۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۶

سايت‌هاي دولتي پايگاه ويروس‌ها شده‌اند

ایتنا - رادکانی: در برخي موارد شاهديم كه در برخي سيستم‌ها حتي كوچك‌ترين ملاحظات امنيتي هم صورت نگرفته و يك سايت يا سيستم محلي براي سكونت ويروس‌ها و سوء‌استفاده‌هاي احتمالي شده است.


بحث معرفي سايت‌هاي آلوده به بد‌افزار‌ها در استان‌هاي مختلف كشور چند سالي است از سوي مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخداد‌هاي رايانه‌ا‌ي (ماهر) دنبال مي‌شود و هر ماهه پاك‌ترين و آلوده‌ترين استان‌ها در اين زمينه معرفي مي‌شوند.

اما مدير گسترش شبكه سازمان فناوري اطلاعات در ارتباط با سايت‌هايي كه آلوده به اين بد‌افزار‌ها هستند، معتقد است: ۹۸ درصد اين موارد پس از ارائه‌ هشدار مشكل خود را برطرف مي‌كنند. 


به گزارش ایتنا اسماعيل رادكاني در گفت‌وگو با ايسنا، به ذكر توضيحاتي در باره آلوده‌ترين استان‌ها از نظر اينترنت پرداخت و در اين باره گفت: خوشبختانه وقتي هشدار‌ها به سايت‌ها و يا كامپيوتر‌هايي كه داراي مشكل هستند، ارسال مي‌شود، همكاري بسيار خوبي صورت مي‌گيرد و تا تحقيقات بعدي كه يك‌ماه پس از آن صورت مي‌گيرد، حدود ۹۸ درصد موارد برطرف مي‌شود.

وي ادامه داد: اما به هر حال اين ويروس‌ها بيشتر برروي سايت‌هاي سازمان‌‌هاي دولتي و يا شركت‌هايي كه دسترسي به شبكه دارند، ورود مي‌كنند و بايد براي آنها راهكاري انديشيده شود، چرا كه در برخي موارد شاهديم كه در برخي سيستم‌ها حتي كوچك‌ترين ملاحظات امنيتي هم صورت نگرفته و يك سايت يا سيستم محلي براي سكونت ويروس‌ها و سوء‌استفاده‌هاي احتمالي شده است. البته هيچ‌گاه نمي‌توان به گونه‌اي برنامه‌‌ريزي كرد كه هيچ IP آدرس آلوده‌اي وجود نداشته باشد، اما مي‌توان IP آدرس‌ها را به حداقل رساند.

رادكاني در پاسخ به اين سؤال كه چگونه برخي استان‌ها هر ماهه رتبه‌اي بالا در ميان استان‌هاي آلوده‌ دارند، توضيح داد: همان‌طور كه گفتم پس از ارسال هشدار، ۹۸ درصد افراد نسبت به پاك‌سازي سايت و سيستم خود اقدام مي‌كنند، اما اين‌كه مي‌بينيم يك استان در چند ماه رتبه بالايي در اين زمينه دارد، تعداد كاربران و وسعت شبكه‌ي اينترنت در آن استان هم تا حدي بستگي دارد.
کد مطلب: 22912
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام