کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار ضعیف قطع سیم‌کارت‌های بی‌هویت

4 بهمن 1393 ساعت 14:18

ایتنا- آیا اطلاع‌رسانی از طریق اپراتورها برای قطع سیم‌کارت‌های بدونی هویت، کافی است؟




آنگونه که معاون سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی گفته، در راستای وعده ساماندهی به سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان یا سیمکارت‌هایی که با هویت جعلی واگذار شده‌اند، قرار است از ۱۵ بهمن‌ماه ارتباط دارندگان سیم‌کارتی که کد ملی خود را اعلام نکرده‌اند قطع شود.

اما به راستی چند درصد از مردم در جریان چنین چیزی بوده‌اند. گفته شده این موضوع از طریق اپراتورها به اطلاع این قبیل مشترکان رسیده است اما آیا این کفایت می‌کند؟

آیا این احتمال وجود ندارد که برخی کاربران در میان انبوهی از پیامک‌های تبلیغاتی و کلاهبرداری، پیامک مذکور را نادیده گرفته و به راحتی از کنار آن بگذرند؟ آیا این احتمال وجود ندارد سیم‌کارت بی‌هویتی که به برخی کاربران واگذار شده با ارایه کدملی همان فرد بی‌خبری که سیم‌کارت در واقع به نام وی است، جمع و جور نشود؟

به هر حال این همه سیم‌کارت فله‌ای که واگذار شده دارای هویتی هستند که می‌تواند شامل کپی شناسنامه و کپی کارت ملی مالک بوده باشد و اصلا این دسته از افراد در زمره دریافت پیامک ارسال شماره کارت ملی قرار نگیرند. رگولاتوری با این دسته از مجرمانی که به راحتی در حال گشت و گذار هستند چه خواهد کرد؟

در حال حاضر بسیاری از سیم‌کارت‌های فعال با هویت افرادی واگذار شده که شاید خودشان اصلا خبر نداشته باشند که چنین سیم‌کارتی به نام ایشان ثبت شده است.

البته شاید در این خصوص موضوع گفته شود از طریق عدم واگذاری بیش از ده سیمکارت به یک فرد مشکلات احصا می‌شود.

اما واقعیت آن است که به فرض درستی عملکرد این سیستم تنها با اطلاعات هویتی ۲۰ هزار نفر می‌توان ۲۰۰ هزار سیم‌کارت فعال در اختیار خلافکاران گذاشت.

منبع: موبنا


کد مطلب: 34329

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/34329/هشدار-ضعیف-قطع-سیم-کارت-های-بی-هویت

ايتنا
  https://www.itna.ir