۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۷
گزارش دنیای اقتصاد

اختلاف بین شورای‌عالی مجازی و وزارت ارتباطات بالا گرفت

ایتنا - در مقابل انتقادات مسئولان شورای عالی فضای مجازی، رضا تقی‌پور نیز ساکت ننشسته و روز گذشته در نشست تشریح دستاوردهای ستاد حمایت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه فاوا اعلام کرد: وزارت ارتباطات بیشترین میزان آزادسازی را به خود اختصاص داده و تاکنون بالغ بر هزار و ۸۵۵ پروانه کلی صادر کرده است.


به دنبال اظهارات اخیر مسئولان شورای عالی فضای مجازی در سومین جشنواره ارزیابی وبگاه‌های حاکمیتی، اختلاف بین این شورا و وزارت ارتباطات پررنگ‌تر شد.


به گزارش ایتنا از دنیای اقتصاد، هفته گذشته سومین دور از جشنواره ارزیابی وبگاه‌های حاکمیتی به فرصتی تبدیل شد تا مسئولان شورای‌عالی فضای مجازی مسئولیت‌ها و وظایف این شورا را اعلام کنند.
مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در این جشنواره، با صراحت کامل با زیر سوال بردن فعالیت‌های چند ساله وزارت ارتباطات اعلام کرد که فعالیت دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی مصداق کار بی‌ریاست که با بودجه کم نهایت حمایت از بخش خصوصی را داشته‌اند؛ اما دستگاه‌های زیادی داریم که بودجه‌های صدها میلیاردی و امکانات بیشتر داشته‌اند ولی متاسفانه به دلیل نگاه حاکم دولتی نتوانسته‌اند فضای مطلوبی به وجود آورند.
بهابادی در ادامه نیز با مورد انتقاد قرار دادن فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی در فضای مجازی افزود: در کشور میان دستگاه‌های دولتی رقابت ایجاد شده و هرکس فکر می‌کند کاری در حوزه فضای مجازی دارد باید خودش انجام دهد و سرمایه‌گذاری سنگین انجام دهد که همین موضوع عایدات بخش خصوصی را صفر کرده است.

اما در مقابل انتقادات مسئولان شورای عالی فضای مجازی، رضا تقی‌پور نیز ساکت ننشسته و روز گذشته در نشست تشریح دستاوردهای ستاد حمایت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه فاوا اعلام کرد: وزارت ارتباطات بیشترین میزان آزادسازی را به خود اختصاص داده و تاکنون بالغ بر هزار و ۸۵۵ پروانه کلی صادر کرده است.
وی در ادامه گفته است که معمولا وقتی بحث حمایت از بخش خصوصی به میان می‌آید، فورا این سوال در ذهن افراد نقش می‌بندد که چه میزان هزینه بابت این موضوع اختصاص داده شده است. اما همین که ما اپراتورهای متعدد داشته باشیم، نوعی آزادسازی است و همان طور که اعلام شده بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی تاریخ را در بخش مخابرات داشته‌ایم.

تقی‌پور در پایان نیز یاد آور شده که وزارتخانه متبوعش به صورت کاملا رقابتی و بدون تبعیض مباحث مربوط به خصوصی‌سازی را انجام داده‌ و تاکنون پروانه‌های مختلفی که وزارت ارتباطات اعطا کرده‌ همه از طریق مزایده بوده و در مواردی که به صورت ترک تشریفات عمل شده، اقدامات با هماهنگی دولتی صورت گرفته است.
 
کد مطلب: 22854
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام