۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
نخستین نشست خبری رئیس جدید سازمان نظام صنفی:

از فرش قرمز برای فعالان صنفی تا الزام عضویت تمام فعالان در نظام صنفی

ایتنا - آیت‌اللهی: به شخصه حاضرم برای تمام فعالان ICT در سازمان فرش قرمز پهن کنم تا از این پس شاهد حضور و مشارکت آنها در فعالیت‌ها باشیم.


کاظم آیت‌اللهی که هفته گذشته از سوی رییس جمهوری به عنوان رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منصوب شده در قالب نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در باره رویکرد خود پرداخته و تاکید کرد: لازم است تمام فعالان بخش خصوصی عرصه ICT زیر چتری واحد جمع شوند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رییس جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست با اشاره به سوابق و فعالیت‌هایش در بخش خصوصی یاد‌آور شد: پیش از این سه نفر از اعضای سازمان نظام صنفی به عنوان اعضای شورای مرکزی به رییس جمهور معرفی شدند تا از این میان یک نفر به عنوان رییس سازمان انتخاب شود که بنده نیز یکی از این سه نفر بودم.

وی در ادامه با بیان این‌که آزاده داننده و خوارزمی دیگر افرادی بودند که به رییس جمهور معرفی شدند، اظهار کرد: پیش از این در انتخابات دوره‌های قبلی معمولا افرادی که به رییس جمهور معرفی می‌شدند اختلاف فاحشی در رای‌هایشان داشتند، اما این بار رای بنده و خانم داننده نزدیک به یکدیگر بود و از ابتدا قرار بود که فردی که در شورای مرکزی بیشترین رای را می‌آورد به عنوان رییس شورای مرکزی سازمان نظام صنفی فعالیت کند و نفر دوم به عنوان نایب رییس تا پس از رسیدن حکم رییس جمهور وضعیت قطعی مشخص شود و اگر حکم رییس جمهور به گونه دیگری بود، جای رییس و نایب رییس عوض شود.

حکمی که دیر صادر شد
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر این‌که انتخاب یک نفر از میان سه نفر حق طبیعی رییس جمهور به‌شمار می‌رود، توضیح داد: در این میان شاید طولانی‌شدن روند معرفی رییس سازمان کمی غیرطبیعی بود، چرا که ما انتظار داشتیم این حکم مرداد‌ماه یا نهایتا شهریورماه امسال اعلام شود و در این میان پیگیری‌های متعددی هم انجام دادیم چرا که تا زمانی که حکم رییس سازمان از سوی رییس جمهور صادر نشده باشد، مشکلاتی در کار ایجاد خواهد شد.

آیت‌اللهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وظایف و حیطه اختیارات سازمان نظام صنفی اشاره کرد و گفت: این سازمان در نوع خود یک رگولاتور و تعیین‌کننده‌ قوانین است و می‌تواند به تنظیم ضوابط، نظارت بر عملکرد‌ها و ساماندهی کسب و کار بپردازد. در چنین شرایطی لازم است که تمام فعالان حوزه ICT زیر چتر این سازمان قرار بگیرند تا تمام اعضا با قرار‌گرفتن زیر یک چتر واحد سعی کنند نیرویی که صرف اصطکاک می‌شود را در عرصه بهتری به کار گیرد.

فرش قرمز سازمان برای حضور تمام فعالان عرصه ICT
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درعین حال عنوان کرد: به شخصه حاضرم برای تمام فعالان ICT در سازمان فرش قرمز پهن کنم تا از این پس شاهد حضور و مشارکت آنها در فعالیت‌ها باشیم.
وی در باره رویکرد جدید سازمان در دوره ریاست خود هم گفت: سیاست‌ها خیلی تغییری نکرده است و من تنها می‌خواهم از نظر انسجام موضوع را مورد توجه قرار دهم، البته این نکته هم پیش از این مورد توجه قرار داشته و تنها ممکن است شیوه تحقق آن کمی در مدیریت‌های مختلف متفاوت باشد.
وی ادامه داد:‌ به شخصه ترجیح می‌دهم در این راه گام بردارم چرا که به نظر می‌رسد در حال حاضر به واسطه فعالیت‌هایی که طی هفت سال گذشته در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور صورت گرفته، شرایط مناسبی حاکم است.

الزامی بودن عضویت تمام فعالان در سازمان نظام صنفی
اما آیت‌اللهی در بخش دیگر صحبت‌های خود به الزامی بودن عضویت بخش‌های فعال صنفی در این سازمان تاکید کرد و افزود: لازم است تمام فعالان صنفی حوزه ICT به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در آیند.

الکامپ امسال در شان IT ایران نبود
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه در پاسخ به سوالی که درباره نقطه‌نظراتش در خصوص نمایشگاه الکامپ امسال مطرح شده بود، توضیح داد: همان‌طور که پیش از این هم گفته بودم به نظر می‌رسد نمایشگاه الکامپ امسال در شأن IT ایران نبود و لازم است تلاش کنیم که یا این نمایشگاه جایگاه درستی داشته باشد و یا نمایشگاهی درخور شأن IT ایران برگزار شود.

مشکل تشتت است، ضعف قانونی نداریم
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره‌ اختلافات بخش‌های خصوصی و دولتی مطرح شده بود، توضیح داد: مهم‌ترین راه‌حل برای مشکلات و اختلافات رسیدن به تعامل است. در حال حاضر تشتت یکی از مهم‌ترین مشکلات ما به‌شمار می‌رود و این درحالی است که ما از نظر زیرساخت و قانونی مشکل چندانی نداریم و جایگاهی که برای صنعت ICT ایران تعریف شده و مسیر قانونی آن مشکل چندانی ندارد به همین دلیل به نظر می‌رسد مهم‌ترین مشکل اختلاف سلیقه و تشتت آراء در بخش‌های مختلف است.
ایت‌اللهی ادامه داد: به همین دلیل ما به دنبال وحدت رویه هستیم و در این میان سازمان را مانند چتری واحد می‌دانیم که همه می‌توانند زیر آن قرار گیرند تا با مطالعات کارشناسی و همفکری تشتت‌ها کمتر شود.

انتخابم از سوی رئیس جمهور غیر منتظره نبود
اما رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به مطلبی که انتخاب او را کمی غیرمنتظره دانسته بود اظهار کرد: فکر نمی‌کنم انتخاب من از نظر صنف غیرمنتظره بوده باشد، چرا که همان‌طور که گفتم در دوره‌های قبل بر روی یک گزینه اتفاق‌نظر وجود داشت و آراء او بیش از سایرین بود، اما در دوره جدید میان دو تن از اعضا شورای مرکزی تفاوت اندکی از نظر تعداد رای وجود داشت.

آیت‌اللهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش هم به فضای کسب و کار پرداخت و خاطرنشان کرد: هر کس که در حوزه ICT فعالیت می‌کند می‌داند که فضای فعلی این حوزه کافی نیست و می‌توان این فضا را گسترش داد و اشتغالزایی بیشتری نیز ایجاد کرد. در حال حاضر در زمینه‌ کسب و کار و شکوفا‌سازی استعداد‌های بسیار مفیدی در کشور وجود دارد که می‌توان این موارد را رشد داد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بخشی از صحبت‌های خود هم به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: گاه از این شبکه به نادرستی به عنوان اینترنت ملی یاد می‌شود و بعد این‌گونه گفته می‌شود که مگر اینترنت هم می‌تواند ملی باشد، در حالی که نام این شبکه از مدت‌ها قبل اعلام شده و راه‌اندازی چنین شبکه‌ای پیش از این در کشور‌های دیگر هم صورت گرفته است و مختص کشور ما نیست. اما این‌که چرا به یک باره عده‌ای می‌آیند و چنین صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که هیچ منفعتی برای جمع به دنبال ندارد، بحثی است که ممکن است ریشه در منافع شخصی این افراد داشته باشد.

آیت‌اللهی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره فضای کسب و کار با توجه به شرایط ارزی کشور مطرح شده بود، توضیح داد: در مورد مسائل و ابعاد بیرونی ما سعی می‌کنیم در زمینه‌هایی که برای سازمان جایگاهی وجود دارد ورود کنیم و در زمینه ابعاد داخلی هم اگر در سازمان بتوانیم هدایت و تصمیم‌سازی کنیم تا پروژه‌های راهبردی اجرایی شوند، رسالت خود را ایفا کرده‌ایم و توسعه کسب و کار را به دنبال خواهیم داد به همین دلیل باید با قدرت تمام به دنبال نقش رگولاتوری خود باشیم.
 
کد مطلب: 25001
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام