۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵

نکته‌ای درباره نحوه برخورد با اپراتور چهارم

ایتنا - حوزه ارتباطات کشور تنها محدود به اپراتور اول و چهارم نمی‌شود بلکه اپراتورهای دوم و سوم هم در این عرصه نقش دارند.


امیر احدی - "محمود واعظی اظهار داشت: امروز شبه‌دولتی‌ها در اپراتور چهارم وارد شده‌اند لذا کارها خوب پیش نمی‌رود، در حالی که می‌توانستند بهتر از این کار کنند اما اشکالی که در کشور ما وجود دارد این است که گاهی عجله می‌کنیم، اگر مناقصه می‌گذاشتیم و بخش خصوصی توانمند را وارد کار می‌کردیم وضعیت بهتری داشتیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به اپراتور چهارم تذکر داده‌ایم اگر فعالیت نکند بخش خصوصی را در کنار آنها فعال خواهیم کرد."

این نخستین باری نیست که وزیر ارتباطات با صراحت زیادی در خصوص یک اپراتور سخن می‌گوید. پیش ازاین نیز شاهد ادبیات مشابهی در خصوص شرکت مخابرات ایران نیز بودیم که کار را به جایی برد که وزیر ارتباطات حتی مخابراتی‌ها را تهدید به شکایت نیز کرد.
در نهایت نیز گویی مشکلات فیمابین حل شد. حالا نوبت به اپراتور چهارم رسیده است که ظاهرا وزیر ارتباطات با همان روش دیپلماتیک تهدید به حذف کار خود را شروع کرده تا در نهایت خواسته اصلی محقق شود.

البته رییس هیئت مدیره اپراتور چهارم نیز به میدان پاسخ آمد و با لحنی نرم خواستار حمایت و البته مهلت بیشتر برای پیشبرد کارهایشان شد.

اگرچه اگر وزیر ارتباطات همین تلنگر کوچک را هم به این اپراتور نمی‌زد مشخص نمی‌شد که اصلا این اپراتور فعال هست یا نه؟ چراکه این اپراتور هم بنا به مشکلات و کارهای نکرده ترجیح می‌دهد چندان در دسترس رسانه‌ها نباشد.
به هر حال باید منتظر ماند و دید سرانجام خواسته وزارت ارتباطات از اپراتور چهارم چیست و نتیجه چه می‌شود.

اما نحوه برخورد وزارت ارتباطات با اپراتور چهارم بازهم پرسش‌هایی را ایجاد کرد.
بی‌شک کسی مخالف قاطعیت در اجرای طرح‌هایی که به ویژه با منافع ملی و عمومی گره خورده نیست و همه وظیفه دارند تا از چنین رویکردی قاطعانه حمایت کنند.
جایی که حقوق مردم مطرح است نباید به مدیران امکان فرصت‌سوزی داده و لحظه به لحظه باید خواستار دریافت اطلاعات و گزارش پیشرفت امور بود.

اما این پرسش از مجموعه وزارت ارتباطات و به ویژه شخص وزیر باقی می‌ماند که چرا ما شاهد برخوردهایی از این جنس با اپراتور دوم تلفن‌همراه نیستیم. چه کسی می‌تواند منکر مشکلات نحوه واگذاری سیم‌کارت‌های این اپراتور و مزاحمان ایرانسلی باشد؟
چرا سرنوشت واگذاری ۲۱ درصد سهام اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان ایرانسل با این قاطعیت مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد؟

در خصوص اپراتور سوم یعنی رایتل چه؟ آیا وزیر ارتباطات از این اپراتور هم خواستار تسریع در اجرای تعهدات و نحوه پیشرفت این اپراتور شده است؟

به هر حال حوزه ارتباطات کشور تنها محدود به اپراتور اول و چهارم نمی‌شود بلکه اپراتورهای دوم و سوم هم در این عرصه نقش دارند.
 
کد مطلب: 29460
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
چرا سرنوشت واگذاری ۲۱ درصد سهام اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان ایرانسل با این قاطعیت مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد؟
چه ربطی به وزیر داره اگر 51 درصد از سهام داران موافق بودند این کار انجام میشه اگر هم نه که نمیشه
در ضمن در صورت عرضه در بورس ام تی ان با خرید دو درصد سهام مالک اصلی خواهد بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام