۱
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸

انواع و تعرفه سرويس‌هاي شبكه هوشمند اعلام شد

ایتنا - از سرویس‌های شبکه هوشمند مي‌توان به مكالمه اعتباری، مكالمه رایگان، شماره اختصاصی،‌ شماره فراگیر، مشاوره تلفنی، نظرسنجی تلفنی،‌ انتقال شماره و پست صوتی اشاره كرد.
انواع و تعرفه سرويس‌هاي شبكه هوشمند اعلام شد


شبكه هوشمند تجهیزاتی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری است كه مشترك می‌تواند با استفاده از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین امكانات كه عبارت از یك گوشی تلفن است، از سرویس‌های این شبكه بهره‌برداری كند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ايسنا، این شبكه قادر است انواع مختلفی از سرویس‌های جدید و فراتر از آنچه تاكنون مخابرات ارایه داده، در حداقل زمان عرضه كند. از مهمترین ویژگی‌های سرویس‌های این شبكه ایجاد ارتباط بهتر و سریع‌تر است.
همچنين از سرویس‌های شبکه هوشمند مي‌توان به مكالمه اعتباری، مكالمه رایگان، شماره اختصاصی،‌ شماره فراگیر، مشاوره تلفنی، نظرسنجی تلفنی،‌ انتقال شماره و پست صوتی اشاره كرد.

مشتركين براي اطلاعات بيشتر درباره اين شبكه می‌توانند با واحد ارتباط مردمی شركت مخابرات استان تهران (۱۹۰) و یا به سایت اینترنتی شركت به نشانی www.tct.ir مراجعه كنند.

مكالمه اعتباری (prepaid Service)
این سرویس، امکان برقراری ارتباط تلفنی مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت‌های مکالمه اعتباری ممکن می‌سازد.
مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد موردنظر ارتباط برقرار کند. یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.
سايت شركت مخابرات استان تهران هزینه برقراری برای هر خط سرویس را رايگان، هزينه مكالمه براي آغاز كننده را ۲۰ درصد تخفیف نسبت به تعرفه های جاری تلفن ثابت با مالیات و عوارض و هزينه مكالمه مخاطب را رايگان اعلام كرده است.

مكالمه رایگان (Phone Free)
مشترك این سرویس می‌پذیرد كه هزینه مكالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی كه فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می‌توانند از مزایای این سرویس بهره‌مند شوند.

دارنده این سرویس با اعلام تنها یك شماره از شبكه هوشمند، می‌تواند تمامی مكالمات خود را دریافت كند زیرا در صورت اشغال یك خط، مكالمات به خطوط دیگر غیراشغال منتقل و هدایت می‌شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر موارد فوق، اعمال كنترل و نظارت بر روی تعداد تماس‌ها می‌باشد. شماره رایگان ۱۰ رقمی است و با پیش‌شماره ۹۰۰۲۱۲ شروع می‌شود؛ از موبایل و شهرستان نمی‌توان با این شماره تماس گرفت. در اين نوع خدمت هزینه برقراری برای هر خط سرویس ۱۰۰۰۰۰ ريال، هزينه مكالمه آغازكننده رايگان و هزينه مكالمه مخاطب طبق تعرفه‌هاي تلفن ثابت است.

سايت مخابرات جدول سهميه شماره‌هاي (IN (FPS را تدوين كرده است كه در آن اداره كل مخابرات منطقه كرج و اداره كل مخابرات منطقه ۲ تا ۸ تهران و اداره كل مخابرات شهرستان‌هاي استان تهران ذكر شده است. 

شماره اختصاصی (Personal Number Service)
متقاضی این سرویس با دریافت یك شماره از شبكه هوشمند از امكانات یك خط تلفن با قابلیت‌های بیشتری برخوردار می‌شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‌های بسیار نازل‌تر است.

مشترك این سرویس می‌تواند در هر لحظه و در هر مكان شماره تلفنی را به شبكه هوشمند معرفی و بعد از آن تماس‌گیرندگان با شماره شبكه هوشمند به تلفن‌های معرفی‌شده هدایت می‌شوند. اشخاصی كه دارای شماره تلفن‌های متعدد (محل كار، منزل و ...) می‌باشند و یا كسانی كه مكان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده‌ترین كاربران این سرویس هستند. شماره اختصاصی ۸ رقمی است و با پیش شماره ۸۰۸۰ شروع می‌شود.

شماره فراگیر (Universal Access Number)
شركت‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و واحدهای صنفی كه دارای دفاتر و شعبات متعدد هستند، از عمده‌ترین كاربران این سرویس هستند. مؤسسه دارنده این سرویس، تنها یك شماره از شبكه هوشمند را به آگاهی مشتریان خود می‌رساند، ولی شبكه IN، ارتباط مشتری را با شعبه‌ای از شركت كه نزدیكترین فاصله را با او دارد، برقرار می‌كند. صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف تبلیغات و سهولت به ‌خاطرسپاری یك شماره، به جای شماره‌های متعدد و امكان ارتباط در محدوده‌های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است.

(شماره فراگیر ۱۰ رقمی است و با پیش‌شماره ۹۰۹۲۲۱) شروع می‌شود. امکان ارتباط با این شماره از طریق تلفن همراه و شهرستان فراهم است. دارنده این سرویس می‌تواند از نظر محدوده جغرافیایی یا محدوده زمانی سرویس را تعریف کند).

هزینه برقراری برای هر خط سرویس ۱۰۰۰۰۰ ريال كه به ازاي هرخط ۱۰۰۰ ريال،‌ هزينه مكالمه آغاز كننده طبق تعرفه جاري تلفن ثابت ، هزينه مكالمه مخاطب ۱۵ درصد تعرفه‌های جاری تلفن ثابت در نظر گرفته شده است. 

مشاوره تلفنی (Premium Rate)
استفاده از خدمات مشاوره‌ای متخصصین در زمینه‌های مختلف (حقوقی، پزشكی، فنی و ...) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می‌شود.
امكان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه كارت‌های مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان‌ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و ... از دیگر قابلیت‌های این سرویس است.

دارنده این سرویس ۸۰ درصد درآمدهای حاصل از مكالمات مشاوره‌ای را دریافت می‌كند و حق‌الزحمه شرکتهای اینترنتی، ۷۰ درصد درآمدهای حاصل از ارائه این سرویس است.

بر اساس مفاد قرارداد واگذاري اين سرويس ،برقراري سرويس مشاوره براي متقاضيان مستلزم پروانه كار از مراجع ذيصلاح و يا مجوز مجامع صنفي موضوع فعاليت است و اعلام قيمت مشاوره از طريق همان مراجع است كه هزينه‌هاي اين بخش در سايت اين شركت اعلام شده است. 

نظرسنجی تلفنی (Televoting)
با استفاده از این سرویس، سازمان‌های تجاری و مؤسسات عمومی می‌توانند از دیدگاه های مشتریان خود در زمینه خدمات ارائه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده‌كننده با یك شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را به وسیله صدا یا صفحه كلید علام می‌كند.
پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی و نیز ثبت‌نام از متقاضیان شركت در مسابقات و سرگرمی‌های صدا و سیما، از كاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.

از قابلیت‌های این سرویس، تعیین مدت‌زمان اعتبار نظرسنجی و كنترل تعداد تماس است كه هزينه برقراري براي هر خط سرويس براي بخش دولتي رايگان و بخش غير دولتي به ازاي هر راي گيري ۲۰۰۰۰۰ ريال در نظر گرفته شده است.

انتقال شماره (Number Potrability)
مشترك این سرویس می‌تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس‌های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت كند.
در نتیجه شركت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند همزمان با تغییر مكان خود، مشتریان قبلی را حفظ كنند و هزینه برقراری برای هر خط سرویس ۱۰۰۰۰۰ريال و هزينه مكالمه آغاز كننده، طبق تعرفه جاری تلفن ثابت است و هزينه مكالمه مخاطب ۱۵ درصد پالس شهری همراه با هزینه انتقال مکالمه است. 

پست صوتي (Unified Messaging Service)
دارنده این سرویس، این امکان را می‌یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به آنها گوش دهد. ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قراردادن پیام و برداشتن پیام. در هر دو حالت می‌توان بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد. علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E_mail مشترک در سیستم وجود دارد.

در اين سرويس نيز هزينه برقراري براي هر خط سرويس پايه رايگان و سرويس پيشرفته ۲۰۰۰۰۰ريال، همچنين هزينه مكالمه آغاز كننده و مخاطب طبق تعرفه‌هاي جاري تلفن ثابت است.

شركت مخابرات تهران اعلام كرده است كه به هزینه سرویس‌های مزبور ۴ درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده تعلق می‌گیرد.

متقاضیان سرویس‌های "انتقال شماره" و "پست صوتی" می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به مرکز مخابراتی مربوط مراجعه کنند. متقاضیان سایر سرویس‌های شبکه هوشمند (IN) باید به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برج شرقی، طبقه دوم مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.
 
کد مطلب: 22344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام