کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبير كل ITU كمك مشورتي ايران در حوزه ICT را خواستار شد

خبرگزاری ايسنا , 3 اسفند 1390 ساعت 15:09

ایتنا- دبیر کل ITU به استفاده از نظرهاي مشورتي جمهوري اسلامي ايران در دو كنفرانس جهاني ITU در سال جاري، شاهد بالابردن جايگاه ITU و نقش آفريني كشورهاي جهان سوم در تدوين مقررات جديد به ويژه در زمينه حاكميت اينترنت اظهار امیدواری کرد.




دبير كل اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دور (ITU) در ديدار با رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، از حضور موثر جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس جهاني ارتباطات راديويي (WRC ۲۰۱۲) قدرداني كرد.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، محمد كرم‌پور در اين ديدار كه در حاشيه كنفرانس WRC در ژنو برگزار شد، گفت: پيش از اين ارتباطات و فناوري اطلاعات، فقط جنبه فني داشت اما در حال حاضر فلسفه، مسائل اجتماعي، سياست و حتي اقتصاد نيز وارد اين عرصه شده‌اند كه توجه به اين موضوع به تقويت كنفرانس جهاني ارتباطات بين‌المللي (WCIT) بسيار كمك مي‌كند.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: ما به‌عنوان رگولاتوري، ITU را خانه خود دانسته و براي هرگونه كمك و همكاري با اين نهاد بين‌المللي، آمادگي لازم را داريم.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به برگزاري دو كنفرانس مهم جهاني ITU شامل كنفرانس جهاني ارتباطات بين‌المللي (WCIT) و مجمع جهاني استانداردسازي ارتباطات (WTSA) در سال جاري ميلادي اظهار كرد: رگولاتوري ايران در اين دو كنفرانس به طور موثر حضور خواهد يافت و براي هرگونه همكاري نزديك با ITU در اين خصوص و تصدي پست‌هاي مربوط به اين كنفرانس‌ها آمادگي لازم را دارد.

دبير كل ITU نيز در اين ديدار از نقش پر رنگ و مثبت جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس WRC-۱۲ قدرداني كرد و موفقيت اين كنفرانس را مديون هماهنگي‌هاي موثر با هيات جمهوري اسلامي ايران برشمرد.

حمدون توره حضور فعال نمايندگان ايران در كنفرانس WRC و مجمع ارتباطات راديويي (RA) و تصدي سه پست مهم مطالعاتي در بخش ارتباطات راديويي (ITU-R) از سوي يك كشور در حال توسعه را اتفاقي نادر دانست و آن را مديون شايستگي و توانمندي‌هاي نيروهاي جوان و مستعد ايراني عنوان كرد.

وي از اعلام آمادگي ايران براي حضور موثر در دو كنفرانس جهاني WCIT و WTSA استقبال كرده و با توجه به اهميت و جايگاه هر دو كنفرانس، بر ضرورت همكاري نزديك ITU و جمهوري اسلامي ايران به ويژه در زمينه‌هاي مشورتي قبل از كنفرانس‌ها تاكيد كرد.

دبيركل اتحاديه بين‌المللي ارتباطات گفت: اميدواريم با استفاده از نظرهاي مشورتي جمهوري اسلامي ايران در دو كنفرانس جهاني ITU در سال جاري، شاهد بالابردن جايگاه ITU و نقش آفريني كشورهاي جهان سوم در تدوين مقررات جديد به ويژه در زمينه حاكميت اينترنت باشيم.

حمدون توره در اين ديدار نقش و حضور سازنده كشورهاي در حال توسعه را در زمينه استانداردسازي در حوزه ارتباطات مهم ارزيابي كرد.
 


کد مطلب: 21286

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/report/21286/دبير-كل-itu-كمك-مشورتي-ايران-حوزه-ict-خواستار

ايتنا
  https://www.itna.ir