کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا وزیر ارتباطات اطلاعات غلط می‌گیرد؟

26 خرداد 1393 ساعت 14:44

ایتنا - در باره بگو مگویی در جلوی چشم حضار میان وزیر ارتباطات و مدیر عامل همراه‌اول به وقوع پیوست.




دانیال رمضانی – موبنا - افتتاح فاز نخست رومینگ ملی به میزبانی پرسش‌برانگیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حاشیه‌هایی بزرگ‌تر از متن داشت.

در بخشی از این نسشت بگو مگویی در جلوی چشم حضار میان وزیر ارتباطات و مدیر عامل همراه‌اول به وقوع پیوست.

وزیر ارتباطات گفت سه هفته است به خاطر افزایش قیمت همراه اول تحت فشارم و مرتب وزرای دیگر از من می پرسند چرا قبوض خانوده مان یک مرتبه ۳۵ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ مکالمات همراه اول رقم بالایی است گفت: اگرچه این تعرفه‌ها به دلیل برداشته شدن نرخ جابجایی، در شهرستان‌های دور، به نفع برخی مشترکان است اما در این تعرفه‌ها فشار روی تهرانی‌ها زیاد شده است.

مدیر عامل همراه اول هم در پاسخ با ارایه توضیحاتی گفت: نرخ موثر تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی، افزایش ۶ درصدی بوده است.

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ گفت: مردم نمی‌دانند نرخ موثر چیست؛ آنها می‌گویند نسبت به دیروز ۳۵ درصد قبض‌هایمان افزایش یافته است.

جالب آنکه وزیر ارتباطات در همان جمع و جلوی حضار شفاهاً از همراه اول خواست در نرخ مکالماتش تجدیدنظر کند.
مدیر عامل همراه‌اول هم در پاسخ به خبرنگار یکی از رسانه‌ها گفت، طبق مصوبه رگولاتوری عمل کرده‌ایم.

آری حق با مدیر عامل همراه اول است، این اپراتور دقیقا بر اساس مصوبه رگولاتوری عمل کرده و قاعدتا بر اساس مصوبه رگولاتوری هم نرخ خدمات خود را بالا و پایین می‌برد.

اما در این میان دو پرسش مهم باقی می‌ماند، نخست آنکه منظور وزیر ارتباطات از درخواست شفاهی در حضور برخی رسانه‌ها برای کاهش قیمت تعرفه‌های همراه‌اول چه بوده است؟
ایشان علی‌القاعده به خوبی می‌دانند که بر اساس قانون می‌توان نرخ‌ها را تغییر داد نه شفاهاً.
نکته دوم و مهم‌تر آنکه انتقاد وزیر ارتباطات به افزایش قیمت مکالمات همراه‌اول در حالی بیان می‌شود که خود به عنوان رئیس کمیسیون رگولاتوری مجوز بالا بردن نرخ‌ها را تصویب و به همراه اول ابلاغ کرده است.

به این ترتیب دو احتمال مطرح می‌شود. نخست آنکه به وزیر ارتباطات اطلاعات غلط داده می‌شود که ایشان بعد از تصویب متوجه نتایج آن می‌شوند، احتمال دوم آنکه وزیر ارتباطات در جریان بوده و روز گذشته صرفاً قصد همدردی با مردم و پاسخ به همکاران خود را در دولت داشته است.
 


کد مطلب: 30976

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/30976/آیا-وزیر-ارتباطات-اطلاعات-غلط-می-گیرد

ايتنا
  https://www.itna.ir