کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعای وزارت ارتباطات درباره ادغام الکامپ و تلکام تایید نشد

سايت خبری ايتنا , 9 اسفند 1393 ساعت 16:04

ایتنا - طرف‌های اصلی نمایشگاه های الکامپ و تلکام، در خصوص چنین ادعایی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.




هفته گذشته یکی از مدیران وزارت ارتباطات، در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که "نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام از سال آینده ادغام می‌شوند."
وی همچنین افزود: با توجه به همزمان شدن این دو نمایشگاه، مدت زمان برگزاری آنها به بیش از چهار روز افزایش خواهد یافت.


به گزارش ایتنا موضوع مهم در سخنان خسرو سلجوقی، عضو هیئت عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران، این بود که بنا به ادعای وی و در پی مذاکراتی، نظر مثبت طرفین برگزار کننده این دو نمایشگاه، جلب شده و هر دو طرف با این همزمانی و ادغام موافقت کامل به عمل آورده‌اند.
نکته‌ای که در این میان به چشم می‌خورد، مرور سطحی نام برخی و حذف نام دیگر برگزارکنندگان یا مدعیان نمایشگاه‌ها از سوی این مقام مسئول بود که بنظر شتابزده می‌رسید.

گفتنی است موضوع ادغام دو نمایشگاه مهم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان یعنی "الکامپ" و "تلکام" طی سال های اخیر چندین بار به شکل ادعا و یا درخواست مطرح شده که هر بار نیز ناموفق بوده است، اما تا جایی که سوابق این موضوع نشان می‌دهد، تاکنون هیچکس ادعای مذاکره با همه طرف‌ها و جلب رضایت و توافق کامل آنها را نداشته است.

خبرنگار ایتنا برای بررسی بیشتر موضوع، تلاش کرد اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کند و مسئله ادغام این دو نمایشگاه را یکبار دیگر مورد توجه قرار دهد.

نخستین مسئله مهم در این خصوص، این است که برخلاف نمایشگاه الکامپ که در تمامی این سال‌ها از بی‌نظمی و تعدد متولی رنج می‌برده و بتدریج از کانون توجه فعالان این عرصه خارج شده، تلکام توانسته به نمایشگاهی قابل اعتنا با برنامه زمانی منظم و بدون حاشیه بدل گردد.
بی‌تردید دلیل اصلی ثبات در نمایشگاه تلکام، داشتن مجری تخصصی و بی‌طرف است که چند سال متوالی اجرای آن را بر عهده داشته و مطابق شنیده‌ها، قراردادی چند ساله برای برگزاری این نمایشگاه در دست دارد که طبعا نمی‌تواند یکطرفه لغو و یا نقض گردد.
مجری نمایشگاه تلکام در این خصوص، صرفا به بی‌اطلاعی خود از موضوع مورد ادعا اشاره کرد و در پاسخ ایتنا ترجیح داد همانند گذشته، بدون حاشیه به برنامه‌ریزی اجرای هرچه بهتر دوره جدید نمایشگاه ادامه دهد.

خبرنگار ایتنا در ادامه با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به عنوان سیاستگذار کلان نمایشگاه‌های داخلی تماس گرفت تا از چند و چون این ادغام، زمان تعیین شده اولیه برای این نمایشگاه مشترک، مدت زمان برگزاری، نام انتخابی این نمایشگاه، مجری نهایی و... کسب اطلاع نماید.
در این خصوص با پرسش از بخش‌های مختلف این شرکت مانند معاونت امور نمایشگاهی، مدیریت امور نمایشگاه‌های داخلی، امور کسب مجوز و... تا مدیریت برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی، تنها این نتیجه حاصل شد که: "هیچکس اطلاعی از این موضوع ندارد."
البته بخش اطلاع‌رسانی علاوه بر تکذیب خبر، افزود که "اگر چنین موضوعی صحت داشت، حتما در اسرع وقت در سایت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها اصلاح صورت می‌گرفت و اطلاع‌رسانی می‌شد."

این در حالی است که مطابق اطلاعات منتشره در سایت این شرکت، نمایشگاه تلکام همانند سال‌های گذشته و توسط مجری ثابت آن، در فاصله چهارم تا هفتم مهر ماه 1394 برگزار می‌شود.
همچنین نمایشگاه الکامپ نیز به سیاق سال‌های قبل، توسط مجری "نامعلوم" و در فاصله بیست و سوم تا بیست و ششم آذر ماه 1394 برگزار خواهد شد.

بنابراین مشخص نیست که طرف‌های مورد اشاره در سخنان سلجوقی مبنی بر مذاکره و "جلب توافق" دقیقا چه کسانی بوده‌اند.
البته وی صرفا به این توضیح اکتفا کرده که: «...از لحاظ فلسفی همه فعالان این موضوع را پذیرفته‌اند و ادغام قطعی شده و برای روش اجرا باید هماهنگی صورت گیرد...»

به گزارش ایتنا، در سال جاری(1393) نیز وزارت ارتباطات تلاش کرده بود با دخالت و حضور مستقیم خود در تصمیمات اجرایی نمایشگاه، به تعیین مسیر و ساماندهی الکامپ بپردازد و از این رو با نظر خود، اجرای آن را(علیرغم خواست شرکت سهامی نمایشگاه‌ها) به سازمان نظام صنفی سپرد، اما این سازمان در آخرین لحظات از اجرای آن انصراف داد و حاصل این تلاش‌ها، نمایشگاهی نه چندان قابل قبول شد.
 


کد مطلب: 34854

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/34854/ادعای-وزارت-ارتباطات-درباره-ادغام-الکامپ-تلکام-تایید-نشد

ايتنا
  https://www.itna.ir