۰
plusresetminus
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷

واکاوی تغییرات مدیریتی در ایرانسل

ایتنا - بالاخره ایرانسل نیز به تغییرات تن داد و و در نهایت اواخر هفته گذشته، سرانجام مدیرعامل و یکی از اعضای جدید هیات مدیره این اپراتور معرفی شد.
واکاوی تغییرات مدیریتی در ایرانسل

 بعد از روی کار آمدن دولت دوازدهم و تغییر در بدنه وزارت ارتباطات، زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر در بدنه مدیریتی شرکت های مخابراتی شنیده می شد.
این زمزمه‌ها به تدریج با تغییر در مدیریت دو اپراتور اول و سوم رنگ واقعیت گرفت اما دومین اپراتور تلفن همراه توانسته بود تا همین اواخر از تغییرات قسر در برود.

با این حال یکی دو ماه بعد از اعلام رسوایی‌های MTN در کشورهای مختلف و همچنین افشای رسوایی پرداخت رشوه توسط سفیر آفریقای‌جنوبی برای برنده شدن MTN  در اپراتور دوم ایران باعث شد که اینجا هم زمزمه‌ تغییرمدیرعامل‌ ۱۴ ساله ایرانسل بر سر زبان‌ها بیفتد و در نهایت اواخر هفته گذشته، سرانجام مدیرعامل و یکی از اعضای جدید هیات مدیره این اپراتور معرفی و پرونده تغییرات مدیریتی در هر سه اپراتور تلفن همراه کشور بسته شد. 

اما نگاهی به افراد معرفی شده این گمان را تقویت می‌کند که تغییر انجام شده، برای سپری کردن یک دوران گذار، جمع‌آوری اطلاعات و حساب کتاب‌ها و شاید هم بستن برخی پرونده‌ها و در نهایت ارایه گزارش در مورد مدیریت آینده ‎ایرانسل اتفاق افتاده است. این موضوع؛ یعنی احتمال موقتی بودن مدیریت فعلی اپراتور دوم شاید بی‌ربط با رزومه و تخصص افراد معرفی شده نباشد: بیژن عباسی، مدیرعامل جدید، فارغ‌التحصیل رشته برق مخابرات است و رحمت اله صادقیان، عضو جدید هیات مدیره، رییس شورای عالی جامعه حسابداران. همین باعث شده تا این گمانه‌زنی شکل بگیرد که شاید یکی از این دو برای جمع‌آوری اطلاعات و بررسی اتفاقات رخ داده در این 14 سال آمده و دیگری برای بررسی حساب‌ها و رتق و فتق امور مالی.

این را هم باید در نظر داشت که تا پایان قرارداد MTN با ایرانسل نزدیک به دو سال باقی مانده است. یعنی MTN، با فرض عدم تمدید مشارکت، تنها تا دو سال دیگر می‌تواند بهره‌بردار اپراتور دوم باشد. از طرف دیگر تحریم‌ها باعث شده کهMTN  در چند سال اخیر نتواند سرمایه و سود خود را از ایران خارج کند. هر چند که بخشی از این سود به سرمایه‌گذاری مجدد توسط ‎راکت اینترنت و خلق بامیلو و ‎اسنپ و چند مجموعه دیگر اختصاص یافت.

به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که این تغییر مدیریت دائمی است یا صرفاً برای مرحله گذار و پایان قرار داد MTN انجام شده است و اصولاً آیا این تغییر مدیریت منجر به اجرای مفاد اجرا نشده مزایده اپراتور دوم مانند واگذاری در بورس هم می‌شود یا نه؟

منبع: فناوران
کد مطلب: 55710
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام