۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱

پارازیت روی روان مردم

ایتنا - بازی مضر بودن یا نبودن پارازیت‌ها هر روز روی روان مردم بوده و آنها را در بیم و امید نگاه داشته است.


علی شمیرانی – پانزدهم بهمن‌ماه بود که وزیر ارتباطات در پاسخ به تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم گفت: سلامت مردم موضوعی است که برای ما اهمیتی بسیار زیاد دارد به همین دلیل از حدود دو ماه قبل با دستور رییس جمهوری کمیته جدیدی تشکیل شد که با ریاست رییس سازمان تنظیم مقررات و عضویت نهادهای مرتبط به بررسی وضعیت تاثیرگذاری این امواج روی سلامت مردم بپردازد.
به گفته وی در حال حاضر نیز نتیجه مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته به وزارت بهداشت فرستاده شده تا ارزیابی آنها روی این موضوع صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این را هم گفت که نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر این است که اگر این تشعشعات در هر جایی به هر نسبتی برای سلامتی مضر باشد با آن برخورد شود.

دو ماه قبل از بهمن‌ماهی که به گفته وزیر ارتباطات کمیته مذکور تشکیل شد، تقریبا مصادف می‌شود با آذرماه. البته نکته دوم در اظهارات وزیر ارتباطات این بود که نتیجه به وزارت بهداشت رفته است.

کمی بعد وزیر بهداشت پرونده پارازیت‌ها را بست و گفت ضرری برای سلامتی مردم ندارد. پس از آن وزیر بهداشت باز هم در پاسخ به خبرنگاران گفت این مسئله در دست بررسی بوده، نتایج آن محرمانه نیست و در پایان به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

اما روز گذشته معاون انسانی سازمان محیط زیست رسما نظر دو وزیر را به دلایل متعددی رد کرد. نخست آن که وی گفته پارازیت‌ها و امواج سرطان‌زا هستند اما اقدامی که سازمان محیط زیست به دنبال آن است مشخص شدن منابع و شدت انتشار تشعشات و پارازیت ها است.
نکته دوم و جالب آنکه این فرد مسئول در سازمان محیط زیست این را هم گفته که تا کنون تنها دو جلسه در کمیته‌ای به همین منظور در وزارت ارتباطات تشکیل شده و تلاش می‌شود این جلسات ادامه یابد.
جالب‌تر آنکه وی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط دعوت کرده تا در جلسات بررسی پارازیت‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور منظم شرکت کنند!

از این رو و به همین صراحت سخنان وزیر ارتباطات که گفته بود پرونده به وزارت بهداشت رفته و سخنان وزیر بهداشت که گفته بود موضوع در دست بررسی است، روی هوا رفت.
بماند که مقام مسئول در سازمان محیط زیست شکی برای سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها باقی نگذاشت.
این هم بماند که دوازدهم بهمن‌ماه جاری بود که رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت، گفت: امروزه ثابت شده است که اشعه‌های الکترومغناطیسی که با عنوان پارازیت از آن یاد می‌شود، سرطان زا نیستند!

لذا به همین سادگی مشاهده می شود که بازی مضر بودن یا نبودن پارازیت‌ها هر روز روی روان مردم بوده و آنها را در بیم و امید نگاه داشته است.

به راستی کدام مسئول حقیقت را می‌گوید؟
 
کد مطلب: 29695
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.
مهدی
feedback
جالبیش اینجاست خود مسئولین و خانواده هایشان هم زیر این پارازیت ها هستند...
feedback
باید خیلی ساده لوح بود که مضر نبودن این امواج را باور کرد. شاغلین در رشته مخابرات به علت در معرض اینگونه امواج به عنوان مشاغل سخت و زیان آور 5 سال زودتر از موعد بازنشسته می شوند.