۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۸

جزئیات نخستین جلسه کمیسیون اطلاع‌رسانی سازمان نظام صنفی

ایتنا - قمی: تشکیل اتاق رسانه‌ها در سازمان و تصمیم‌گیری در مورد ماهنامه تکفا نیز از جمله اهداف آتی کمیسیون خواهد بود.



نخستین نشست کمیسیون «اطلاع‌رسانی» سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش ایتنا از دبیرخانه این سازمان، در نخستین جلسه این کمیسیون که در تاریخ نوزدهم تیرماه انجام شد، تعدادی از اعضاء و مدیران سازمان و نیز تعدادی از روزنامه‌نگاران این عرصه حضور داشتند.

متن کامل صورتجلسه این نشست به نقل از سایت این سازمان به شرح زیر است:



::::::::::::: اولین نشست کمیسیون اطلاع‌رسانی سازمان نظام صنفی ::::::::::::::

تاریخ : ۱۹/۰۴/۱۳۹۱
موضوع : معرفی اهداف و وظایف کمیسیون
مکان جلسه : دبیرخانه سازمان زمان: ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰
دبیر جلسه : مریم محمدلو
دستور جلسه : انتخاب رییس و دبیر
تعیین زمان برگزاری جلسات

حاضران در جلسه: حمیدرضا قمی، سید علی موسوی، جعفر اسکندریان، محمود اروج زاده، مجتبی محمودی، بهمن برزگر، ایمان بیک

چکیده:
در ابتدای جلسه مهندس قمی در خصوص ترکیب اعضای کمیسیون که شامل یک نفر از شورای مرکزی و نفراتی از نخبگان حوزه مرتبط با موضوع کمیسیون می باشد، توضیحاتی ارائه نمود. سپس اعضای حاضر به معرفی خود پرداختند.
در ادامه، مهندس قمی، هدف از حضور نمایندگان استان‌ها در کمیسیون را تشریح نمود و اضافه کرد: انتظار می‌رود این کمیسیون محلی برای تضارب آرا و دریافت نقطه نظرات باشد و در وهله دوم سیاستگذاری در مورد نحوه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان صورت گیرد. تشکیل اتاق رسانه‌ها در سازمان و تصمیم‌گیری در مورد ماهنامه تکفا نیز از جمله اهداف آتی کمیسیون خواهد بود.

سپس آقای اروج زاده با بیان اینکه ما ارتباط ارگانیک با سازمان به عنوان عضو نداریم و نگاه ما رسانه‌ای است، دلیل عضویت در کمیسیون را علاقه‌مندی برشمرد و اضافه کرد: سازمان برای رفع بخشی از مشکلات خود از این کمیسیون مشورت می‌خواهد. البته این پیشنهاد قبلا به سازمان داده شده بود. در واقع سازمان با تاخیر این کار را انجام می‌دهد. هم صنف و هم روزنامه‌نگاری در این حوزه هر دو جوان هستند. اگر این فضا خوب شکل نگیرد ممکن است نتیجه معکوس بدهد. سوال اصلی که اینجا مطرح می‌شود این است که سازمان از این کمیسیون چه انتظاری دارد.

آقای محمودی نیز پیشنهاد نمود یک جلسه با حضور مدیران سازمان برگزار شود و هدف از تشکیل کمیسیون و اینکه چه انتظاری از اعضا آن دارند مشخص شود.

آقای برزگر، بخش رسانه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را بسیار بلوغ یافته‌تر از حوزه‌های دیگر دانست و تشکیل این کمیسیون را یک فرصت در این حوزه برشمرد.

آقای بیک نیز بر لزوم تفکیک وظایف روابط عمومی و کمیسیون تاکید نمود و نقطه ضعف بزرگ سازمان را نبود سیاست رسانه‌ای دانست که یک بخش آن به نهاد روابط عمومی بازمی‌گردد.
وی در ادامه این سوال را مطرح نمود که آیا این کمیسیون قرار است وظایف روابط عمومی را برعهده داشته باشد یا وظیفه سیاستگذاری را انجام دهد.

آقای اسکندریان هم با اشاره به تجارب گذشته کمیسیون بر این نکته تاکید نمود که نقش مشورتی کمیسیون در دوره قبل چندان ایفا نشده است. برداشتی که از تشکیل کمیسیون وجود دارد به عنوان نهاد سیاستگذاری است و بیشتر این هدف دنبال می‌شود که یک اتاق گفت‌وگو با رسانه‌ها ایجاد شود.

در ادامه آقای اروج زاده پیشنهاد نمود افراد دیگری برای حضور در کمیسیون معرفی شوند.

آقای برزگر نیز پیشنهاد نمود نام کمیسیون به «رسانه و ICT» تغییر یابد چرا که نام اطلاع‌رسانی، رویکرد روابط عمومی را به ذهن متبادر می‌سازد. وی همچنین این کمیسیون را فرصتی برای طرح ایده دانست و بر این نکته تاکید نمود که خروجی این جلسات به طور قطع می‌تواند خروجی مثبتی برای صنف باشد و بهتر است که سازمان این خروجی را به صورت غیرمستقیم بخواهد.

سپس آقای موسوی با جمع‌بندی موضوعات مطرح شده، در خصوص نقش کمیسیون‌ها، آنها را بازوی مشورتی، ایده ساز، طرح دهنده و کارشناس شورای مرکزی معرفی نمود و اضافه کرد: موضوعات به فراخور به جمع کارشناسی کمیسیون ارجاع می‌شود و پس از بررسی و حصول نتیجه نهایی جهت تصویب به شورای مرکزی ارائه می‌شوند.
وی در پاسخ به نظر یکی از حاضرین در خصوص دروازه بانی و یا کنترل اخبار سازمان اعلام داشت: چنین موضوعی به هیچ وجه مدنظر شورای مرکزی نبوده و نیست. البته چنانچه به عنوان پیشنهادی از طرف اعضای کمیسیون مطرح گردد امکان بحث و بررسی در خصوص آن وجود خواهد داشت.
آقای موسوی در خصوص افزایش تعداد اعضای کمیسیون نیز به آیین‌نامه مدون کمیسیون ها اشاره نمود و اظهار داشت: در دوره قبل تعداد اعضای کمیسیون‌ها ۵ نفر بود که در دوره جدید این تعداد به ۸ الی ۹ نفر افزایش یافته است. ضمن آنکه این امکان برای کمیسیون وجود دارد که به فراخور موضوع، از نفرات بیشتری جهت حضور در جلسه دعوت بعمل آورد. هدف از تشکیل کمیسیون، صرفا مشاوره نیست بلکه هدف این است که افراد خبره با حضور در کمیسیون مواردی که به نفع صنف است را بررسی و نتیجه را به شورای مرکزی ارجاع نمایند.

مصوبه اول: مقرر شد جلسه بعدی با حضور خانم داننده و آقای قمی تشکیل شود تا به سوالات مطرح شده در این نشست پاسخ داده شود.
 

کد مطلب: 23371
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام