۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۵

رکود مستمر بازار گوشی‌های هوشمند

ایتنا- فروش تلفن‌های هوشمند،‌نه فقط در ایران، بلکه در کل دنیا با رکود مواجه شده است.
رکود مستمر بازار گوشی‌های هوشمند


پیش‌بینی می‌شود که فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان تنها ۳.۱ درصد افزایش یابد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط شرکت بین‌المللی داده (IDC) و فصلنامه جهانی ردیاب موبایل، انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ رشد ۳.۱ درصدی داشه باشد که رکود قابل توجهی نسبت به رشد ۱۰.۵ درصدی سال ۲۰۱۵ و رشد ۲۷.۸ درصدی سال ۲.۱۴ است.

انتظار می‌رود که تعداد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ به ۱.۴۸ میلیارد برسد و در سال ۲۰۲۰ تا ۱.۸۴ میلیارد رشد کند. جدیدترین پیش‌بینی‌ها ۲.۶ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی IDC برای ۲۰۱۶ و دلیل آن رکود مستمر در بازارهای بالغ و کشور چین است.

شرکت IDC انتظار دارد بازارهای بزرگی مانند آمریکا، اروپای غربی و چین در سال ۲۰۱۶ شاهد نرخ رشد پایین تک رقمی باشند در حالی که انتظار می‌رود ژاپن و کانادا به ترتیب ۶.۴ و ۶.۹ درصد رشد داشته باشند.

آنتونی اسکارسلا، مدیر تحقیقات در گروه موبایل IDC می‌گوید: برخلاف رشد تک‌رقمی در بازار گوشی‌های هوشمند با توجه به پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که فبلت‌ها (دستگاه‌هایی بزرگتر با صفحه ۵.۵ اینچ) تا سال ۲۰۱۹ رشد دورقمی داشته و سپس این رشد در سال ۲۰۲۰ به ۹.۲ درصد کاهش یابد.

پلت‌فرم‌های برجسته
سیستم عامل اندروید: انتظار می‌رود که دستگاه‌های ساخته شده توسط سیستم عامل گوگل (اندروید) با فروش ۱.۲۴ میلیارد در سال ۲۰۱۶، ۶.۲ درصد رشد داشته باشند و در سال ۲۰۲۰ به ۱.۵۷ میلیارد برسند و به عنوان پلت‌فرم مسلط در بیشتر بازارها به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین انتظار می رود که سهم سیستم عامل اندروید از ۸۱ درصد تمامی دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۵ به ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یابد، با متوسط قیمت فروش ۲۱۸ دلار و رسیدن به کمتر از ۲۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹.

سیستم عامل iOS: همچنین این انتظار وجود دارد که اپل با کاهش دستگاه‌هایش از ۲۳۲ میلیون در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۷ میلیون در سال ۲۰۱۶، شاهد اولین رکود سال به سال باشد. کاهش دو درصدی سال به سال مورد انتظار در سال ۲۰۱۶، تغییر قابل توجهی نسبت به رشد فروش سال‌های قبل است و لحظه‌ای سرنوشت ساز را برای اپل می‌سازد.

البته IDC‌ معتقد است که اپل می‌تواند در سال ۲۰۱۷ با فروش آیفون های SE موجب رشد در فروش آیفون شود. آیفون ۶ پلاس و ۶S پلاس با صفحه‌های بزرگتر نیز با افزایشی از ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۰ می‌توانند سهم خود را دستگاه‌های آیفون افزایش دهند.

کد مطلب: 43319
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام