۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴

تخریب میراث فرهنگی تهرات توسط سامسونگ؟

ایتنا - برخی منابع خبری، از واردات بدون گمرک قانونی شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر اخباری را منتشر کرده و درآمد این شرکت در ایران را سالانه تا ۶۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده‌اند.


شرکت سامسونگ سالی ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در ایران درآمد دارد و بخشی از این درآمد را وارد ساخت و ساز در تهران می‌کند که باعث تخریب میراث فرهنگی تهران می‌شود.

به گزارش مشرق، مدیر پایگاه معماری تهران در نشست خانه اندیشمندان علوم انسانی اعلام کرد: شرکت‌های تجاری مانند سامسونگ با سرمایه‌گذاری در تخریب میراث فرهنگی تهران، باعث از بین رفتن یادگارهای کهن و افزایش نرخ ساختمان در پایتخت شده‌اند.
یاشار سلطانی نقده درباره نقش شرکت‌های تجاری در بالا رفتن نرخ مسکن در تهران هشدار داد. وی که در خصوص شرکت بازرگانی دلگشا سخن می‌گفت از حضور این شرکت در تخریب میراث فرهنگی سرای دلگشا واقع در بازار تهران و تهدید ساختمان تاریخی شمس‌العماره برای بیرون رفتن از میراث فرهنگی بشر خبر داد.

شرکت بازرگانی دلگشا، متعلق به "ع ت" یکی از شرکای شرکت سامسونگ است که در سال‌های اخیر، ساخت و سازهای زیادی را در بافت قدیمی تهران انجام داده است.
سلطانی تاکید کرد: شرکت سامسونگ سالی ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در ایران درآمد دارد و بخشی از این درآمد را وارد ساخت و ساز در تهران می‌کند که باعث تخریب میراث فرهنگی تهران می‌شود.

او در این باره توضیح داد: یکی از شرکت‌های لوازم خانگی معروف در دنیا که در ایران نیز نمایندگی دارد، شرکت سامسونگ است که حدود ۵ الی ۶ هزار میلیارد تومان در طول سال در کشور درآمد کسب می‌کند. این شرکت وارد بحث ساخت و ساز در شهر تهران شده، و نه یک واحد و دو واحد بلکه پاساژ می‌سازد.
سلطانی در ادامه گفت: آقای "ع . ت" مجری این طرح‌های ساختمانی این شرکت است، همان فردی که موضوع سرا و پاساژ دلگشا درباره او مطرح بود.

وی با طرح این پرسش که چرا یک شرکت این ارقام نجومی را وارد بازار ساخت و ساز تهران می‌کند، گفت: در مدیریت شهری، یک نفر با یک شرکت و این همه ارقام نجومی که می‌تواند برای شهرداری بیاورد، شهرداری را وسوسه می‌کند. از این قبیل مشکلات هزاران نوع را شهرداران دارند. نه تنها در تهران، بلکه در شهرهای بزرگ کشور این مشکل را داریم و متاسفانه درآمدزایی مشروعی در این زمینه نداریم.

در روزهای اخیر، برخی منابع خبری، از واردات بدون گمرک قانونی شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر اخباری را منتشر کرده و درآمد این شرکت در ایران را سالانه تا ۶۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده‌اند. این منابع خبری گفته‌اند درآمد بالای این شرکت در ایران بیشتر به خاطر واردات قطعات جدا از هم (SKD) و عدم پرداخت حق گمرکی قانونی و سرهم‌بندی و مونتاژ این قطعات در داخل کشور است. منتقدان این شرکت می‌گویند با این اقدام، علاوه بر از میان بردن حقوق قانونی گمرک، سهم عظیمی از بازار به محصولات خارجی اختصاص می‌یابد و تولید اقلام مشابه ملی، به شدت کاهش پیدا می‌کند.

هنوز شرکت سامسونگ درباره خبر سرمایه‌گذاری این کمپانی در پروژه‌های بزرگ ساختمان در تهران، واکنشی نشان نداده است.
 
کد مطلب: 37269
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام