۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۳

خرید ده رسانه با ماهی یک میلیون تومان!

ایتنا - «با پرداخت ماهی صد تا ۲۰۰ هزار تومان به خبرنگاران این رسانه‌ها مشکل حل می‌شود و آنها نیز قول پوشش کامل اخبار ما و عدم انتشار اخبار منفی را می‌دهند.»


مدیر یک روابط عمومی در حوزه ICT می‌گوید: وضع کار برخی رسانه‌ها به گونه‌ای شده که با هزینه‌کرد ماهی یک میلیون تومان می‌توان ده رسانه را خرید!

به گفته وی برخی خبرنگاران را می‌توان با پرداخت ماهانه صد هزار تومان با مجموعه همراه کرد.
این فرد می‌افزاید: ما تحت فشار زیادی از سوی برخی سایت‌ها و رسانه‌ها برای ارائه آگهی قرار داریم که در نهایت با پرداخت ماهی صد تا ۲۰۰ هزار تومان به خبرنگاران این رسانه‌ها مشکل حل می‌شود و آنها نیز قول پوشش کامل اخبار ما و عدم انتشار اخبار منفی را می‌دهند.

به گزارش آی‌تی‌آنالیز متاسفانه اخیراً در حوزه ICT افرادی که تحت عنوان خبرنگار در نشست‌ نهادها و شرکت‌ها حضور یافته و علنا اصرار به دریافت هدیه و پول دارند رو به افزایش است.
این افراد عمدتاً با تهدید به درج اخبار منفی، روابط عمومی‌ها را مجبور به پرداخت پول می‌کنند.

افراد مذکور به علت ناآشنایی مدیران روابط عمومی با رسانه و خبرنگار از یکسو و نبود هیچ‌گونه نظارت صنفی بر عملکرد روزنامه‌نگاران از سوی دیگر، به وجهه حرفه‌ای خبرنگاران حوزه ICT آسیب زده و موجبات سرافکندگی ایشان را فراهم آورده‌اند.

اگرچه در این میان برخی از مدیران روابط عمومی نیز در ایجاد چنین فضا و مشکلاتی نقش داشته و صرفا بنا بر پرکردن سالن نشست‌های خبری و عدم طرح پرسش‌های مهم و انتقادی دارند. به این ترتیب عمدا با افرادی تماس می‌گیرند که سابقه یک نوشته را نیز نداشته و برای صرف غذا و دریافت پول و هدیه با دوستان و اقوام روانه نشست‌های خبری می‌شوند!

در این میان برخی روابط عمومی‌های حوزه ICT با خبرنگاران نیز برخورد مشابهی داشته و موجب شرمندگی آنها می‌شوند.

به نظر می‌رسد با توجه مسائل و مشکلاتی که نه تنها رو به کاهش که رو به افزایش نیز هست، خبرنگاران حوزه ICT می‌بایست با پیگیری ایجاد تشکل‌های صنفی ضمن حفظ شان و جایگاه حرفه‌ای روزنامه‌نگاران، زمینه جداسازی این افراد از رسانه و خبرنگاران را فراهم آورند.
 
کد مطلب: 31008
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
چه ماجرای عجیب و غریبی است!
feedback
در حوزه اهی دیگر هم همینجوره خبرنکار را با یک جعبه شیرینی میشه خرید 200 هزار که خیلی زیاده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام