۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳

اتحاد99 بدنبال مشارکت حداکثری صنفی

اعتقاد اتحاد99 براین است که هریک از چهاردوره قبلی سازمان، قطعا هم دستاوردهای مثبت و هم عملکردهای قابل نقدی داشته اند.
اتحاد99 بدنبال مشارکت حداکثری صنفی
-------------- رپرتاژ انتخاباتی ------------

پرشاد صفائی فراهانی
عضو اتحاد99 (www.Etehad99.com)
مدیرعامل شرکت داده کاوان هوشمند
 
1- در دورانی که در سطح جهان، بزرگترین بنگاههای ثروت ساز و شرکتهای ارزش آفرین، از حوزه فن آوری اطلاعات وارتباط می آیند و مقایسه آن با وضعیت اکثریت بنگاههای کشور ما در این حوزه، نشان میدهد که صنف ما، در جایگاهی بسیار پایینتر  از استحقاق خود و نرم بین المللی خودش قراردارد و تصحیح این جایگاه میسر نیست مگر با حضور و مطالبه گری منسجم، یکپارچه و حرفه ای کل صنف و سازمان نظام صنفی رایانه ای(نصر) به عنوان تشکل اصلی برآمده از آن خصوصا درتلاش برای برطرف کردن موانع توسعه کسب و کار بخش خصوصی.
2-  سازمان نصر، دارای اساسنامه، قوانین مصوب نهادهای رسمی کشور و آیین نامه های داخلی است. بالطبع هرگونه تغییری در اساس آن، مستلزم بازبینی اسناد فوق و ازطریق مجاری قانونی ذیربط آن بوده و امری مبتنی بر سلیقه فرد یا افراد نیست. براین اساس کلیه همکاران محترمی که به ساختار و تشکیلات نصر انتقاد دارند، منطقا باید از مسیر فوق عبورکنند و با اظهارگله و انتقاد در محافل خصوصی(از جمله شبکه های اجتماعی) دستاوردی حاصل نخواهد شد. قطعا اتحاد99 نیز در مواردی که پیشنهادی در مورد اصلاح در ساختار سازمان دارد و آنرا در برنامه خود مدون کرده، دستیابی به آنها را به طور جدی هدف گرفته است اما به صورت عملی و اجرایی واز طریق کار هدفمند و در مجاری فوق.
3- اعتقاد اتحاد99 براین است که هریک از چهاردوره قبلی سازمان، قطعا هم دستاوردهای مثبت و هم عملکردهای قابل نقدی داشته اند. لذا نه خود را در مقام شورشی و انقلابی و نفی دوره های قبلی میداند و نه ادامه دهنده صرف و تکرار دوره های قبل. این گروه ضمن تقدیر از تلاشها و دستاوردهای کلیه دوره های قبلی، امیداور است از تجربه های منفی آنها نیز درس آموخته و تلاش بر تصحیح آنها دارد که اهم آنها در برنامه رسمی منتشرشده توسط اتحاد99 ارائه گردیده است. ضمن آنکه رشد و توسعه روزافزون کاربردهای حوزه فاوا و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، به خودی خود، نیاز به رویکردها و برنامه های جدیدی دارد که شاید اصلا اقتضاء نیاز دوره های قبلی سازمان نبوده اند.
4- سازمان نصر، متکی بر اصول دمکراتیک و خردجمعی بناشده و متعلق به همه اعضای خانواده بزرگ صنف فن آوری اطلاعات وارتباطات است و تحت مالکیت هیچ فرد و گروهی نیست. ازهمین روست که اتحاد99، از وجود هرگروه انتخاباتی دیگری از دوستان هم صنف که دارای نظرگاهها و برنامه های دیگری هستند، استقبال میکند زیرا رشد صنف و سازمان نصر را درتضارب آرا و عرضه دیدگاههای گوناگون و انتخاب آنها از سوی رای دهندگان محترم میداند، مانند هر سازمان دمکراتیک ومردم نهاد دیگر.
5- اتحاد99 از مشورتهای بزرگان، دوستان و همکاران خیرخواه متعددی بهره برده و خواهدبرد اما وامدار هیچ گروه خاصی نیست و ترکیب اعضا آن نیز براساس سهم دهی و سهم خواهی نیست و بالعکس، در ترکیب آن تلاش شده که اعضا آن، حوزه های مختلف و متکثر صنف فن آوری اطلاعات و ارتباطات (که دیگر نمیتوان با دیدگاههای قبلی آنرا تنها به سخت و نرم افزار و شبکه تقسیم نمود) را نمایندگی کرده و پوشش دهند تا شناخت کاملتری از مشکلات، نیازها و اقدامات لازم در سه سال آتی میسر گردد.
6- امیداست که با حضور فعال و مسئولانه اعضای محترم صنف در روز برگزاری انتخابات 7 دی ماه 1396، انتخاباتی پرشور رقم زده شود و حاصل آن برای دوره سه ساله آتی سازمان نصر و درآستانه ورود به قرن جدید هجری شمسی، مفید و مبارک باشد. بدیهی است که اگر دیدگاههای اتحاد99توسط اعضا محترم و فرهیخته صنف مطلوب و مورد پذیرش قرارگیرد، ازفردای انتخابات دست دوستی، همفکری و مشارکت را به سمت تمام اعضای محترم که سازمان نصر متعلق به یکایک آنان است دراز نموده و درصورت هرانتخاب محترم دیگری نیز، آمادگی همکاری و همفکری با منتخبین عزیز را خواهد داشت.
 
کد مطلب: 51313
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام