۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴

یک توضیح درباره پرداخت خسارت به کاربران اینترنت

ایتنا-مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به ارائه توضیحاتی درباره پرداخت SLA به کاربران پرداخته و خاطرنشان کرد این که گفته می‌شود این موضوع از سوی شرکت زیرساخت رعایت نمی‌شود، درست نیست.
یک توضیح درباره پرداخت خسارت به کاربران اینترنت


طی سال‌های گذشته همواره کاربران اینترنت شرکت‌های مختلف با قطعی‌ها و کندی‌های متعدد مواجه بوده و در سرویس دریافتی خود اختلالات متعددی مشاهده می‌کردند. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانون گذار در حوزه ارتباطی کشور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مکلفند در صورت داشتن قطعی‌های بیش از حد مجاز خسارت‌هایی به کاربران خود پرداخت کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، البته اگر همین شرکت‌ها در دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل شوند این شرکت مکلف است طبق قوانین موجود و قراردادی که برای ارائه خدمات میان دو شرکت به امضا رسیده خسارت‌های مربوطه را به شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت پرداخت کند.

اما طی تمام این سال‌ها کاربران نهایی هیچگاه موفق به دریافت این رقم نشده‌اند و در اکثر موارد شرکت‌های ارائه کننده با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت SLA را رعایت نمی‌کند از زیر بار پرداخت این هزینه شانه خالی کرده‌اند.

محمدجواد جهرمی که به تازگی مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت را بر عهده گرفته در این‌باره اظهار کرد: این که گاهی گفته می‌شود شرکت زیرساخت SLA را رعایت نمی‌کند حرف دقیقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت قوانین مربوط به این بحث را رعایت کرده و طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش می‌رود متذکر شد: البته موضوعی که در این خصوص وجود دارد به بحث شاخص‌هایی که کمیسیون تنظیم مقررات در این زمینه تدوین کرده بازمی‌گردد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: ما موظفیم به مقررات تعیین شده پایبند بوده و بر اساس آن‌ها برخورد کنیم، اما درباره مناسب بودن شاخص‌های این بحث می‌توان از سازمان تنظیم مقررات پیگیری‌های لازم را انجام داد.
جهرمی در پاسخ به این سوال ایسنا که طی سه ماه اول سال جاری شرکت ارتباطات زیرساخت چه مبلغی را به عنوان اس.ال.ای به شرکت‌های ارائه کننده پرداخت کرده اظهار کرد: اکنون جزئیات این آمار را ندارم، اما به زودی این رقم را اعلام خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در نهایت آیا کاربران اینترنت می‌توانند به دریافت خسارت از شرکت‌ها امید داشته باشند، گفت: در این زمینه آنچه مربوط به شرکت زیرساخت می‌شود شاید حدود ۲۰ درصد باشد در حالی که بیش از ۴۰ درصد این سهم به شرکت مخابرات بازمی‌گردد. ما بر اساس آنچه در قرارداد ذکر شده این خسارت‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه در نهایت خود او هم به عنوان یک کاربر نهایی اینترنت از این خدمات استفاده می‌کند متذکر شد: شاید در این خصوص جا داشته باشد که کمی بر روی شاخص‌های تنظیم شده تجدیدنظر شود.
کد مطلب: 43455
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام