۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۴

کسب افتخار با خرید لوح تقدیر از میدان فردوسی!

ایتنا - جشنواره‌ای که ظرف چند ساعت تصمیم به برگزاری آن گرفته و اجرای آن نیز پس از فروش جایزه با خرید چند لوح از میدان فردوسی تمام می‌شود...
کسب افتخار با خرید لوح تقدیر از میدان فردوسی!


سعید همتی – آی‌تی‌آنالایز - در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون دیگر بخش‌های کشور فروش جایزه و لوح تقدیر امری مرسوم است.
حالا شرکت‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه انبوهی از فکس یا ایمیل دریافت می‌کنند که در آن انتخاب نوع جایزه، عنوان جایزه، شکل اهدا و همه چیز به عهده خریدار جایزه گذاشته شده است.
یعنی شرکت مربوطه می‌تواند به هر تعداد که خواست جایزه خریداری کند.

اگرچه همه جشنواره‌های کشور این‌گونه نیستند اما واقعیت این است که تعداد جشنواره‌های فروش جایزه بسیار زیاد است.
فارغ از این موضوع حرکت عجیب برخی شرکت‌ها است که از این جشنواره‌ها لوح می‌خرند.

عجیب از این جهت که همه فعالان حوزه ICT به خوبی و آشکارا در جریان روند برگزاری جشنواره‌های «جایزه فروش» هستند اما مشخص نیست خریداران جایزه از این جشنواره به چه چیزی می‌نازند!

جشنواره‌ای که ظرف چند ساعت تصمیم به برگزاری آن گرفته و اجرای آن نیز پس از فروش جایزه با خرید چند لوح از میدان فردوسی تمام می‌شود.

داوران برخی از این جشنواره‌ها هم دنیایی دارند، آنها فقط اسمشان در جشنواره است و شاید حتی ندانند زمان و مکان برگزاری جشنواره کجاست، در عوض آنها هم دنبال جمع کردن مثلا رزومه برای خود هستند!
البته خریداران و نه برندگان جایزه تنها به بی‌اطلاعی مردم دل بسته‌اند که نمی‌دانند در پس پرده این جوایز چیست. اما زمانیکه مشخص نیست یک جشنواره کی و اصلا کجا و با چه معیارها و داورانی برگزار شده، چرا برخی شرکت‌ها هزینه خود را بالا می‌برند؟

راه حل که روشن است، نرسیده به میدان فردوسی لوح تقدیر و تندیس و همه جور جایزه فروخته می‌شود که خریداران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کم تمام مدل‌های جوایز این مغازه‌ها را خریده و در اتاق تمام مدیران و حتی کارکنان خود نصب کنند.

اما پر واضح است که چشم و گوش مردم از این گونه تقلب‌ها پر شده است. مردم به کیفیت خدمات و محصولات یک شرکت، اپراتور یا سازمان نگاه می‌کنند و تصمیم به اعتماد به آن می‌گیرند نه به بدلیجاتی که به در و دیوار آن نهاد آویزان است.
 

>>  در این زمینه بیشــــتر بخوانید:
- بازار فروش جایزه به شرکت‌ها
- همایش‌هایی که جایزه می‌فروشند
 
 
 
 
 
کد مطلب: 29850
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام