۷
۰
plusresetminus
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰

پرونده فیلترینگ این‌بار بسته می‌شود؟

ایتنا - بی‌شک از امروز بسیاری از رسانه‌ها از دو سمت قوه قضاییه و قوه مجریه کشور پیگیر جلسه‌ای خواهند بود که دستور جلسه مهمی دارد.


علی شمیرانی - اگر تا پیش از این تصور می‌شد روی سخن مسئولان ارشد قوه قضاییه کشورمان با وزیر ارتباطات و زیرمجموعه این وزارتخانه است، اما به نظر می‌رسد حالا مسئولان ارشد راس دولت نیز وارد مقوله فیلترینگ و شیوه افزایش سرعت اینترنت شده‌اند.

نامه اول هفته گذشته معاون اول قوه قضاییه که به دستور رییس این قوه تنظیم و خطاب به وزیر ارتباطات صادر شده بود، این تصور را ایجاد کرد که وزارت ارتباطات در وضع پیچیده‌ای قرار گرفته است، اما در پایان هفته سخنگوی دولت نیز وارد ماجرای فیلترینگ شد و خبر از برگزاری جلسه‌ای میان دولت و قوه قضاییه داد تا مسئله‌ای که در ماه‌های گذشته بارها خبرساز شده بود به پایان و سرانجامی برسد.

نوبخت گفته است: طی روزهای آینده مذاکرات فی‌مابین دو قوه مجریه و قضاییه برگزار خواهد شد تا به روش واحدی برای بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و افزایش سرعت اینترنت برسیم که پس از انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آنها در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این جلسه اگرچه می‌توانست زودتر از اینها برگزار شده و از نوعی رودررویی و مواجهه مسئولان دو قوه جلوگیری کند، اما به هر حال جلسه‌ای مفید و راهگشا خواهد بود که می‌توان گفت یکبار برای همیشه پرونده فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی را در کشور خواهد بست.

بی‌شک از امروز بسیاری از رسانه‌ها از دو سمت قوه قضاییه و قوه مجریه کشور پیگیر جلسه‌ای خواهند بود که دستور جلسه مهمی دارد.
قدر مسلم ضمن استقبال از برگزاری جلسه مشترکت دولت و مسئولان قضایی کشور، انتظار عمومی آن است که خروجی این جلسه به تعیین مهلت، ضرب‌الاجل و مسائلی از این جنس ختم نشود.

اگرچه مسئله استفاده کردن یا نکردن از نرم‌افزارهای ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی موضوعی دوسویه میان دولت یا قوه قضاییه نبوده و بی‌شک کاربران و حاضران در این شبکه‌ها نیز مسئولیت‌هایی دارند که می‌بایست با توجه به حساسیت‌ها و خطوط قرمز جاری در هر نظامی، نسبت به استفاده صحیح از آن اقدام لازم را به عمل آورند.
 
کد مطلب: 32603
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه درباره اینترنت نظر میدهد پس با این اوصاف، از فردا وزارت بهداشت هم درباره توان موشکی و فضایی ایران باید نظر بدهد !!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا طنز تلخیه
من
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز اگر خطوط قرمزی که فرمودند رعایت بشه بی شک کسی حرفی از فیلتر کردن نمیزند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قرمزته
feedback
Iran, Islamic Republic of
مشکل همینه. اطراف ادم رو پر کردن از خطوط قرمز کوچیک و بزرگ.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله، فیلترینگ گسترده و بی حد حصر ادامه پیدا میکنه و میگن که همینه که هست تموم و پرونده بسته میشه.
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
عده ای فکر می کنند دسترسی به دانش روز و ارتباط جمعی خطر آفرین است ، اما چرا؟ اگر به ساده ترین شکل اینترنت را ببینیم خواهیم فهمید جلوگیری از این مقوله به خاطر ساختار ذاتی اینترنت تقریبا غیر ممکن است ، مانند مقوله فیلتر و فیلتر شکن ، تنها راه رسیدن به خواسته این افراد قطع کامل کابل ها ارتباطی اینترنت است ، اما واقعا در روزگار فعلی این کار ممکن و سودبخش است؟ کمترین زیان که مسلما برای خیلی ها دردآور خواهد بود ضرر و زیان های اقتصادی هنگفت می باشد که حتی در زمان حال هم با یک حساب دودوتا چهار تا متوجه جا ماندن جامعه خودمان از بسیاری کشورها خواهیم شد ، .... همسو نبودن با علوم و امکانات روز جهانی عواقب بسیاری در پی دارد مانند ، بیکاری ، فقر ، رشد تخلفات ، هرج و مرج و .......... فراموش نکنیم خلاف جریان رود شنا کردن چه نتایجی به بار خواهد آورد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام