کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درباره نخستین گام ICT دولت یازدهم

روزنامه فناوران اطلاعات , 20 مرداد 1392 ساعت 11:27

ایتنا - واعظی به تعبیری یار غار رییس جمهور جدید است و این نزدیکی با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور مزیت‌های زیادی برای تسهیل پیشبرد برنامه‌های ICT در کابینه ایجاد می‌کند.




علی شمیرانی - سرانجام انتظارها برای رونمایی از کابینه تدبیر و امید به پایان رسید تا به این ترتیب پرونده گمانه‌زنی‌ها و لابی‌ها برای در معرض دید قراردادن وزرای پیشنهادی نیز بسته شود.

اما در حالی که بازار تهیه نظرسنجی‌ها و بیانیه‌ها در حمایت از فرد پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرم بود و اصناف و فعالان حوزه ICT نیز علناً آدرس کاندیدای مشخصی را ارایه می‌کردند، نظر دکتر روحانی روی فرد دیگری بود.

این فرد کسی نبود جز محمود واعظی که دکترای روابط بین‌الملل دارد و از مدیران دهه ۶۰ به شمار می‌رود.
به عبارت دیگر آخرین مسئولیت وی در حوزه ICT به ۲۸ سال قبل باز می‌گردد یعنی زمانی که بین سال‌های ۵۸ تا ۶۵ به مدت ۷ سال مدیریت عامل شرکت مخابرات ایران را بر عهده داشت.

واعظی از آن سال‌ها تا کنون به حوزه مرتبط با تحصیلات خود یعنی ارتباطات بین الملل و وزارت خارجه نقل مکان کرد. از این رو وزارت خارجه‌ای‌ها به خوبی وی را شناخته و از این بابت نام وی در کنار چند وزارتخانه دیگر نیز شنیده می‌شد.

جست‌وجو در اینترنت نیز چیزی از اظهارات واعظی در خصوص حوزه ICT و نگاه ایشان به این حوزه دستگیر جوینده نمی‌کند.
در خصوص برنامه‌های ارایه شده از سوی او نیز تا زمان ورود به مرحله اجرا باید منتظر ماند. 

به هر تقدیر نخستین گام و رویکرد دولت یازدهم در قبال حوزه ICT برداشته شد و حالا همه نگاه‌ها به فهرست معاونان و مدیران مورد نظر در وزارت ارتباطات است.
اگرچه وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه دارای یک امتیاز کلیدی است. واعظی به تعبیری یار غار رییس جمهور جدید است و این نزدیکی با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور مزیت‌های زیادی برای تسهیل پیشبرد برنامه‌های ICT در کابینه ایجاد می‌کند. 

در نهایت آنچه مسلم است وزارت تجزیه شده ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند یک شوک و بازآفرینی در عرصه کلان کشور است. موضوعی که همگان را چشم‌انتظار نگاه داشته است. 

اگرچه بر حسب تجربه، عرف و اخلاق باید از هرگونه پیشداوری در خصوص فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت فاوا خودداری کرد و در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس پیشاپیش به وی تبریک گفته و برای ایشان آرزوی توفیق داشت. 
 
 


کد مطلب: 27091

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/27091/درباره-نخستین-گام-ict-دولت-یازدهم

ايتنا
  https://www.itna.ir