۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۳

حاشیه‌های نشست خبری وزیر ارتباطات

ایتنا - وزیر: دفعه قبل همه شرکت‌های اینترنتی قیمت را کاهش دادند اما ما را خون‌جگر کردند تا کاهش دادند!


نشست خبری محمود واعظی وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی سامانه پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت در روز یکشنبه هفته‌گذشته که به نوعی پیشواز روز خبرنگار نیز بود با حاشیه‌هایی هم همراه بود که در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته شد.

خبرنگاران یا زینت‌المجالس‌ها
مهم‌ترین حاشیه این نشست خبری تعدد حضور خبرنگاران در جلسه بود. خبرنگارانی که طبق معمول بسیاری از آنها مشخص نبود از کدام رسانه به نشست دعوت شده‌اند و گویی زینت‌المجالس نشست‌های خبری هستند که علاوه بر محدود کردن جای حضور نمایندگان رسانه‌های عمومی، عمدتا موجب بی‌نظمی و شلوغی در نشست‌های خبری می‌شوند. موضوعی که نیازمند تدبیر روابط عمومی‌هاست تا دلخوش به شلوغی‌های بیهوده در نشست روسای خود نباشند.

موضوع ارزان شدن اینترنت
از جمله حاشیه‌های مهم نشست خبری روز یکشنبه سخنان وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره چگونگی رساندن اینترنت ارزان به کاربر نهایی بود، که وی نیز در اظهاراتی کلی و نامشخص گفت: از یک طرف ما قصد داریم همه کارها را به بخش خصوصی بسپاریم و اما از طرف دیگر قرار هم نیست که با تخفیف اینترنت صرفا جیب شرکت‌ها را پر پول کنیم بلکه می‌خواهیم این کاهش قیمت را به دست مردم برسانیم.
وزیر اضافه کرد: "بعضی از شرکت‌ها این فرهنگ حرفه‌ای مشتری مداری را ندارند، البته من به شما بگویم دفعه قبل همه شرکت‌های اینترنتی قیمت را کاهش دادند اما ما را خون‌جگر کردند تا کاهش دادند یعنی این که به هر نحوی بازی می‌کردند که آن ۲۰درصد را کاهش ندهند ما هم به شرکت زیرساخت گفتیم هر کسی که کاهش داد به او تخفیف بدهید الان هم به زیر ساخت همین را گفته‌ایم؛ چراکه بالاخره این پول یا باید به جیب مردم برود یا به خزانه دولت برگردد."

درس خبرنگاری وزیر ارتباطات به خبرنگاران
وزیر ارتباطات در گوشه‌ای از صحبت‌های خود اما به روز خبرنگار اشاره کرد و با لحنی خاص خطاب به خبرنگاران گفت: من با توجه به این که روز خبرنگار است یک مطلبی را بگویم ما در کشورهای غربی شاهد این بودیم که همه خبرنگاران مطلبی را که می‌گفتیم همزمان تایپ می‌کردند و کمتر می‌نوشتند. جالب آنکه در مصاحبه مطبوعاتی که من اخیرا در مسکو هم داشتم همینطور شده بود انشااله دوستان هم به این سمت حرکت کنند ... در این جای صحبت آقای وزیر برخی خبرنگاران با اشاره به موبایل‌های خود گفتند که این کار را از طریق موبایل انجام می‌دهند و در این بین یکی از خبرنگاران هم به شوخی گفت سرعت اینترنت پایین است و نمی‌شود این کار را کرد!

اما شاید بد نباشد به آقای وزیر یادآوری کرد این بار که قصد قیاس داشتند، حقوق و دستمزد روزنامه‌نگاران، امنیت شغلی و سطح فرهنگی پاسخگویی مدیران در ایران و غرب را هم مد نظر قرار دهند.
درست است که ما از نظر پرداخت حقوق برخی مدیران ایرانی از روسای جمهور کشورهای پیشرفته هم برتر هستیم، اما در سایر موارد اینچنین نیست!

پیوست فرهنگی در بن‌بست جزیی‌نگری
در جریان این نشست اما وزیر ارتباطات در مورد موضوع تدوین پیوست فرهنگی که پیش از این بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده بود، هم در اظهارنظری سوال برانگیز گفت: دو سال قبل این پروژه را در سازمان تنظیم مقررات بررسی کرده و پیوست فرهنگی را تدوین کردیم و به مرکز ملی فضای مجازی پیشنهاد دادیم. این پیوست در دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی نیز قرار گرفت اما اعضا آن را نپسندیدند.
واعظی دلیل عدم پذیرش طرح پیشنهادی برای پیوست فرهنگی را، پرداختن به مسایل ریز و جزیی در این پیوست عنوان کرد. بر این اساس به گفته واعظی مقرر شده بار دیگر روی پیوست فرهنگی اصلاحاتی انجام شود.
البته وزیر ارتباطات هیچ توضیحی درباره میزان اتلاف هزینه، انرژی و وقت کشور در تدوین این پیوست نداد و مشخص نکرد، شرایط مورد پسند واقع شدن یک پیوست فرهنگی چیست که مطابق آن سه‌باره کاری شود. (منبع:عصرارتباط)
 
کد مطلب: 44640
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام