۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

پوکمون، پدیده‌ای نوظهور در واقعیت مجازی

ایتنا- مدیرعامل مایکروسافت ابراز امیدواری کرد که بازی «پوکمون گو» به افزایش علاقه به هدست‌های واقعیت مجازی مایکروسافت منجر شود.
پوکمون، پدیده‌ای نوظهور در واقعیت مجازی


 این یک امیدواری است، حداقل برای ساتیا نادلا -مدیرعامل مایکروسافت- که می‌گوید اپلیکیشن پوکمون گو با چنان موفقیتی عظیم که میلیون‌ها نفر در جهان را وادار کرده تا در دنیای واقعی به دنبال موجوداتی خیالی بگردند، پدیده‌ای است که به اتفاقات خوبی برای هدست‌های واقعیت مجازی شرکتش منجر خواهد شد. همان‌طور که پوکمون می‌رود، واقعیت مجازی هم پیش می‌رود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، نادلا می‌گوید: تولید و توسعه چنین اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی جالب است، زیرا بهترین اتفاقی که می‌تواند برای شما بیفتد وقتی که روی بخش‌هایی از اپلیکیشن‌ها کار می‌کنید، چه اپلیکیشن‌های بازی و چه صنعتی، سرمایه‌گذاری روی آنهاست.

مایکروسافت تا همین جا هم اقداماتی را برای اثبات پتانسیل‌های خود در حوزه بازی‌ها در واقعیت مجازی انجام داده است. از جمله اینکه اتاق‌های خانه را به صحنه نبرد تبدیل کرده و یا بازی ماینکرفت را روی میز به اجرا درآورد.

در حال حاضر پوکمون گو اشتیاقی را در میان بازی‌کنندگان و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

همچنین جفری ایملت - مدیرعامل جنرال الکتریک - با تایید اشتیاق‌ها درباره پوکمون که کمتر از یک ماه از انتشار آن می‌گذرد، بیانگر پتانسیل‌های موجود واقعیت افزوده است و نادلا و ایملت انتظار دارند که واقعیت افزوده تاثیری شگرف بر صنعت در سال‌های آینده خواهد داشت.

ایملت می‌گوید: من بازی‌کننده فوق‌العاده‌ای نیستم بنابراین نمی‌توانم بگویم که این بازی دقیقا ‌چه اندازه ارزش دارد. اما اپلیکیشن‌های صنعتی متاثر از این موضوع موجب تولید میلیاردها دلار خواهند شد.

همچنین نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بازیکنان پوکمون گو هر روز دو ساعت بیش‌تر از زمانی که این بازی شروع شده بود، وقت خود را در بیرون می‌گذارنند و ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان به این پرسشنامه، به طور متوسط حدود سه پوند وزن کاهش داده بودند.

این بازی از واقعیت افزوده استفاده می‌کند تا هیولاهای کوچکی به اسم پوکمون را در دنیای واقعی قرار دهد و بازیکنان باید به دنبال این پوکمون‌ها بگردند و آنها را جمع‌آوری کنند.

شرکت Qualtrics تحقیقات خود را بر روی ۷۵۰ نفر از بازیکنان پوکمون گو در آمریکا و در روزهای ۱۳ و ۱۴ جولای (۲۳ و ۲۴ تیر) انجام داده تا اطلاعات بیشتری را درباره بازیکنان به دست آورد.

علاوه بر یافته‌های مربوط به فعالیت، این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از بازی‌کنندگان، برخی مکان‌های تاریخی را به لطف این بازی برای اولین بار ملاقات کردند، هرچند این بازی، موجب شده مقامات برخی از مکان‌های تاریخی از مردم درخواست کنند که از بازی کردن هنگام ملاقات این مکان‌ها خودداری کنند.

این بررسی همچنین نشان داده است در حالی که این بازی موجب افزایش تحرکات می‌شود، خطرهایی را نیز برای بازی‌کنندگان در پی دارد. طبق بررسی ها حدود چهار درصد از بازی‌کنندگان در حالی که رانندگی می‌کردند، وسیله نقلیه خود را برای ادامه بازی پوکمون گو متوقف کرده و ۸۵ درصد در حال رانندگی پوکمون گو بازی کردند. اولین تصادف رانندگی اعلام‌شده مربوط به پوکمون‌گو نیز در نیویورک اتفاق افتاده است.

تحقیقات Qualtrics همچنین حقیقتی را آشکار کرده که تا همین جا هم مشخص شده است، اینکه پوکمون گو یک بازی اعتیادآور است. در حدود ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به این پرسشنامه اعلام کردند که در طول روز بیش از چهار ساعت به این بازی مشغول هستند.
کد مطلب: 44248
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام