۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳

چرا همه از آیفون 5 می‌گویند؟

ایتنا- آیفون 5 جنجالی، که با ورودش هنوز هم با سامسونگ درگیر است؛ ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد که بد نیست با آنها آشنا شویم.
چرا همه از آیفون 5 می‌گویند؟


با وجود این که مدت زیادی از ورود آیفون ۵ اپل به بازارهای جهانی نمی‌گذرد، بسیاری از علاقه‌مندان تکنولوژی‌های جدید در انتظار ورود این گوشی به کشورشان هستند.

به گزارش  ایتنا از ایسنا، آیفون ۵ که از آن به عنوان باریک‌ترین یا حداقل یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تلفن همراه یاد می‌شود، ویژگی‌هایی دارد که به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها بازار را برای آن گرم و علاقه‌مندان را مشتاق کرده است.

میزان محبوبیت این گوشی در میان علاقه‌مندان تکنولوژی‌های روز چنان پیش رفته که حتی شرکت سامسونگ که در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تلفن همراه در دنیا تلقی می‌شود از ورود این گوشی احساس نگرانی کرده و چندین بار اپل را به کپی برداری از اختراعات ثبت شده متهم کرده و این گونه اعلام کرد است که شرکت اپل برای ساخت این گوشی در استاندارد ثبت شده در زمینه استانداردها و شش اختراع ثبت شده در زمینه قابلیت‌ها را از سامسونگ کپی کرده است.


در این گزارش مروری کلی داریم بر برخی از ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد موجب علاقه‌مندی کاربران به این گوشی شده‌اند.


هزینه‌های پایین شارژ
یکی از ویژگی‌هایی که در مورد این گوشی عنوان شده آن است که هزینه شارژ این تلفن سالانه تنها ۴۱ سنت خواهد بود که این رقم کمتر از یک سوم هزینه شارژ مدل‌های قبلی اپل است. 

همچنین این رقم با فرض این که مالکان آیفون ۵ به طور معمول روزانه یک بار تلفن همراه خود را شارژ می‌کنند تخمین زده شده است.

طبق اعلام شرکت اپل، آیفون ۵ با هر بار شارژ امکانی ایجاد می‌کند که به مدت هشت ساعت از طریق ۳G با آن صحبت کرده و هشت ساعت هم از اینترنت آن استفاده کنید. 

این گوشی همچنین قادر است با هر بار شارژ به مدت ۱۰ ساعت ویدئو پخش کند.

حسگرهای قوی برای دوربین
از دیگر ویژگی‌های آیفون جدید اپل می‌توان به دوربین‌های آن اشاره کرد که در آنها از حسگرهای شرکت سونی استفاده شده است.

شرکت سونی در تولید حسگرهای دوربین‌های عکاسی مهارت ویژه‌ای دارد و بررسی‌های متخصصان آی‌تی نشان داده است که اپل در تولید تلفن همراه هوشمند جدید خود با نام آیفون ۵ از حسگرهای تولیدی سونی استفاده کرده است.

تصویر بزرگ شده‌ای از چیپ‌های آیفون ۵ نام حک شده سونی را بر روی حسگر هشت مگاپیکسلی در قلب دوربین آیفون ۵ نشان می‌دهد. 

دانستن این نکته چندان تعجب‌آور نیست زیرا شرکت سونی در تولید حسگرهای دوربین‌های عکاسی در زمره برترین‌ها در جهان است و هوارد استرینگر، مدیر عامل سونی اوایل سال جاری اعلام کرده بود که شرکت سونی به اپل تکنولوژی دوربین‌های عکاسی صادر می‌کند.

به گزارش سایت خبری CNet، آیفون ۵ دو دوربین دارد که یکی از آنها در جلو و دیگری در پشت تلفن همراه نصب شده است. 

دوربین جلویی برای مکالمات تصویری و دوربین پشتی برای ثبت تصاویر با کیفیت است.

اتصال سریع به شبکه انتقال اطلاعات
اما یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آیفون ۵ آن است که این تلفن همراه از قابلیتی برخوردار است که به واسطه آن می‌تواند به سریع‌ترین شکل ممکن به شبکه انتقال اطلاعات بی‌سیم متصل شود. 

این سرعت در حدی است که گفته می‌شود آیفون ۵ به این واسطه به برترین تلفن هوشمند شرکت اپل تبدیل خواهد شد.

وزن بسیار پایین
از دیگر ویژگی‌های تلفن همراه جدید اپل می‌توان به وزن پایین آن اشاره کرد. 

چرا که آیفون ۵ تنها ۱۱۲ گرم وزن دارد و گفته می‌شود وزن این گوشی که به طور کامل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده حدود ۲۰ درصد از نمونه قبلی شرکت اپل سبک‌تر است. 

همچنین این آیفون ۲۲ درصد حجم کمتری نسبت به نسل قبل دارد.

پردازشگر قوی
از برترین ویژگی‌های آیفون ۵ هم می‌توان به پردازنده آن اشاره کرد که قدرت بی‌نظیری دارد و از صفحه رتینا ۴ اینچی پشتیبانی می‌کند. 

پردازنده جدید آیفون با نام A6 به آیفون ۵ قدرت و سرعت فوق‌العاده داده و شما به واسطه این مورد می‌توانید ساعت‌ها کارهای پیچیده انجام دهید، بدون اینکه آیفون دچار افت سرعت شود.

دوربین ۸ مگاپیکسلی
دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight محبوب‌ترین دوربین جهان است و در آیفون ۵ این دوربین بهبود یافته و دوربین جدید کاملا از نو طراحی شده و حتی ۲۵ درصد هم کوچک‌تر از دوربین آیفون 4s است. 

لنز این دوربین از ۵ قطعه تشکیل شده است و ماکسیمم دیافراگم ۲.۴ را داراست.

با اینکه لایه محافظ دوربین isight آیفون ۵ شبیه به شیشه است ولی از جنس شیشه نیست. 

این لایه محافظ یک نوع کریستال یاقوت کبود است که در میان مواد شفاف، بعد از الماس بیش‌ترین مقاومت و سختی را دارد. 

بدین معنی که خش و خراش به سطح محافظ لنز نخواهد افتاد.

شارژر آیفون ۵
آیفون ۵ دارای کانکتور جدیدی با نام Lightning است که ۸۰% کوچکتر، هوشمندتر و با دوام‌تر از کانکتور قبلی است. این کانکتور جدید برخلاف پورت ۳۰ سوزنی آیفون‌های قبلی تنها ۸ سوزن دارد.

این پورت جهت ندارد و شما به هر صورتی می‌توانید آن را به موبایل متصل کنید. 

اپل اعلام کرد که تبدیل این پورت به پورت کلاسیک ۳۰ سوزنی به بازار عرصه خواهد کرد و نگرانی برای استفاده از ابزارهای گذشته وجود ندارد.
کد مطلب: 23966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام