کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا در دنیای سایبری مهارت دارید؟

سايت خبری ايتنا , 4 آذر 1394 ساعت 19:48

ایتنا - آزمون کسپرسکی همچنین نشان داد که از هر ده کاربر، یک نفر فایل‌های وصله شده در ایمیل‌ها را بدون هیچ ملاحظه‌ای باز می‌کند و این یعنی اجرای داوطلبانه بدافزارها روی سیستم‌های کامپیوتری.




به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران) امنیت کاربران در فضای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ نخست، توانایی کاربران در تصمیم‌گیری صحیح.
عادات و رفتارهای آنلاین می‌تواند در محافظت از هویت دیجیتال، سرمایه یا اطلاعات شخصی شما تاثیر به‌سزایی داشته باشد و یا در مقابل شما را به لقمه حاضر و آماده‌ای برای مهاجمان سایبری تبدیل کند.

کسپرسکی قصد دارد به‌وسیله یک آزمون ساده توجه‌تان را به این مساله جلب و به شما کمک کند سطح مهارت خود را بسنجید و آگاه شوید که رفتارهای شما در اینترنت تا چه حد حساب‌شده یا خطرآفرین است.

کاربران اینترنت اغلب در تشخیص تهدیدات احتمالی در اینترنت ناتوان هستند؛ این نتیجه‌ای است که کسپرسکی بعد از بررسی نتایج آزمون ۱۸ هزار کاربر اینترنتی در سراسر دنیا به آن دست یافته است. این آزمون شرکت‌کنندگان را در موقعیت‌های تهدیدآمیزی قرار داد که کاربران به‌طور معمول هنگام دانلود فایل یا گشت و گذار روزمره در شبکه‌های اجتماعی با آن روبه‌رو می‌شوند. هر موقعیت، یا به‌اصطلاح سناریوی تهدیدآمیز چند پاسخ به کاربران ارائه می‌شد و آنها واکنش احتمالی خود در سناریوهای گوناگون را انتخاب می‌کردند. علاوه بر این هر پاسخ نمره مشخصی داشت و کاربران با انتخاب گزینه‌های صحیح امتیاز بالاتری دریافت می‌کردند.

پاسخ‌دهندگان از ۱۶ کشور از ۱۵۰ امتیاز ممکن میانگین امتیاز ۹۵ را کسل کردند. به عبارت دیگر این شرکت‌کنندگان تنها در «نیمی» از موقعیت‌های خطرناک فرضی تصمیم درست را گرفتند و در سایر سناریوها امنیت خود را به‌خطر انداختند که تنها یکی از پیامدهای ناگوار آن درز داده‌های شخصی بود.
علاوه بر این تنها ۲۴ درصد از کل شرکت‌کنندگان در آزمون موفق شدند صفحات اینترنتی واقعی را از سایت‌های فیشینگ (قلابی) تشخیص دهند. در مقابل ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان فریب سایت‌های فیشینگی را خوردند که هدف آنها سرقت اطلاعات حساس کاربران است.

آزمون کسپرسکی همچنین نشان داد که از هر ده کاربر، یک نفر فایل‌های وصله شده در ایمیل‌ها را بدون هیچ ملاحظه‌ای باز می‌کند و این یعنی اجرای داوطلبانه بدافزارها روی سیستم‌های کامپیوتری. همچنین ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که بی هیچ درنگی برنامه آنتی ویروس خود را در صورتی که از نصب اپلیکیشن‌ها جلوگیری کند خاموش می‌کنند.

«محافظت از خود رکن مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. در دنیای واقعی به خوبی بلدیم که چطور ریسک از دست دادن سرمایه یا دارایی‌ها را کاهش دهیم و از کودکی با این مهارت آشنا شده‌ایم. زمانی که آفلاین هستیم همواره سپر دفاعی‌مان بالاست اما به طرز عجیبی در فضای آنلاین این سپر را از دست می‌دهیم. اما توجه داشته باشید که امروزه همه چیز یک نسخه دیجیتال هم پیدا کرده است: زندگی شخصی، دارایی‌های معنوی و سرمایه ما. برای محافظت از داشته‌های خود در دنیای مجازی باید همچون دنیای واقعی آگاهانه و مسئولانه رفتار کنیم و به یاد بسپریم که اشتباهات آنلاین نیز ممکن است برایمان گران تمام شوند. از این رو محقق ارشد امنیت کسپرسکی از شما کاربران دعوت می‌کند همگام با تغییر و تحولات دنیای فناوری به‌روز شوند و سطح مهارت سایبری خود را ارتقا دهند.

میزان امنیت دستگاه الکترونیکی خود برابر آسیب‌پذیری‌ها و بدافزارها را به‌وسیله ابزار رایگان کسپرسکی محک بزنید. برای پی بردن به سطح مهارت سایبری خود این آزمون را پشت سر بگذارید.
 


کد مطلب: 39474

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/39474/آیا-دنیای-سایبری-مهارت-دارید

ايتنا
  https://www.itna.ir