۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۰
کسپرسکی گزارش داد

سایت‌های ویدیویی، بزرگ‌ترين بزنگاه پیوندهای مخرب در سال 2011

ایتنا - این گزارش همچنین بر تداوم استفاده از هرزنامه‌هاي مربوط به شبکه‌هاي اجتماعی و بهینه‌سازی موتورهاي جست‌وجوی سیاه تأکید کرد.


بیشترین خطر مواجهه با پیوندهای مخرب در سایت‌های سرگرمی ویدیویی مانند یوتیوب پرسه مي زند.

به گزارش ایتنا از موسسه دیده‌بان آی‌تی ، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، گزارش سالانه سیر پیشرفت تهدیدهای فناوری اطلاعات و هرزنامه نشان داد که پیوندهای مشکوک در سایت‌های با دسترسی عمومی شایع هستند.

این گزارش همچنین بر تداوم استفاده از هرزنامه‌هاي مربوط به شبکه‌هاي اجتماعی و بهینه‌سازی موتورهاي جست‌وجوی سیاه تأکید کرد.
مورد دوم موتورهای جست‌وجو را به دومین منشأ رایج تغییر مسیر به سمت سایت‌های آلوده تبدیل کرده است؛ به طوری که کاربران گاهی اوقات مستقیماً از موتورهای جست‌وجوی مهم مانند گوگل و یاندِکس (Yandex) روی پیوندهای مخرب کلیک می‌کردند.

شبکه‌های اجتماعی فقط با یک درصد شیوع کمتر در مکان سوم قرار داشتند.
سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و وی‌کنتاکت (Vkontakte) به طور خاص مورد علاقه کاربران نابابي بود که محتویات مضر را منتشر می‌کردند.

میزان رشد حمله‌های مبتنی بر وب کاهش می‌یابد
تعداد حمله‌های مبتنی بر مرورگر در سال ۲۰۱۱ از ۵۸۰۳۷۱۹۳۷ مورد به ۹۴۶۳۹۳۶۹۳ مورد افزایش یافت. تعداد حمله‌های مبتنی بر وب در سال ۲۰۱۱، ۶۳/۱ برابر تعداد کل حمله‌های مبتنی بر وب در سال ۲۰۱۰ است که حاكي از میزان رشد بسیار کندتر نسبت به آنچه در طول سه سال گذشته شاهد بوده‌ایم، مي‌باشد.
در سال ۲۰۱۰، یک خیزش بسیار بزرگ‌تر در تعداد حمله‌های آلودگی‌ ثبت شد که نسبت به سال ۲۰۰۹ هشت برابر بود.

میزان رشد کاهش یافته حمله‌های آلوده كننده مبتنی بر وب به این دلیل است که در سال ۲۰۱۱ کاربران بدخواه از هیچ گونه روش آلودگی گروهی اساساً جدید در تدارک حمله‌های خود به کامپیوترها استفاده نکردند.
سلاح اصلی آلودگی مبتنی بر مرورگر هنوز هم بسته حفره ‌امنیتی است که به کاربران بدخواه امکان می‌دهد که حمله‌های از نوع بزن و برو را بدون اینکه قربانی متوجه چیزی شود، انجام دهند.

متخصصان آزمایشگاه کسپرسکی پیش‌بینی می‌کنند که میزان رشد حمله‌های مبتنی بر وب، قبل از تثبیت تعداد رویدادها، همچنان کاهش یابد.

جغرافیای تهدیدهای مبتنی بر وب
فقط ۲۰ کشور، ۴/۸۶ درصد از کل میزبان‌های مخرب که آزمایشگاه کسپرسکی شناسایی کرده است را تشکیل می‌دهند. بزرگ‌ترین متخلفین مانند سال گذشته در دو کشور ایالات متحده (۴/۲۵ درصد) و روسیه (۶/۱۴ درصد) مستقر هستند. ناگفته نماند که رشد فعال در درصد سرویس‌های مخرب میزبان که آزمایشگاه کسپرسکی در سال‌های گذشته در این کشورها ثبت کرده است، به لطف اقدامات اجرای قانون در جهت غیر فعال کردن بات‌نت‌ها متوقف شده است. اما علیرغم کاهش درصد سرویس‌های مخرب میزبان در این کشورها، این میزان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

در سراسر جهان، خطرات آنلاین به میزان ۲ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت و به ۳/۳۲ درصد رسید. علاوه بر این، قرار گرفتن بسیاری از کشورهای اروپای غربی و ژاپن در گروه خطر متوسط (کشورهایی که ۲۱ تا ۴۰ درصد از کاربران آنها در معرض حمله قرار دارند)، یک نشانه نگران‌کننده است: حرفه‌ای‌ترین تبهکاران سایبری این کاربران را هدف قرار می‌دهند.
نسخه کامل این گزارش در سایت www.securelist.com موجود است.
 
کد مطلب: 21515
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام