کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرين تعرفه‌هاي اپراتورهاي تلفن در كشور

خبرگزاری ايسنا , 13 شهريور 1391 ساعت 15:30

ایتنا - در اين گزارش نگاهي داريم به اين كه هريك از اين اپراتورهاي تلفن در كشور سرويس‌هاي مكالمه خود را با چه قيمت‌هايي ارائه مي‌دهند.




اين كه تماس از طريق كدام اپراتور ارزان‌تر است و يا كدام اپراتور بيشترين تخفيف را براي مشتركين خود در نظر مي‌گيرد، ممكن است سؤالاتي باشند كه مشتركان سه اپراتور تلفن همراه از ارائه‌كنندگان سرويس‌ها داشته و انتظار دارند به ازاي پرداخت هزينه‌، سرويس‌هاي مناسبي هم تحويل بگيرند.


به گزارش ایتنا از ايسنا، در اين گزارش نگاهي داريم به اين كه هريك از اين اپراتورهاي تلفن در كشور سرويس‌هاي مكالمه خود را با چه قيمت‌هايي ارائه مي‌دهند. 


تعرفه مكالمات اپراتور همراه اول
طبق اعلام، تعرفه سيم‌كارت دائمي همراه اول در ساعت غير اوج مصرف ۳۵۸ ريال در هر دقيقه و در ساعات اوج مصرف ۴۴۷ ريال در دقيقه در محدوده تماس شهري در نظر گرفته شده است.

تعرفه مكالمات سيم كارت همراه اول در ساعات اوج مصرف هم ۷۶۰ ريال در هر دقيقه و ۵۳۶ ريال براي ساعات غير اوج مصرف در محدوده تماس بين شهري اعلام شده است.
اما در مكالمات همراه اول با ايرانسل در ساعات غير اوج مصرف ۶۲۵ ريال در هر دقيقه و در ساعات اوج مصرف نيز همين مبلغ در نظر گرفته شده است.

براي تعرفه مكالمات همراه اول با تاليا در ساعات غير اوج مصرف ۳۵۸ ريال در هر دقيقه و ۴۴۷ ريال در هر دقيقه براي ساعات اوج مصرف در نظر گرفته شده است. ساعات اوج مصرف از ساعت ۸ الي ۲۱ در نظر گرفته شده و ساعت غير اوج مصرف از ساعت ۲۱ الي ۸ همچنين جمعه و روزهاي تعطيل محاسبه مي‌شود.

همراه اول اعلام كرده مكالمات شهري شامل مكالمات عادي مشترك است كه تماس از شهر مبداء‌ با تلفن همراه با ثابت خط ديگر در همان شهر مبداء محاسبه خواهد شد.
همچنين مكالمات بين‌شهري در صورتي است كه مكالمه ميان دو شهر متفاوت برقرار شود اعم ازاين كه مشترك از شهر مبدا‌ء با شهرستان ديگري ارتباط برقرار كند يا مشترك در شهر ديگري مستقر باشد و يا شهر مبداء يا ساير شهرها ارتباط برقرار كند. همراه اول تعرفه مكالمات خارجي براي كشورهاي مقصد را اعلام كرده است. 

تعرفه مكالمات مشتركين اعتباري همراه اول
تعرفه مكالمات مشتركان اعتباري همراه اول در ساعات غير اوج ۵۳۷ ريال در دقيقه و در ساعات اوج مصرفي ۶۷۱ ريال در دقيقه براي محدوه تماس استاني، تعرفه مكالمه بين استاني ۸۰۴ ريال در دقيقه براي ساعات غير اوج مصرف و براي ساعات اوج مصرف ۱۱۴۰ ريال در دقيقه محاسبه خواهد شد. 

تعرفه تماس با اپراتور دوم (ايرانسل)، در ساعات غير اوج مصرف ۹۳۵ ریال در هر دقیقه و براي ساعات اوج مصرف ۹۳۵ ریال در هر دقیقه در نظر گرفته شده است.

تعرفه مكالمه با تاليا نيز در ساعات غير اوج مصرف ۵۳۷ ريال در دقیقه و در ساعات اوج مصرفي ۶۷۱ ريال در دقیقه محاسبه مي‌شود.
هزينه تماس با شبكه ايرانسل براي مشتركان سيم كارت‌هاي اعتباري همراه اول دقيقه‌اي ۹۳۵ ريال و هزینه تماس با تالیا مشابه تماس استانی است.


تعرفه مكالمات اپراتور دوم تلفن همراه
اپراتور دوم تلفن همراه در تعريف تعرفه‌هاي خود اعلام كرده است که از تاریخ ۱۳۸۶/۸/۳۰ طرح تعرفه "دقیقه‌ای" دیگر ارائه نشده و بنابراین تمامی مشترکین ایرانسل به طور خودکار در سیستم صورتحساب به طرح تعرفه "ثانیه‌ای" منتقل شدند.

ايرانسل اعلام كرده است: مشترکین می‌توانند به دلخواه خود، هر یک از دیگر طرح‌های تعرفه موجود (آبی، قرمز، طلایی و طلایی) را انتخاب كنند. اين اپراتور تعرفه‌هاي خود را در سه طرح دائمي، اعتباري و پيام‌رسان اعلام كرد.

اما در طرح دائمي، اشتراك ماهانه ۷۵۰۰ريال و سپرده رومينگ مبلغ ۲ ميليون ريال بود كه اين مبلغ طبق قوانين مربوطه قابل بازگشت است. در اين طرح تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ام‌تي‌ان ايرانسل ۸.۳۲ ريال در ثانيه و ۴۹۹ ريال در دقيقه، همچنين تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ساير خطوط داخل كشور ۱۰.۴۲ ريال در ثانيه و ۶۲۵ريال در دقيقه محاسبه مي‌شود. 

در طرح اعتباري تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ام‌تي‌ان ايرانسل ۱۰.۳۳ ريال در ثانيه و ۶۲۰ ريال در دقيقه و تماس از ام‌تي‌ان ايرانسل به ساير خطوط داخل كشور ۱۴.۲ ريال در ثانيه و ۸۲۵ ريال در دقيقه محاسبه مي‌شود.
همچنين در طرح اعتباري تماس با خدمات مشتركين از خط ايرانسل با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و شماره صفر را وارد كنيد، ۶۲۰ ريال معادل يك دقيقه تماس، صرف نظر از مدت مكالمه محاسبه مي‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح پيام‌رسان ايرانسل براي انتقال صداي زنگ و پيام تصويري از طريق پيام كوتاه معادل ۳ يا ۴ پيام كوتاه بسته به حجم پيام ارسالي و براي ارسال پيام كوتاه فارسي ۱۰۰ريال و همچنين ارسال پيام كوتاه لاتين ۱۰۰ ريال تعيين شده است.

ارسال پيام كوتاه در خارج از كشور، براي منطقه ۱ (كليه كشورهاي جهان به غير از آنهايي كه در محدوده‌هاي ۲ و ۳ مشخص شدند) ۱.۵۰۰ ريال، منطقه ۲ كشورهاي ويتنام ، كوبا ، سورينام، گويان فرانسوي، رييونيون، آتتيل فرانسوي، جزاير واليس و فورتونا ۱۰۰۰ ريال و منطقه ۳ كه تنها كشور افغانستان را در بر مي‌گيرد ۱۰۰۰ ريال محاسبه مي‌شود. همچنين ارسال پيام تصويري MMS تا سقف ۳۰۰ كيلوبايت به ساير مشتركين ام‌ تي ان ايرانسل يا به نشاني پست الكترونيكي ۳۲۰ ريال محاسبه مي‌شود.

در طرح پيام رسان ارسال و دريافت ديتا از طريق GPRS ، WAP و مرورگر اينترنت از طريق پورت سريال ،كارت ديتا Infra-red .pcmci/usbt سه ريال در ساعات اوج مصرف و يك ريال در ساعات كاهش مصرف تعيين شده است.


تعرفه مكالمات اپراتور سوم تلفن همراه
سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتی تلفن همراه با مشترکين سایر شبکه‌های تلفن همراه و ثابت برای سيم کارت دائمی ۶٢۵ ریال تعيين شده است.
همچنين سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه صوتی مشترکين اپراتورهای تلفن ثابت و مشترکين دارای سيم کارت دائمی تلفن همراه سایر اپراتورهای تلفن همراه با مشترکين تلفن همراه این شبکه ۶٢۵ ریال، سقف تعرفه یک دقيقه مکالمه تصویری تلفن همراه به همراه در داخل شبکه برای سيم کارت دائمی ١۵٩٩ ریال، تعرفه دسترسی به شبکه اینترنت برای سيم کارت دائمی به ازای هر کيلو بایت٠ ریال و برابر مفاد پروانه تعرفه خدمات سيم کارت اعتباری تلفن همراه حداکثر می‌تواند ۵٠ درصد بالاتر از تعرفه خدمات سيم کارت دائمی است. 


تعرفه مكالمه با سيم‌كارت تاليا
تعرفه تماس‌هاي داخلي سيم‌كارت‌هاي تاليا براي مكالمه شهري در ساعات پرترافيك شبكه (۸ تا ۲۱) ۶۷۰ ريال براي هر دقيقه و در ساعات كم ترافيك شبكه۲۱ الي ۸ و جمعه‌ها و ايام تعطيل ۵۳۶ ريال براي هر دقيقه اعلام شده است.

هزينه مكالمه بين شهري در ساعات پرترافيك ۱۱۳۹ ريال براي هر دقيقه و در ساعات كم ترافيك ۸۰۴ ريال براي هر دقيقه در نظر گرفته شده است.
تعرفه سرويس پيام كوتاه براي هر پيام در ساعات پرترافيك و كم ترافيك ۱۶۰ ريال در نظر گرفته شده است. براي سرويس پيام صوتي در ساعات پر ترافيك ۶۷۰ ريال در هر دقيقه و در ساعات كم ترافيك ۵۳۶ ريال در هر دقيقه در نظر گرفته شده است.

تعرفه تماس‌هاي بين‌المللي براي كليه كشورها به جز كشورهاي ذكر شده در ساعات پرترافيك شبكه ۳۰۳۳ ريال در هر دقيقه و در ساعات كم ترافيك ۲۸۹۹ ريال در هر دقيقه محاسبه مي‌شود.

ساعات پر ترافیک ۸ الی ۲۱ همان روز، ساعات کم ترافیك ۲۱ الی ۸ اعلام شده است. تاليا مکالمات شهری را اين گونه بيان كرده است كه مكالمات شهري مکالماتی است که تماس از شهر مبدا با تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت در همان شهر برقرار شود.
 


کد مطلب: 23449

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/23449/آخرين-تعرفه-هاي-اپراتورهاي-تلفن-كشور

ايتنا
  https://www.itna.ir