کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لیست دریافت کنندگان وام حمایتی وزارت ارتباطات و افزایش ابهامات

سايت خبری ايتنا , 10 تير 1394 ساعت 16:07

ایتنا - عرصه فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات که ایجاد کننده جریان اطلاع‌رسانی و شفافیت است، خود بیش از دیگر عرصه‌ها باید از دقت و اطلاع‌رسانی مستمر و شفاف‌سازی برخوردار باشد.




پس از مدت‌ها بی‌اطلاعی رسانه‌ها و کارشناسان عرصه فناوری اطلاعات از سازوکار و فهرست دریافت کنندگان وام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(تحت عنوان "وجوه اداره شده") سرانجام بخشی از این فهرست منتشر شده است.


به گزارش ایتنا لیست انتشار یافته توسط این وزارتخانه، بدلیل فقدان وجود شفافیت‌های لازم و عدم اشاره به جزئیات ضروری، بیش از پیش بر ابهامات افزوده است.
این در حالی است که بدلیل نقش اصلی دولت در این حوزه(که به اذعان دست‌اندرکاران و نیز برخی مدیران صنفی این بخش، "کارفرمای بزرگ و اصلی این عرصه" شمرده می‌شود) همواره باید جزئیات و سازوکار مربوط به هرگونه حمایت و اعطای تسهیلات از سوی دولت، واجد شفافیت لازم باشد و هرگونه شبهه تخلف را مرتفع نماید.

در لیست منتشره هیچگونه توضیحات کارشناسی و اقناع کننده دیده نمی‌شود از جمله اینکه:
ملاک‌های انتخاب چیست؟ نوع و اولویت پروژه‌های مورد نظر چه بوده است؟ ماهیت و جایگاه تصمیم گیرندگان در این خصوص چیست؟ آیا پروژه‌هایی می‌توانند همانند گذشته و همواره در این فهرست جای گیرند و یا باید فقط پروژه‌های جدید مشمول این حمایت گردند؟ در این میان جایگاه رسانه‌های تخصصی و معیارهای ارزیابی و سنجش مربوط چیست؟ و...

به نظر می‌رسد عرصه فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات که ایجاد کننده جریان اطلاع‌رسانی و شفافیت است، خود بیش از دیگر عرصه‌ها باید از دقت و اطلاع‌رسانی مستمر و شفاف‌سازی برخوردار باشد، به ویژه در دولت تدبیر و امید که ضمن تاکید بر پاکسازی زمینه‌های احتمالی فساد، التزام خود به جریان آزاد اطلاعات را بارها ابراز نموده است.

لیست منتشر وزارت ارتباطات را می‌توانید در این لینک ببینید.
به دلیل اهمیت موضوع، ایتنا همچنان به بررسی و شفاف‌سازی بیشتر در این زمینه ادامه خواهد داد.


در این باره بیشتر بخوانید:
- دلیل عدم شفافیت در وام‌های حمایتی وزارت ارتباطات چیست؟
- واکنش وزارت ارتباطات به انتقادات رسانه‌ها از ابهام در ارائه وام: اعلام برخی جزئیات
 


کد مطلب: 36921

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/36921/لیست-دریافت-کنندگان-وام-حمایتی-وزارت-ارتباطات-افزایش-ابهامات

ايتنا
  https://www.itna.ir