کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست خبری مسابقه سئو برگزار شد

سايت خبری ايتنا , 10 مهر 1391 ساعت 10:54

ایتنا - ارائه آموزشهای تخصصی و رقابت تیمی از جذابیت‌های این دوره ذره بین طلایی است.




عصر روز شنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۱ نشست خبری ذره بین طلایی برگزار شد.

به گزارش ایتنا در این نشست ابتدا مهدی رودکی مدیر ایران سئو به بیان تاریخچه ذره بین طلایی پرداخت و سپس ارزیابی خود از شرایط گذشته و حال وب ایران را ارائه کرد.
وی ضمن اشاره به دقت در انتخاب برندگان در دوره های گذشته به سایت‌های پارسیک، ایستگاه و ایران داک اشاره کرد که در میان برندگان بوده‌اند و هنوز هم نقش مهمی ایفا می‌کنند.
او سپس تاکید کرد که در آن سالها جایزه ذره بین طلایی اثری انگیزه بخش داشت.

رودکی در ادامه به دلایل توقف مسابقه بعد از دوره چهارم پرداخت و به رکود عمومی در وب فارسی اشاره کرد.
او توقف مسابقه را پدیده‌ای عجیب ندانست و توضیح داد که ذره بین جایزه‌ای برخاسته از وب فارسی است و حتما از آن تاثیر می‌پذیرد؛ وقتی کل وب رونقی نداشت نمی‌شد با یک جایزه روندی را تغییر داد.

مهدی رودکی خاصیت مهم وب فارسی در سال‌های بعد از آخرین ذره بین طلایی را غوغای سایت‌های زرد و بیداد کپی‌کاری و نو آوری کم و در این اواخر سیاسیت زدگی عمومی دانست.
او همچنین در اظهاری نظری صریح گفت: حقیقتا خود ذره بین نیز در چنان فضایی حرف تازه ای برای گفتن نداشت.
وی در سخنان خود ضمن مقایسه دوره‌های گذشته با دوره پنجم، مهم‌ترین دلایل برگزاری ذره بین در دوره‌های گذشته را انگیزه بخشی به سایت‌ها و آشنا کردن مدیران به سئو و خود مقوله جست‌وجو در وب ذکر کرد و ادامه داد که در این دوره فضا متفاوت شده است و اکنون خدماتی با نام سئو از سوی بسیاری ارائه می‌شود و مشتریانی نیز دارد. اگر هدف ذره بین در گذشته آشناکردن مخاطبان با سئو و جست‌وجو و ارائه آموزش‌های ساده بود اینک ارایه آموزش‌های تخصصی‌تر و اصلاح رویه‌های نادرست مورد توجه جدی قرار دارد.

او در توضیح ادامه داد: آنچه که اکنون با نام خدمات سئو ارایه می‌شود، شفاف نیست. افراد سودجو و فرصت طلب از نبود آگاهی در بازار سوء استفاده می‌کنند و خدماتی نامشخص را با نام سئو ارایه می‌دهند. این مدعیان دروغین آنقدر فضا را تیره و تار کرده‌اند که بسیاری از خدمات گیرندگان خود را طرف حساب خدماتی مبهم و نامشخص می‌بینند.
رودکی سپس تاکید کرد که باید بازار را آگاه نمود و سرویس سئو را به کسب و کار شناساند تا بتوانند در هر مرحله پیشرفت کار را ارزیابی کنند نه آنکه تصور کنند که کاری از دست آنها ساخته نیست و تسلیم یاوه‌گویی‌های مجریان ناآگاه شوند. به همین جهت است ذره بین در این دوره بر اعتبار دادن به خدمات مناسب و خدمات دهندگان حرفه ای تمرکز دارد.
او ادامه داد: باید کاری کنیم سرویس سئو هویت مستقل خود را بیابد و به طور مستقل ارزیابی گردد و نه اینکه در سایه خدمات طراحی سایت و سایر خدمات وب قرار گیرد. اگر بازار رشد یابد مجریان توانا و خدمات گیرندگان، سود می‌برند و مجریان کم کار و کمتر توانا به حاشیه رانده می‌شوند. سئو یک سرویس تخصصی است؛ نباید هر کس که هاست می‌فروشد یا طراحی سایت ارائه می‌دهد، مدعی سئو نیز باشد.

مدیر ایران سئو در تشریح سایر اهداف ذره بین طلایی ادامه داد: هدف دیگر ما تربیت نیروی متخصص سئو است. وقتی آموزش مناسب ارائه دهیم و گام به گام افراد را در طول مسابقه هدایت نماییم حتما افراد، دانش سئو را به صورت تئوری و عملی خواهند آموخت.
وی همچنین دستاوردهای دیگر ذره بین را اهمیت دادن به تولید محتوا و ایجاد اطمینان خدمت گیرندگان به سرویس سئو دانست و تصریح کرد وقتی بازار ببیند مجریان و مربیان سئو به کمک هم ساز و کاری به نام ذره بین طلایی و مسابقه سالیانه سئو دارند حتما به خدمات سئو اطمینان بیشتری می کنند.
مهدی رودکی در پایان سخنان خود یادآورشد: شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پاک سئو و خدمات گیرندگان باید از این رویداد استقبال کنند چرا که مسابقه سئو در نهایت به سود آنهاست.

در ادامه این نشست حمید استادهاشمی دبیر اجرایی ذره بین طلایی به تشریح روند برگزاری این دوره پرداخت.
او مسابقه این دوره را برخلاف اعلام قبلی در چند روز گذشته، رقابت بر یک عبارت مشخص اعلام کرد و افزود: پس از بررسی‌ها و دریافت پیشنهادات افراد فعال در این حوزه به این نتیجه رسیدیم که مسابقه را همانند الگوهای خارجی برگزار کنیم تا بتوانیم از تجربیات آنها بهتر بهره ببریم. بدین ترتیب قبل از آغاز مسابقه کلیه شرکت کنندگان توسط مربیان حرفه‌ای سئو آموزش می‌بینند و در پایان آموزش‌ها افراد به گروه‌هایی ۵ نفره تقسیم می‌شوند. بعد از مشخص شدن گروه‌ها به هر گروه یک مربی و یک کمک مربی اختصاص خواهد یافت تا در طول ۳ ماه بعد از آن مشاوره‌های لازم را دریافت دارند. در همان روز و بعد از تعیین تیم‌ها و اختصاص مربیان عبارت مسابقه اعلام می‌گردد و رقابت از همان لحظه شروع می‌گردد.

او در ادامه افزود: ما تنها دامین‌هایی که درست بعد از تاریخ اعلام عبارت مسابقه، ثبت و فعال شوند را در مسابقه شرکت می‌دهیم و آدرس مسابقه نمی‌تواند وبلاگی بر روی یکی از سرویس‌های وبلاگ باشد.
حمید استادهاشمی عبارت مسابقه را عبارتی خیالی و فرضی ندانست و تاکید کرد اتفاقا با چند شرکت که در حال برندسازی برای محصولات و خدماتی هستند مذاکره کرده‌ایم تا از این عبارت حمایت مالی نمایند. بدین ترتیب شرکت کنندگان در تولید محتوا به صورت متن و تصویر و ویدیو با مشکلی روبرو نخواهند بود.
او با اشاره به ارائه آموزشهای تخصصی، ابتکار دیگر مسابقه را موظف بودن گروه‌ها به ارائه گزارش کار هر دو هفته یکبار ذکر کرد و تاکید کرد انتقال تجربیات و به اشتراک گذاردن ایده‌ها نیز بخشی از امتیازات مسابقه است.

حمید استادهاشمی شروه مسابقه را دهه پایانی آبان ماه ذکر کرد و تاریخ ثبت نام در مسابقه را به مدت یکماه از ۲۵ مهر تا ۲۰ آبان ماه اعلام کرد و درخواست کرد علاقه‌مندان برای کسب جزییات دیگر به سایت ایران سئو مراجعه نمایند.
در این نشست تنی چند از افراد فعال در حوزه سئو نیز سخنانی ایراد کردند.
خبرنگار ما با برخی از آنها گفت‌وگوهایی انجام داده است که گفت‌وگو با آقایان رضا شیرازی و امیرعباس عبدالعلی در گزارش‌های بعدی منتشر خواهد شد.
 


کد مطلب: 23805

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/23805/نشست-خبری-مسابقه-سئو-برگزار

ايتنا
  https://www.itna.ir