۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۱
وزير ارتباطات تاكيد كرد:

ممنوعيت خريد محصولات خارجي در حوزه دولتي

ایتنا- تقی‌پور:"براي كارهاي بزرگ كنسرسيومي نداريم كه توانمندي داشته باشد از ابتدا تا انتهاي پروژه كار را به صورت كاملا بومي انجام دهد."


وزير ارتباطات تاكيد كرد: در راستاي وجود مسائل امنيتي در حوزه دولتي، خريد محصولات خارجي در اين حوزه را به صورت رسمي ممنوع كرديم؛ مگر اين كه توليد آن محصول در داخل كشور صورت نگيرد.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - با بيان اينكه هنوز آنچنان كه بايد و شايد به محصولات بومي توجه نشده است، اظهار كرد: توجه به محصولات بومي در حد و اندازه‌اي كه مورد نظر دولت و حاكميت است، در عمل محقق نمي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه استفاده از توان بومي و داخلي جزو راهبردهاي اصلي ما محسوب مي‌شود گفت:‌ به اعتقاد من در كشور ما توليد دانش به خوبي انجام مي‌شود و وجود دارد، ولي متاسفانه به بهره‌وري اقتصادي نمي‌رسد، بنابراين تمركزمان را با توجه به واقعيت‌هاي موجود، برروي نرم‌افزار و امنيت گذاشتيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه تجهيزات مورد استفاده در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات به طور طبيعي دامنه وسيعي دارد، گفت: بر اساس آمارهاي مختلف كه از منابع مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبادي ورودي و ساير دستگاه‌ها استخراج شده است، هم‌اکنون ۷۰ درصد اقلام مورد نياز مانند، کابل، آنتن‌ها، دکل و کانکس در داخل توليد مي‌شود.

تقي‌پور تاكيد كرد: توصيه من به صاحبان صنايع و خدمات اين است كه بايد آمادگي انجام پروژه‌هاي بزرگ را در كشور ايجاد كنند، البته ما شركت‌هاي كوچك و متوسط خوبي در كشور داريم كه تعداد آنها خوب است ولي برداشت من اين است كه براي كارهاي بزرگ كنسرسيومي نداريم كه توانمندي داشته باشد از ابتدا تا انتهاي پروژه كار را به صورت كاملا بومي انجام دهد.

وي با بيان اينكه خدمات ارزش افزوده، پهناي باند و ظرفيت IT كشور طي سه سال گذشته به‌طور ميانگين هر ساله ۵۰ درصد افزايش داشته است تصريح كرد: توسعه در بخش خصوصي، تمركز بر توسعه ظرفيت شبكه ديتا، توسعه خدمات ارزش افزوده، توجه به روستاها و ايجاد نقاط دسترسي در اين مناطق از جمله ويژگي‌هاي اين موج از نظر نوع مديريت و فناوري است.
 
کد مطلب: 21049
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
United Kingdom
"" مگر اين كه توليد آن محصول در داخل كشور صورت نگيرد."" یعنی تمام نرم افزارهایی که یه رایانه شخصی رو بکار میندازه مثل ویندوز و آنتی ویروس ها ووو رو میتونند از کشورهای دیگه بخرند چون ایران هنوز یه سیستم عامل درست و حسابی نتونسته طراحی و یا درست کنه دیگه چه محصولی رو میتونند بکار ببرند برای رایانه های دولتی؟ متاسفانه صحبت سر اینه که کل کشورهای دنیا از محصولات معتبر و نامدار جهان استفاده میکنند و هیچ انگ و برچسبی از جاسوسی و یا خرابکاری اون محصولات نمیزنند ولی برعکس ایران .از نظر ایران تمامی محصولات اعم از میکروسافت و ووو جاسوسی هستند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام