کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیپلمات‌های هسته‌ای ایران، کاربر وایبر و اینستاگرام!

25 فروردين 1394 ساعت 11:54

ایتنا- شاید جالب باشد بدانید که تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز در وایبر گروهی دارند!



عباس پورخصالیان - عصر ارتباط
سید عباس عراقچی، از اعضای مهم تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با ۵+۱، در پاسخ به این پرسش که «خیلی در شبکه‌های مجازی هم فعال هستید؟» پاسخ می‌دهد: «خیلی، نه!» و در جواب به سؤال بعدی: «وایبرتان که همیشه روشن است» می‌گوید: «وایبر که الآن شده وسیله ارتباطی و خیلی‌ها با وایبر کار می‌کنند.

این که گفتم یک گروه داریم؛ من و آقای ظریف و آقای تخت روانچی در آن هستیم. برخی اخباری که ویژه است و لازم است آن دو نفر هم بدانند، هرکسی در گروه قرار می‌دهد تا دیگران هم در جریان آن قرار بگیرند. بعضی وقت‌ها هم، عکس‌ها و جوک‌ها و مطالبی که مربوط به خودمان است را می‌گذاریم! غیر از آن فقط اینستاگرام است».

وی سپس به این پرسش که «خودتان عکس‌ها را می‌گذارید؟» جواب می‌دهد: «بله، خودم اداره می‌کنم» و در برابر این پرسش روزنامه نگاران (سعید آجرلو و مصطفی صادقی) که «در اینستا، خیلی سؤال می‌کنند که اَدمین این صفحه کیست»، می‌افزاید: «هیچ وقت جواب ندادم، ولی خودم هستم. البته هر وقت فرصت کنم.» (رجوع کنید به مثلث، سال پنجم، شماره ۲۵۶، ۲۳ اسفند ۹۳، صفحه ۶۵).

رسانه‌های اجتماعی بومی ‌هم باید جهانی عمل کنند!
پرسش و پاسخ مذکور، وضعیت کاربران رسانه‌های اجتماعی را به وضوح، بیان می‌کند: شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند تنها دارای بـُرد محلی و بسته باشند بلکه باید جهانی و باز، عمل کنند؛ وگرنه به درد افرادی چون اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در خاک سوئیس نمی‌خورد.

تا هنگامی‌که دولت ایران، رسانه‌ای اجتماعی همتراز و قابل مقایسه با وایبر و اینستاگرام نساخته و ندارد، اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران هم مجبور هستند از آنها استفاده کنند و دولت نمی‌تواند "خودتحریمی" پیشه کند و کاربران ایرانی را از به خدمت گرفتن شبکه‌های اجتماعی جهانی محروم کند.

پس، به متولیان فاوای کشور باید گوشزد کرد که: در سال ۹۴ و سال‌های آینده، یا ابزاری ارائه کنید در حد و اندازه وایبر و اینستاگرام و یا تا هنگامی‌ که موفق نشده‌اید با رسانه‌های اجتماعی مقابله کنید، دیگر از فیلترینگ هوشمند که خودتحریمی‌ناهوشمند است، چیزی نگویید!
 


کد مطلب: 35499

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/35499/دیپلمات-های-هسته-ای-ایران-کاربر-وایبر-اینستاگرام

ايتنا
  https://www.itna.ir