنتان رمز یکبار مصرف پیامک کند. حذف ابزارهای رمز ساز جانبی   (token)  در اپلیکیشن بام نیز در راستای بالا بردن امنیت آن صورت گرفته است.
 

خدمات جانبی کاربردی

 
در این سامانه تلاش گردیده با ایجاد برنامک هایی با عناوین بودجه‌ریزی، دفتر تلفن و یادداشت‌گذاری بر روی صورتحساب سامانه‌ای کامل شامل خدماتی فراتر از خدمات بانکداری به مشتریان ارائه شود.
 

رابط کاربری قابل قبول

 
رابط کاربری یکی دیگر از برگ های برنده اپلیکیشن بام بانک ملی نسبت به اپلیکیشن سایر بانک ها است. در حالی که بسیاری از بانک های مطرح کشور کمتر روی مقوله رابط کاربری اپلیکیشن های همراه بانک های خود کار کرده اند، بانک ملی اپلیکیشن خوش ساختی طراحی کرده که نظم در آن جریان دارد و به لطف رنگ بندی و استفاده از فونت های مناسب می توانید تجربه خوشایندی از کار در محیط آن داشته باشید.
 

صفحات واکنش گر سامانه

 
از آنجائیکه در حال حاضر کاربران از ابزارهای الکترونیکی مختلف از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی استفاده می کنند، صفحات اپلیکیشن بام به ‌صورت واکنش گرا طراحی شده و بدون نیاز به تنظیماتی از سوی کاربر با دستگاه مورداستفاده کاربر هماهنگ می‌گردد.

پرداخت اقساط از طریق سامانه بام


پرداخت اقساط با سامانه بام

بانک ملی هر سال به تعداد زیادی از مشتریانش وام و تسهیلات اعطا می کند. با اپلیکیشن بام می توانید اقساط این تسهیلات را پرداخت کنید. همچنین می توانید با استفاده از این اپلیکیشن کاربردی وضعیت قسط های بعدی خود در ماه های آینده را مورد بررسی قرار دهید. همچنین کاربر می‌تواند به محاسبه اقساط تسهیلات بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت ‌زمان تسهیلات با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازد.
 

امکانات قوی نسخه موبایلی سامانه بام


تقریبا تمام کارهایی که در سامانه اینترنتی بام بانک ملی قادر به انجامش هستید را می توانید در اپلیکیشن همراه بام انجام دهید. اپ همراه بام از بخش های مختلفی تشکیل شده که در نسخه اندروید می توانید به تمامی آن ها از طریق منوی کشویی دسترسی داشته باشید.
 

به نمایش گذاشتن تراکنش ها روی «چارت»


همراه بام یک مزیت بسیار خوب دارد، آن هم این است که تراکنش ها را روی «چارت» به نمایش می گذارد. وجود چنین خصوصیتی در همراه بام که معمولا آن را در اپلیکیشن های حسابداری دیده ایم، باعث می شود که بتوانیم از آن به عنوان یک ابزار مدیریت مالی خوب استفاده کنیم.
 

قابلیت انتقال پول


یکی از مفیدترین قابلیت های اپلیکیشن بام بانک ملی انتقال پول است. این عملیات  لذت بخش ترین کاری است که با این اپلیکیشن بانکی می توانید انجام دهید. به لطف همراه بام می توانید پول را مستقیما به «شماره حساب» یا شبای طرف حساب هایتان بفرستید یا پول کارت به کارت کنید.
 

ذخیره اطلاعات افراد


همراه بام اطلاعات افرادی که با آن ها تراکنش داشته اید را در خود ذخیره می کند تا در مراجعات بعدی به راحتی با فشردن آیکن آبی رنگ مخاطبین آن ها را پیدا کنید و سریع تر کارتان را انحام دهید.
 

تشخیص هوشمند نوع انتقال پول


تشخیص هوشمند نوع انتقال پول اعم از ساتنا، پایا و... را هم به خصوصیات مثبت اپلیکیشن بام بانک ملی اضافه کنید.
 

ثبت نظرات، انتقادات و پیشنهادات


در راستای کمک به ارتقای سطح خدمات این امکان فراهم شده است که کاربران از طریق سامانه بام به ثبت و ارسال نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود در قالب بازخورد بپردازند.



ویژگی های سامانه بام
 

اعلام موفقیت آمیز بودن یا نبودن انتقال


پس از انجام هر تراکنش، موفقیت آمیز بودن یا نبودن آن در بخشی به نام «تأیید انتقال پول» به اطلاعتان می رسد. البته در منوی «صورتحساب» هم می توانید به ریز جزئیات هر تراکنش دسترسی داشته باشید.
 

امکان پرداخت قبوض از طریق اسکن بارکد


تمام قبض های آب و برق و گاز و تلفن را می توانید با اسکن بارکد آن ها یا از طریق شناسه قبض ها در سامانه بام پرداخت کنید. این مورد هم از دیگر مزایای بام اپلیکیشن به شمار می رود.
 

محاسبه سود سپرده ها


این امکان برای کاربران فراهم شده است که از طریق سامانه مورد بحث به محاسبه سود سپرده‌ها بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازند.
 

ارائه خدمات مربوط به چک


در خصوص مبادلات چکی نیز همراه بام خدماتی مثل «امکان تعیین مبلغ چک» و «امکان استعلام وضعیت برگه چک» را به شما ارائه می دهد. بنابراین، با استفاده از این گزینه ها می توانید نسبت به تعيين و ثبت مبلغ چک صادره خود اقدام نمایید و از آخرین وضعیت آن در سیستم بانکی مطلع شوید.
 

مسدود کردن کارت بدون نیاز به مراجعه به بانک


اگر کارتتان به سرقت رفت، نگران نباشید. از طریق اپلیکیشن همراه بام و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک می توانید آن را مسدود نمایید. به این ترتیب، در اسرع وقت می توانید از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید.
 

نحوه عضویت در سامانه بام


گفتنی است؛ مراحل امنیتی و کنترل اپلیکیشن بام از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه اعلام‌ شده از سوی مشتری، انجام می شود، بنابراین، معرفی شماره همراه مربوطه به‌ صورت کتبی به شعبه از الزامات ثبت ‌نام مشتریان است. به این ترتیب، مشتریانی که قبلاً عضو سامانه‌های پیامکی بانک بوده و این مرحله را طی کرده اند، بدون نیاز به مراجعه به شعبه می ‌توانند عضویت خود را در سامانه ثبت و فعال نمایند. امّا کسانیکه سامانه پیامکی بانک را فعال نکرده اند، در مرحله اول باید به یکی از شعب بانک ملی در سراسر کشور مراجعه نمایند و فرم مربوطه را پر کنند. سپس باید مراحل ثبت‌ نام اینترنتی تکمیل شود.
خوب است در انتها یادآور شویم که شماره پشتیبانی اپلیکیشن بام 02183386 و شماره واحد ارتباط مردمی بانک ملی 02164140 است.
 


کد مطلب: 54520

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/54520/معرفی-اپلیکیشن-بام-بانک-ملی-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir