۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
یادداشت تحلیلی

الکامپ نوزدهم و برخی سنت شکنی‌ها

ایتنا - جلال و جبروت و زرق و برق و خودنمایی شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی مانند زیرساخت و مخابرات ایران و مبین‌نت و اپراتورها امسال کمتر به چشم می‌خورد.


جمال صوفیه
تحلیلگر ICT
نمایشگاه الکامپ نوزدهم با همه قوت‌ها و کاستی‌هایش پایان یافت و علیرغم تمام حرف و حدیث‌ها شاید بتوان گفت نوعی گرمی و دلگرمی و بارقه امیدی به فضای خزان زده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بخشید و امید است سال آتی شاهد رونق بیشتر و امید بیشتری باشیم.

در این میان نکات زیادی قابل ذکر است که در این مجال به ذکر چند نکته که برجسته‌تر به نظر می‌رسید می‌پردازم.

نخست این که به نظر می‌رسد چشم‌انداز کاهش تنش‌های بین‌المللی و کاهش شدت تحریم‌ها تا حدی بارقه امیدی در دل فعالان این حوزه انداخته است و ثبات نسبی بازار ارز هم در این مسئله بی‌تاثیر نبوده است چرا که شاید تصمیم‌گیران و تصمصم سازان این حوزه راحت‌تر بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

دوم این که وعده‌های بدنه وزارت و شخص وزیر در خصوص افزایش قابل توجه میزان پهنای باند و سرعت دسترسی به اینترنت در آینده‌ای نزدیک، شرکت‌های حوزه آی.سی.تی را امیدوارتر کرده و به ویژه حضور قابل توجه برخی شرکت‌های PAP کاملا مشهود بود.

نکته دیگر آن که جلال و جبروت و زرق و برق و خودنمایی شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی مانند زیرساخت و مخابرات ایران و مبین‌نت و اپراتورها امسال کمتر به چشم می‌خورد و این جو و این امکان را فراهم آورده بود که شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های ریز و درشت خصوصی یا نیمه خصوصی امکان نمایش خود و توانایی‌ها و قابلیت‌هایشان را بهتر داشته باشند و زیر سایه سنگین شرکت‌های دولتی و اپراتورها محو نشوند.
بدنه وزارت هم شامل خود وزارتخانه و شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و سازمان فناوری اطلاعات هم به صورت واحد و منسجم و در یک فضای یکپارچه شرکت کرده بودند که می‌توانست این پیام را القا کند که همبستگی مدیریتی و سیاستی بین این ارگان‌ها بیشتر شده و احتمالا سیاست‌های همسوتری هم اتخاذ می‌کنند و به علاوه نوعی وحدت و گارد هم در مقابل مخابرات ایران محسوب می‌شود که بداند تنها با ستاد وزارتخانه طرف نیست.

و نکته آخر اما شاید تا حدی هم مهم بازدید طولانی مدت شخص وزیر است که تقریبا یک روز را صرف بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه کرد که نوعی سنت‌شکنی محسوب می‌شود زیرا اغلب وزرای گذشته بازدیدی نمایشی و نمادین و تشریفاتی داشتند و به بازدید از چند غرفه دولتی و چند عکس و مصاحبه خلاصه می‌شد و این بازدید می‌تواند پیام مثبتی برای حوزه آی.سی.تی کشور باشد و در نوع خود کام مثبتی تلقی می‌شود.
 
کد مطلب: 28813
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام