۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۸

اپراتور سوم با تاخیر و با تغییر رسمی‌ می‌شود!!!

ایتنا - در شرایطی که قرار بود اپراتور سوم تلفن همراه سیم‌کارت‌هایش را از اول خردادماه ۹۰ با پشتیبانی از نسل سوم موبایل عرضه کند و وجود اختلاف‌های مدیریتی در هیات مدیره شرکت تامین تلکام از اجرایی نشدن پروژه ارایه سیم‌کارت در موعد مقرر حکایت داشت، تامین تلکام، نسبت به تغییر در هیات مدیره اقدام کرد.
اپراتور سوم با تاخیر و با تغییر رسمی‌ می‌شود!!!


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، چندی پیش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» اعلام کرد نظر به اینکه شرکت تأمین تلکام موفق به انجام اجرای پروژه اپراتور سوم در موعد مقرر نشد، هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تأمین تلکام تغییر می‌کند.

یعنی با توجه به اینکه قرار بود فروش سیم‌کارت این پروژه از تاریخ یک خرداد ۱۳۹۰ آغاز شود و نظر به اینکه شرکت تأمین تلکام موفق به انجام این کار نشده بود، شستا نسبت به تغییر هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تامین تلکام اقدام کرد و البته تاکید شد که این موضوع داخلی و مرتبط به ضعف مدیر عامل در راه‌اندازی پروژه اپراتور سوم است و هیچ ارتباطی با جریان سیاسی ندارد.

در ‌‌نهایت ابتدای این هفته و در جلسه‌ای که با حضور محمدعلی یزدانجو - مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) -، اعضای هیات مدیره جدید به همراه مدیران اجرایی شرکت برگزار شد، مهندس حمید فرنگ که پیش از این مدیر عامل شرکت خدمات ماشینی تامین بود، به عنوان مدیر عامل جدید شرکت تامین تلکام (اپراتور سوم تلفن همراه) معرفی شد و این امیداوری وجود دارد که با این تغییر، پروژه وارد فاز جدیدی شود.

به گزارش ایسنا هیات دولت در مصوبه‌ای چارچوب پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را سوم بهمن سال ۸۶، مشخص کرد که براساس آن استفاده از فن‌آوری نسل سوم GSM یا ۳G، استفاده از سرمایه‌گذار خارجی با حداکثر حق السهم ۴۹ درصد و امکان اپراتوری منطقه‌ای از جمله آن بود.

مهلت راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم طبق پروانه یک ماه بعد از تاریخ لازم‌الاجرا شدن پروانه بود که در بهترین شرایط این تاریخ برای پروژه اپراتور سوم ۳۰ مردادماه ۸۹ و ۹ ماه بعد از آن پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری بود.

اما رگولاتوری و شرکت تامین تلکام (اپراتور سوم) چندی پیش در جلسه‌ای مشکلات اپراتور سوم تلفن همراه و انجام تعهدات این اپراتور مطابق پروانه را بررسی کرده و اعلام شد که درصورت عدم اجرای تعهد اپراتور سوم مطابق مفاد پروانه تا زمان مقرر، این اپراتور مشمول جبران خسارت نقض تعهدات می‌شود.

وزیر ارتباطات هم درباره نحوه برخورد با اپراتور سوم تلفن همراه با توجه به تاخیری که در ارائه سیم‌کارت‌هایش دارد، تاکید کرد: اگر این اپراتور به دلیل مشکلات فنی و یا اقتصادی در ارایه سیم‌کارت‌ها تاخیر کرده است باید موارد را به‌صورت مکتوب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کند.

دکتر رضا تقی‌پور به ایسنا اظهار کرد: اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باید به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آورده شود تا همه موارد در آنجا بررسی و نهایتا تصمیم‌ها با رای این کمیسیون گرفته شود.

هم‌چنین به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس پروانه به تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه رسیدگی می‌شود و بر اساس مدت زمانی که این تاخیر ادامه داشته باشد، با این اپراتور برخورد خواهد شد.

حسن رضوانی به ایسنا اظهار کرد: قرار بود اپراتور سوم تلفن همراه واگذاری محدود سیم‌کارت‌هایش را از ابتدای ماه جاری داشته باشد و ما نیز قبول کردیم اما این موضوع ربطی به تعهد آن‌ها در رابطه با راه‌اندازی تجاری سیم‌کارت‌هایشان ندارد و آن موضوع سر جای خود قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اپراتور سوم باید براساس زمانی که اعلام کرده بودیم، عرضه سیم‌کارت‌هایش را آغاز می‌کرد که این عرضه صورت نگرفت و به ما اعلام رسمی مبنی بر راه‌اندازی نشده است که البته ما در این رابطه به اپراتور سوم اخطار داده‌ایم.

اپراتور سومی‌ها مشکلات فنی را برای عدم عرضه اعلام کردند که البته دلایل آن‌ها مبنی بر تاخیر باید مورد بررسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار بگیرد هم‌چنین آن‌ها باید بعد از برطرف شدن مشکلاتشان به رگولاتوری اعلام کنند تا اجازه بهره‌برداری از سوی آن‌ها صادر شود؛ البته به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات، اپراتور سوم تلفن همراه شبکه دارد و تعدادی سیم‌کارت نیز واگذار کرده است.

با تمام این اوصاف، سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تفن همراه دارای پیش شماره ۰۹۲۰ هستند و قابلیت ارائه اینترنت پرسرعت ۵۱۲ کیلوبیتی و تلفن تصویری را خواهند داشت. براساس موافقتنامه پروانه فعالیت اپراتور سوم، مشابه سایر اپراتور‌ها می‌تواند برای واگذاری سیم‌کارت‌های دائمی حداکثر مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر مبلغ ۲۰ هزار تومان از مشتریان دریافت کند.

اما مزیت اصلی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر این است که علاوه بر سرویس مکالمه (Voice) که کیفیت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امکان ارائه سرویس دیتا و تبادل دیتا برروی این سیم‌کارت‌ها وجود دارد. به این ترتیب علاوه بر اینترنت پرسرعت، امکاناتی چون ویدیوکال در اختیار کاربران شبکه اپراتور سوم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا استفاده از مالتی مدیا و امکانات چند رسانه‌یی از تفاوت‌های بارز اپراتور سوم در مقایسه با سایر اپراتورهای کشور است. در واقع ارائه خدمات مبتنی بر دیتا همچون سرویس‌های MMS و Video Call که نیازمند اختصاص پهنای باند و فضای فرکانسی بیشتری است از ویژگی‌های بارز نسل سوم موبایل در کشور خواهد بود.

فن‌آوری نسل سوم موبایل به سرعت در حال فراگیر شدن است در کشور ما نیز تلاش برای رسیدن به آن دو چندان شده و علاوه بر اپراتور سوم که پروانه واگذاری نسل سوم را همراه با دوره حفاظت دو ساله در اختیار دارد، اپراتورهای اول و دوم نیز در تلاش برای ارائه این تکنولوژی هستند.

براساس اصول حاکم بر پروژه اپراتور سوم موبایل هم‌چنین بر الزام رعایت استاندارهای جهانی ITU و حتی ۳GPP، صدور پروانه برای ۱۵ سال که قابل تمدید برای دو دوره ۵ ساله است و دوره حفاظت دوساله که دیگر اپراتور‌ها اجازه ارائه نسل سوم را نداشته باشند تاکید شد و الزام به اتصال متقابل با تمامی اپراتور‌ها، نگهداری و پشتبیانی کارآمد از خدمات و مشترکان، الزام مدیریت فنی ایرانی و پرداخت حق فرکانس و نامبرینگ به سازمان تنظیم مقررات از دیگر وظایف این اپراتور عنوان شده است.
کد مطلب: 18529
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام