۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱

آقای وزیر، قبول من یک پرنده‌ام

ایتنا - آقای وزیر! شما دیگر بیایید تست آلزایمر را کنار بگذارید و بگویید ماجرای فیلترینگ هوشمند واقعا چه بود و چه هست.


شبنم کهن چی- من در حالت خوش‌بینانه‌ای می‌گویم آقای وزیر ارتباطات عزیزمان به صورت زیرپوستی برای ما خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات و مخاطبان رسانه‌هایمان، تست آلزایمر ترتیب داده است. این تست با هر خبر پیچیده‌تر می‌شود تا ما یقین کنیم آلزایمر داریم یا نداریم. از آنجا که ما وظیفه‌مان روشنگری و شفاف‌سازی امور است، بنده بر خود لازم دیدم دریافت خوش‌بینانه خویش از اظهارنظرهای گاه و بی‌گاه آقای وزیر را با شما در میان بگذارم.
در میان گذاشتن کلا خوب است باعث می‌شود با دریافت نظرات و نگاه‌های متفاوت ما دید بهتری نسبت به مسایل پیدا کنیم. و از آنجایی که فیلترینگ مساله مهمی برای من و البته بسیاری از کاربران اینترنت است، بیایید نظراتمان را در مورد اظهارات آقای وزیر با هم در میان بگذاریم، شاید بنده دریافت نادرستی دارم که فکر می‌کنم ایشان تست آلزایمر گذاشته است. و اگر شما هم با من موافق بودیم، وزیرمان را بیش از این ناامید نکنیم و ضمن مرور بایگانی اخبار، جدول کلمات متقاطع حل کنیم و کتاب بخوانیم و کندر بخوریم تا حافظه‌مان تقویت شود.

آقای وزیر سال گذشته گفت فیلترینگ هوشمند در سه فاز اجرا خواهد شد. پایان فاز اول را هم بعد از مدتی خبر داد و گفت وارد فاز دوم شدیم. بعد آمد گفت قرار است مناقصه فیلترینگ برگزار کنیم تا این پروژه اجرا شود. بعد آمد گفت از دانشگاه‌ها دعوت کردیم پژوهش کنند. من این سیر اطلاع‌رسانی و عملکرد آقای وزیر را رصد کردم و به این نتیجه رسیدم که ایشان برای ما تست آلزایمر گذاشته. خبر را مثل سیب می‌چرخاند و هی یک گام به عقب می‌رود ببیند ما یادمان هست که فاز اول این پروژه اجرا شده بود یا خیر؟ ایشان قطعا می‌خواهند دقت ما را بسنجند ببینند برای ما سوال پیش می‌آید که پروژه‌ای که فاز اولش اجرا شده و به گفته معاون ایشان ۱۱۰ میلیارد تومان هم پول بالایش رفته، چطور دوباره به مناقصه و دعوت به همکاری گذاشته می‌شود؟ بعد از ما ناامید شدند و لابد با خودشان گفتند به صورت واضح مساله را به عقب برگردانند بلکه ما تکان بخوریم؛ گفتند از دانشگاه‌ها درخواست کردیم برای اجرای این پروژه تحقیق کنند. قصدشان لابد این بوده که ما به خودمان بیاییم و بپرسیم مگر پژوهش قبل از اجرا نیست؟ و اجرا بعد از مناقصه نیست؟ و مناقصه پیش از اتمام یک فاز برگزار نمی‌شود؟ ما خوشحال طور به جای اینکه سوال کنیم، هر بار گل سخنان آقای وزیر را تیتر کردیم و خبر منتشر شد.

آقای وزیر باید افسرده شده باشد از حافظه ما. اما آقای وزیر، فراموشی جرم نیست و فراموشکار مجرم نیست. ته تهش بیمار است. هر کسی ممکن است دچار فراموشی شود و یادش نیاید چه کار کرده یا نکرده. حتی جانوران هم دچار فراموشی می‌شوند. من خودم یک پرنده معصوم بی‌گناه را سراغ دارم که یادش می‌رود چی را از کجا برده کجا گذاشته است. و به خاطر این فراموشی مورد تمسخر هم قرار می‌گیرد.
با تستی که شما برگزار کردید -البته از صمیم قلب امیدوارم که واقعا این سیر عملکرد و اطلاع‌رسانی صرفا جهت برگزاری تست آلزایمر بوده باشد- من احساس می‌کنم همان پرنده‌ام که یادش نیست بالاخره فیلترینگ هوشمند سه فاز داشت یا چی؟ اصلا مناقصه برگزار شد یا نه؟ یا تازه داریم پژوهش می‌کنیم که سیستم فیلترینگ هوشمند را تعریف و پروژه را اجرا کنیم.

آقای وزیر! من یک پرنده‌ام؟ باشه قبول. اما شما دیگر بیایید تست آلزایمر را کنار بگذارید و بگویید ماجرای فیلترینگ هوشمند واقعا چه بود و چه هست.

منبع: فناوران اطلاعات
 
کد مطلب: 41358
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
فیلترینگ هوشمند بعد از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات راه اندازی میشه. چیزی که من تا حالا فهمیدم اینه که شبکه ملی اطلاعات شبکه ای است که ارتباط با اینترنت رو از درون خودش ممکن میکنه. به عبارت دیگه شبکه ملی اطلاعات شبکه ایه که دسترسی مستقیم کاربرها رو به اینترنت قطع میکنه و به عنوان پل ارتباطی بین کاربر و اینترنت عمل میکنه. در چنین وضعی میشه لیست سفید و قابل دسترس برای کاربران تعریف کرد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
شما این ادعای خلاف واقع ات را زیر همه مطالب کپی می‌کنی؟ راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنی دسترسی امن، آسان و ارزان به شبکه‌های داخلی و از جمله دولت الکترونیک است و ارتباطی به اینترنت ندارد!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام