۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۴

نکاتی جالب درباره کمپین فرهنگی رایتل

ایتنا - وجود اظهارات قایم مقام وزارت کار که اپراتور سوم زیر نظر ایشان کار می‌کند، سیاست‌های تبلیغاتی رایتل پابرجا بوده و صرف هزینه‌های گسترده از سوی این اپراتور ادامه خواهد داشت، موضوعی که برای نهادهای نظارتی نیز جالب توجه و قابل پیگیری است.


امید همراه – ظاهراً تغییر چهار مدیر عامل در اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) و حتی تغییر دولت تاثیری بر سیاست‌های تبلیغاتی این اپراتور نداشته است.
قرار بود اپراتور سوم تلفن ‌همراه چهارماه قبل برای کشور خدمات نسل سوم ارایه کند. باقی ماجرا را نیز می‌دانید که این اپراتور بر خلاف عرف، از رییس جمهور پیشین دوره حفاظت جدید ۱۸ ماهه گرفت.
به این ترتیب ورود اپراتورهای رقیب برای ارایه این خدمات همچنان ممنوع ماند، تا امکان استفاده عمومی از این خدمات پیشرفته نیز مجدداً به تعویق افتد.

به گفته کارشناسان سال گذشته که رایتل خدمات خود را عرضه کرد، ما یکصد‌وهشتاد‌وپنجمین کشور دنیا و چهاردهمین کشور منطقه بودیم که نسل سوم را ارایه کردیم. البته برای کمتر از یک درصد مردم. این در حالی است که اکنون حتی نسل چهارم در ۹۰ کشور جهان و ۹ کشور منطقه راه‌اندازی شده است.
به عبارت دیگر ما در حالی همچنان ۹۹ درصد مردم را از نسل سوم محروم کرده‌ایم که این نسل در دنیا تقریباً رو به اتمام است!

حالا اپراتور سوم در حکم یک ثانیه شمار برای پایان محرومیت کشور از دریافت خدمات نسل سوم و بالاتر است. اما نکته جالب اینجاست که رایتل در حالیکه بنا بر اطلاعات منتشره حدود یک درصد از کاربران تلفن‌همراه را به خود اختصاص داده، در قد و اندازه یک اپراتور بزرگ تبلیغات می‌کند!
رایتل اخیراً به جای پلیس راهنمایی و رانندگی وارد عمل شده و "کمپین فرهنگی رانندگی و رایتل" را راه‌اندازی کرده است.

رایتلی‌ها در خصوص اهداف کمپین فرهنگی خود اینگونه گفته‌اند که "آمار نشان می دهد که درصد قابل توجهی از کل تصادفات، به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است که هریک از ما می توانیم با رعایت یک اصل ساده، تصادفاتی از این قبیل را به حداقل برسانیم. رایتل به عنوان اپراتور پیشرو در حوزه فرهنگ کشور، یک حرکت اجتماعی و فرهنگی را با عنوان "رانندگی و رایتل" اجرا می نماید.
رایتل با افتخار از شما هموطن عزیز دعوت می کند ضمن مشارکت در این اقدام فرهنگی و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، ما را در ارتقای فرهنگ استفاده از تلفن همراه در کشور یاری فرمایید." 

به این ترتیب این روزها در بخش‌های مختلف شهر تهران شاهد کمپین فرهنگی رایتل با حدود یک درصد از مشترکان تلفن‌همراه هستیم، طوری که اگر یک خارجی وارد کشور شود تصور می‌کند با بزرگترین اپراتور ایران با پوشش سراسری شهرها و راه‌های ایران مواجه است.
این که رایتل در همه شهر تهران، شهرهای بزرگ و راه‌های کشور اصولاً آنتن دارد که کاربر بتواند پشت فرمان از خدمات این اپراتور استفاده کند، نیز خود علامت سوال بزرگی است. از این رو هیچ تناسبی میان کمپین طراحی شده برای انجام تبلیغات گسترده با میزان مشترکان و پوشش آنتن‌دهی رایتل مشاهده نمی‌شود.

این در حالیست که روز گذشته در سایت‌های خبری آمده بود، ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه در پاسخ به این سوال که شنیده شده رایتل از ابتدای سال تاکنون بیش از چند ده میلیارد تومان هزینه تبلیغات کرده و این در حالی است که هنوز اپراتور سوم شبکه توزیع‌اش به طور کامل راه اندازی نشده است و صرف هزینه تبلیغات سنگین بدون خروجی، شائبه های زیادی در محافل عمومی و کارشناسان به دنبال داشته است، گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و آنچه که مسلم است هزینه کردن بابت تبلیغات، مصوبه هیات مدیره قبلی را داشته است.
وی افزود: این موضوع در حال بررسی است تا جزییات آن مشخص شود و ما در کل وزارت تعاون کار و رفاه تصمیم داریم کمیته هایی را برای سالم سازی فضای اقتصادی ایجاد کنیم که اولویت اول ما شستا و جاهای دیگر است و انشاالله در رایتل نیز این کار را انجام خواهیم داد.

اگرچه با وجود اظهارات قایم مقام وزارت کار که اپراتور سوم زیر نظر ایشان کار می‌کند، سیاست‌های تبلیغاتی رایتل پابرجا بوده و صرف هزینه‌های گسترده از سوی این اپراتور ادامه خواهد داشت، موضوعی که برای نهادهای نظارتی نیز جالب توجه و قابل پیگیری است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید سرنوشت رایتل، هزینه‌های میلیاردی تبلیغاتی‌اش و محرومیت مردم از دریافت خدمات پیشرفته به کجا می‌انجامد.
 
کد مطلب: 27876
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام