کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زنده باد قانون جنگل

5 شهريور 1397 ساعت 15:39

ایتنا - تعداد بی‌شماری کانال تلگرامی، صفحه‌های اجتماعی، سایت‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، سال‌هاست که جز خوبی چیزی نمی‌بینند و در نتیجه امروز جایی هستیم که هستیم.



علی شمیرانی - با کنایه می‌گویند چرا به عنوان یک نشریه حوزه ICT تیتر می‌زنید "رشته IT را انتخاب نکنید چون بیکار می‌مانید"، این که خودزنی محسوب می‌شود، ما اما سوی دیگر این ماجرا یعنی مسوولانی را می‌بینیم که سال‌ها جز دادن آمار و تایید در صدر قرار داشتن بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته IT کاری برای اصلاح و بهبود این رشته انجام نمی‌دهند و جوانان و خانواده‌های گمراهی که با هزاران شوق، پول و عمر و انرژی خود را اتلاف می‌کنند.

می‌گویند چرا به عنوان یک نشریه حوزه ICT تیتر می‌زنید، "مراقب ترفندهای فروشگاه‌های اینترنتی باشید" این که ضربه زدن به همان اکوسیستمی است که خودتان هم در آن حضور دارید. ما اما سوی دیگر ماجرا یعنی مردمی را می‌بینیم که فریادشان از انبوهی از کلاهبرداری و زیان و احتکار و گرانی در برخی فروشگاه‌های اینترنتی به هواست و خدا می‌داند روزانه چه میزان زیان مادی و معنوی و روحی به مردم از این بابت وارد می‌شود و این قبیل کسب‌وکارها هم با انبوهی از وابستگی و حمایت‌های پیدا و پنهان، تنها به فکر پرکردن جیب خود هستند. از نظر ما اتفاقا ایشان هستند که به اکوسیستم و تجربه نوپای خرید آنلاین کشور زیان وارد می‌کنند.

می‌گویند چرا به عنوان یک نشریه حوزه ICT به جوانان و کارآفرینان حوزه استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها و غیره ایراد می‌گیرید، اینها آینده کشور هستند. ما اما سوی دیگر این ماجرا را می‌بینیم که به اسم کارآفرینی انبوهی از تسهیلات و منابع مالی و رانت در حال توزیع است و اتفاقا همین‌ها هستند که با نقاب و پوشش، تیشه به ریشه کارآفرینان واقعی در حوزه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان وارد می‌کنند.

می‌گویند چرا به عنوان یک نشریه حوزه ICT به برخی شرکت‌های به ظاهر فعال این حوزه اشکال و انتقاد وارد می‌کنید، این‌ها سرمایه‌گذار هستند. ما اما سوی دیگر این ماجرا را می‌بینیم که به اسم سرمایه‌گذاری در حال رانت‌خواری، پولشویی و کسب درآمدهای مشکوک و نامشروع هستند، آن هم بی‌آنکه کسی بداند اصلا ایشان کیستند و کارشان چیست و چه کالایی را با چه هدفی به مردم عرضه می‌کنند.

می‌گویند چرا به عنوان یک نشریه حوزه ICT اصلا اینقدر نقد دارید به همه چیز و به کارهای خوب! نمی‌پردازید؟ ما اما سوی دیگر این ماجرا را می‌بینیم که همواره مشکلات و بلاتکلیفی‌های جدید در حال ظهور است و لیست طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام و ناقص حوزه ICT که گاها عمر بلاتکلیفی برخی از آنها به بالای 30 سال هم می‌رسد، روز به روز در حال افزایش است و نمی‌توان چشم به روی آنها بست و خود را فریب داد و همچون کودکان با وعده‌های جدید سرگرم و دلخوش بود.

در نهایت آنکه وانگهی ما سوی دیگر این ماجرا را می‌بینیم که تعداد بی‌شماری کانال تلگرامی، صفحه‌های اجتماعی، سایت‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، سال‌هاست که جز خوبی چیزی نمی‌بینند و در نتیجه امروز جایی هستیم که هستیم.

مخلص کلام اینکه می‌گویند تو هم به ته صف کوران و کران و گنگ‌ها برو و بگو زنده باد قانون جنگل و هرج و مرج که در آن هر کس زورش بیشتر است هر کاری که می‌خواهد بکند! (منبع:عصرارتباط)
 


کد مطلب: 53884

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/53884/زنده-باد-قانون-جنگل

ايتنا
  https://www.itna.ir