۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹

گزارش McAfee: پیش بینی تهدیدات سال 2012

ايتنا- در دنیای محصولات همراه (Mobile)، سیستم‌های عامل آسیب‌پذیر نظیر Android، تاثیرات امنیتی منفی بر روی کاربردهای جدید این گونه دستگاه‌ها خواهند داشت.


شرکت McAfee با انتشار گزارش «پیش‌بینی تهدیدات در سال ۲۰۱۲» (Threat Predictions 2012) دستگاه‌های همراه(Mobile) و مراکز صنعتی را هدف‌های عمده برای حملات سایبری در سال میلادی آینده دانسته است.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، در سال ۲۰۱۱ میلادی، بخش بزرگی از حملات سایبری علیه موسسات مالی، نهادهای دولتی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی صورت گرفت.
در این حملات گهگاه کاربران و مردم عادی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و خساراتی هم به آنان وارد شد.
ولی در سال ۲۰۱۲، وضعیت برای شهروندان عادی پرمخاطره‌تر خواهد شد.

به طور مشخص، در بسیاری از کشورها، سیستم‌های مکانیزه آب، برق و گاز از راهکارهای امنیتی کامل و به‌روز شده‌ای استفاده نمی‌کنند.
به پیش‌بینی شرکت McAfee، خلافکاران سایبری از این نقطه ضعف در سال ۲۰۱۲ سوءاستفاده کرده و دست به اقداماتی نظیر باج‌خواهی و حق سکوت خواهند زد.

در گزارش McAfee به تغییر شیوه و روش نفوذگران و افراد خرابکار اشاره شده است.
ارسال انبوه و کورکورانه ایمیل‌های ناخواسته و مخرب، به تدریج جای خود را به حملات محدود، مخفی و هدفمند می‌دهند.

همچنین حرکت و اعتراضات اجتماعی که به Hacktivism مشهور شده است و به طور گسترده در رسانه‌های جمعی منعمکس می‌شود، درسال ۲۰۱۲ اوج بیشتری خواهد گرفت و شاهد تکامل شیوه‌ها و ابزارهای این حرکت جدید اجتماعی خواهیم بود.

در گزارش «پیش‌بینی تهدیدات در سال ۲۰۱۲» شرکت McAfee، به تهدیدات جدیدی نظیر تشکیل گروه‌های اعتراض سایبری، سوءاستفاده از روش‌های جدید پرداخت الکترونیکی از طریق گوشی‌های همراه، سوءاستفاده از گواهینامه‌های دیجیتالی سرقت شده برای استراق سمع و کسب نظرات و عقاید شخصی شهروندان عادی توسط نهادهای حکومتی و توسعه جنگ سایبری پنهان بین کشورهای متخاصم در جهان اشاره شده است.

در دنیای محصولات همراه (Mobile)، سیستم‌های عامل آسیب‌پذیر نظیر Android، تاثیرات امنیتی منفی بر روی کاربردهای جدید این گونه دستگاه‌ها خواهند داشت.

ارسال هرزنامه و عملیات نفوذ گسترده و جدی از طریق دستگاه‌های همراه که در حال حاضر در مرحله بسیار ابتدایی است، همزمان با گسترش کاربردهای این دستگاه‌ها، در سال ۲۰۱۲ جهش چشمگیری خواهد داشت.

گزارش «پیش‌بینی تهدیدات در سال ۲۰۱۲» که از سوی شرکت McAfee منتشر شده است، در نشانی زیر قابل دسترسی و مطالعه است:

http://www.mcafee.com/us/resources/reports/rp-threat-predictions-2012.pdf
کد مطلب: 20635
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام