کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمايندگان مجلس در فضاي سايبري چه مي‌کنند؟

خبرگزاری ايسنا , 4 مرداد 1391 ساعت 15:34

ایتنا - به راستي از اين فضا در کشور ما توسط مسئولان و خدمتگزاران به چه شکل استفاده مي‌شود؟




فضاي سايبر در معنا به مجموعه‌هايي از ارتباطات دروني انسان‌ها از طريق کامپيوتر و وسايل مخابراتي بدون در نظر گرفتن جغرافياي فيزيکي گفته مي‌شود.

کافي است عبارت "فضاي سايبري" ‌را در گوگل جست وجو کنيد؛ صفحه‌هاي بسياري براي شما گشوده مي‌شود از جمله "فضاي سايبري ، مزايا و معايب"، "فضاي سايبري، آسيب‌ها و مخاطرات"، "جنگ سايبري و پيامدهاي آن"، "امنيت اطلاعات در فضاي سايبري"و مانند آن؛ گرچه ممکن است حس منفي از عبارات از اين دست زياد باشد، اما به واقع اين فضاي مجازي داراي مزايايي نيز هست.

به عنوان مثال از مزاياي استفاده از فضاي سايبري دسترسي به مسئولان يک کشور حضور بدون واسطه يا به اصطلاح به دور از کاغذ بازي است که يکي از راه‌هاي خدمت به مردم محسوب مي‌شود.

به راستي از اين فضا در کشور ما توسط مسئولان و خدمتگزاران به چه شکل استفاده مي‌شود؟
شايد بي‌ارتباط نباشد اگر پس از پشت سر گذاشتن دو دوره انتخابات براي دستيابي به كرسي‌هاي نمايندگي در بهارستان به سراغ نمايندگان جديد، نحوه و ميزان حضورشان در فضاي سايبري در جهت خدمت به مردم برويم.

بهتر است با اين سؤال شروع کنيم: نمايندگان مجلس در فضاي سايبري چه مي‌کنند؟

به گزارش ايتنا از ايسنا، منطقه خراسان، چند ماهي است كه كشور فضاي انتخابات و رقابت‌هاي آن را پشت سر گذاشته و نمايندگان فعاليت خود را در مجلس شروع كرده‌اند، به همين دليل مصمم شديم ببينيم نمايندگان مردم مشهد با شروع كار اجرايي خود دربهارستان چه فعاليت‌هايي را در فضاي سايبري انجام مي‌دهند و آيا وب سايت شخصي خود را به روز رساني مي‌كنند؟

جواد كريمي قدوسي، نماينده مردم مشهد
کافي است اسم اين نماينده را در گوگل جستجو کنيد تا وارد سايت شويد. طبق آخرين سفري که به وب سايت اين نماينده مجلس داشتيم، گزارش بازديد از روستاهاي كلات، همچنين سخنراني مقام معظم رهبري جزء آخرين خبرهاي کار شده در اين سايت است. در وب سايت اين نماينده تاکيد بسياري بر توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري شده است.

سايت اين نماينده مجلس شامل بخش‌هايي همچون" صفحه اصلي" كه آخرين اخبار سايت در آن درج شده است، "خبرنامه"‌، شامل ديدار نمايندگان مجلس نهم با مقام معظم رهبري است، "در رسانه" شامل، مصاحبه وي با رسانه‌هاي مختلف بوده، "نطق و تذكرات" كه همانطور كه از نامش پيداست شامل نطق‌ها و تذكرات جواد كريمي در مجلس است، "گالري تصاوير" و "تماس با ما" كه تلفن و آدرس دفتر مشهد و تهران به همراه ايميل و فكس درآن درج شده است.

يکي از ايرادات وارده به اين سايت اين است که اخبار سايت اين نماينده مجلس فاقد تاريخ است.
j-karimi.ir آدرس وب سايت جواد كريمي قدوسي است.

اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي، نماينده مردم مشهد
قاضي‌زاده که نماينده مردم در مجلس هشتم نيز بوده و رتبه نخست را در جمع آوري آراء در مجلس نهم از آن خود كرده است، آخرين اخبار سايت اين نماينده بازتاب فرمايشات مقام معظم رهبري به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در رسانه‌هاست.

سايت اين نماينده مجلس شامل "صفحه اصلي"، " زندگي نامه"، " آرشيو اخبار"، "گالري عكس و گزارش تصويري" ، "سخنراني‌ها و مصاحبه وي با رسانه‌ها"، "نظرات و پيشنهادات"، "تاريخچه مجلس شوراي اسلامي"، "سايت‌هاي مرتبط " و "ارتباط با ما" كه شامل آدرس و تلفن‌هاي دفاتر وي در مشهد و همچنين ايميل وي است.

آدرس وب سايت امير حسين قاضي‌زاده ghazizade.ir است.
گفتني است در بخشي از سايت اين نماينده به مناسبت سالگرد شهدا و شخصيت‌ها، عكس آنها را تحت عنوان چهره ماندگار كار شده و آخرين آن شهيد ديالمه است، همچنين اخبار و مصاحبه‌هايي كه در سايت اين نماينده مجلس است با ذكر تاريخ درج شده است.

سيد هاشم بني‌هاشمي، نماينده مردم مشهد
سيد هاشم بني‌هاشمي كه سابقه نمايندگي در مجلس سوم و چهارم را دارد، با كسب آرا در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مجددا نماينده مجلس شده است.

سايت اين نماينده مجلس شامل "بيوگرافي" و فعاليت‌هاي كاري‌ قبل از نمايندگي مجلس بوده و متاسفانه سايت اين نماينده مجلس هنوز به روز رساني نشده و آپلود آن کمي زمان مي‌برد.

آدرس سايت مهندس سيد هاشم بني‌هاشمي banihashemi?.ir است که اميدواريم به زودي فعال شود.

محمدحسين حسين‌زاده بحريني، نماينده مردم مشهد
بحريني جزء نمايندگان جديدي است كه در اين دوره انتخابات موفق شد به بهارستان راه يابد. سايت اين نماينده مجلس نيز شامل "صفحه اصلي"، "پيوندها"، "سوابق و مسئوليت‌هاي وي" است و نكته قابل توجهي كه در سايت اين نماينده مجلس به چشم مي‌خورد، نظرسنجي درخصوص سايت است.

سايت محمدحسين حسين‌زاده بحريني hoseinzade-bahreini.com است که البته آپلود آن کمي زمان مي‌برد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماينده مردم مشهد
پژمان‌فر نيز نيز جزء افرادي است كه براي اولين بار وارد بهارستان شده است، متاسفانه وي سايت خود را از زمان انتخابات مجلس نهم به روز رساني نكرده است.

سايت اين نماينده مجلس شامل "اخبار جبهه پايداري"، "پوسترهاي تبليغاتي"، "تماس با ما"، "اوقات شرعي" و "بخش‌هايي از بيانات مقام معظم رهبري" است.

pejmanfar.ir آدرس سايت نصرالله پژمان‌فر است.
با گذر كوتاهي كه به سايت نمايندگان مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي داشتيم، مشخص شد كه نمايندگان جديد كه براي اولين بار وارد بهارستان شده‌اند، تاکنون سايت خود را به روز نكرده و آدرس دفاتر و تلفن‌هاي خود را در سايتشان قرار نداده‌اند.


به اميد آنکه شاهد حضوري پوياتر از سابق در فضاي سايبري نه تنها براي نمايندگان مردم مشهد بلکه براي تمامي خدمتگزاران ايران اسلامي در جهت خدمت صادقانه و به روز باشيم.
 


کد مطلب: 22971

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/22971/نمايندگان-مجلس-فضاي-سايبري-مي-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir